اخباربازار سرمایهتاپ

نحوه خریداری سهام استقلال و پرسپولیس از بورس

سفارش‌گیری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از ساعت ۹:۳۰ تا ساعت ۱۱:۳۰ انجام می شود.

عباس هشی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار عصر خدمات در خصوص قیمت گذاری سرخابی ها گفت: قیمت‌گذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تلفیقی بود و قسمتی از آن به ارزش دارایی  فیزیکی و قسمتی به دارایی ناملموس باز می گردد. یک بازی دربی می تواند ۱۰۰ هزار تماشاچی و طرفدار را به استادیوم بکشاند که این موضوع می‌تواند به خلق ثروت منجر شود. با این حال قیمت سهام این دو باشگاه هر چند گران، اما دور از منطق نیست.

وی در ادامه افزود: از میان این دو باشگاه تنها پرسپولیس سود ۱۴۰۰ را  شناسایی کرده و نا به حال درآمد قابل توجهی نداشته و در مجموع هر دو باشگاه زیان ده هستند؛ بعلاوه صورت‌های مالی دو باشگاه قالب استاندارد دارد و در صورت‌های مالی این دو باشگاه مشکل فنی نیست ولی درموضوع زیان انباشته، بدهی‌های مالیاتی و نحوه درآمد این دو باشگاه ابهاماتی دیده وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نحوه نادرست اداره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار کرد: اداره نادرست دو باشگاه طی سال‌های گذشته موجب ایجاد بدهی‌های نجومی و زیان‌های برای این دو باشگاه  شده است؛ همچنین با ورود استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه نحوه اداره این دو باشگاه تغییر می‌کند و در قالب شرکت سهامی عام اداره می‌شوند.

هشی درباره نحوه پذیره نویسی باشگاه پرسپولیس و استقلال در بازار بورس گفت: خریداری سهام این دو باشگاه تفاوتی با پذیره نویسی ندارد. از زمانی که پذیره نویسی عرضه سهام پرسپولیس و استقلال  آغاز می‌شود، افراد دارای کد سهامداری می‌توانند به سبد سهام خود مراجعه و سهام هر دو باشگاه را تا سقف ۳۰۰ هزار تومان خریداری کنند. سپس باید منتظر بمانند تا میزان سهام تخصیص یافته و زمان آن مشخص شود.

ثبت نام در کارگزاری‌ها به صورت حضوری و آنلاین انجام می شود، که متقاضیان پس از طی کردن مراحل ثبت نام در کارگزاری و سامانه سجام، باید برای احراز هویت با ارائه مدارک لازم برای دریافت کد بورسی که شامل اصل و تصویر شناسنامه، اصل و تصویر کارت ملی، آخرین مدرک تحصیلی و شماره حساب بانکی به دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری که در آن ثبت نام به عمل آورده مراجعه کند.

گفتنی است، سفارش‌گیری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از ساعت ۹:۳۰ تا ساعت ۱۱:۳۰ است. پذیره‌نویسی سهام جدید این دو باشگاه ناشی از سلب حق‌تقدم در افزایش سرمایه شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) و فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) به ترتیب در قیمت های ۲۹۱ و ۳۳۸  تومان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا