اخبارخودرو

نبود عزم جدی برای نوسازی ۱۰۵ هزار خودروی فرسوده تجاری/ هدر رفت منابع ارزی برای واردات کشنده های دست دوم

مدیرعامل بهمن دیزل گفت: در کشور ناوگان فرسوده خودروهای تجاری وجود دارد که بهمن دیزل، سیبا کوتور و اِسنا سه شرکتی هستند که در مجموعه گروه بهمن قرار است در نوسازی ناوگان فرسوده تجاری کشور تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات، حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل در نشست خبری این گروه خودروسازی در خلال چهارمین روز برگزاری چهارمین نمایشگاه خودرو تهران با اشاره به نیازهای کشور در حوزه خودروهای تجاری گفت: با توجه به نیازی که در بازار کشور وجود دارد خودروی امپاور در سگمنت های سنگین و بعد هم سبک در بهمن دیزل تعریف شده است.

او ادامه داد: در کشور ناوگان فرسوده خودروهای تجاری وجود دارد که بهمن دیزل، سیبا کوتور و اِسنا سه شرکتی هستند که در مجموعه گروه بهمن قرار است در نوسازی ناوگان فرسوده تجاری کشور تلاش کنند.

در ادامه بهزاد حق بر مدیرعامل شرکت سیبا موتور نیز گفت: سیبا موتور با FAW در بازار کشور شناخته شده است و محصولاتی از ۶ تا ۴۴ تن در سبد خود دارد.

او ادامه داد: سیبا موتور حدود ٩ هزار دستگاه خودرو تا به امروز به بازار عرضه کرده است و حدود ٢٠ درصد از بازار کشنده ها را در اختیار داریم.

جلیل هاشمی مدیرعامل اِسنا نیز با اشاره به نوع فعالیت های این شرکت گفت: اسنا را با خودروهای مسافری می شناسند و اتوبوس های شهری و ون های دلیکا از مهمترین محصولات اسنا بوده است.

خضری مدیرعامل بهمن دیزل در خصوص شایعه پیوستن خودروهای تجاری به سامانه فروش جامع وزارت صمت نیز گفت:در حوزه ای که بیش از سه تولیدکننده وجود دارد انحصاری وجود ندارد که قرار باشد وارد مسیری غیر از مسیر منطقی شود. امروز تنوع خودروهای تجاری بسیار زیاد شده است و حتی ممکن است این موضوع در آینده مشکل ساز شود.

خضری مدیرعامل بهمن دیزل در خصوص سوال خبرنگار عصر خدمات با موضوع عملکرد دولت در طرح نوسازی خودروهای تجاری فرسوده و همکاری با تجاری سازان گفت: به نظر می رسد در این بخش شعارهایی وجود دارد که عملی نمی شود. بیش از ١٠۵ هزار خودروتجاری فرسوده با سن ٢۵ و ٧٠ هزار فرسوده با عمر بیش از ٢۵ سال در کشور وجود دارد.اما تا به امروز عزم جدی در نوسازی آنها دیده نشده است.

او تصریح کرد: این انتظار که خودروساز محصول را به خریدار بدهد و چند سال بعد پول او بازگردد اشتباه است. زیرا این سرمایه در گردش خودروساز باید صرف تامین قطعات و تحقیق و توسعه شود. در حقیقت مسئولیت را در این طرح دولت باید بر عهده بگیرد نه خودروساز و خریدار.

او در خصوص کشنده های وارداتی کارکرده هم گفت: این طرح ارز زیادی از کشور خارج کرد و این در حالی بود کن توانمندی داخلی وجود داشت. نمی دانیم این طرح بد چرا اجرا شد زیرا بازار تنظیم نشد و قیمت کشنده های دست دوم امروز به ٧ میلیارد در مواردی رسیده است. ضمن این که مالکین این خودروها در آینده برای دریافت خدمات و …به مشکل بر می خورند.

در پایان این نشست میرمنصف معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن گفت: گروه بهمن در بخش خودروهای کامیونت ۵٠ درصد بازار را در اختیار دارد و کشنده ها نیز ٣٠ درصد سهم بازار در اختیار بهمن است. ضمنا ٢٠ درصد از سهم بازاروانت ها در کشور به بهمن اختصاص دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا