اخباربازار سرمایهتاپ

ٱفت بیش از ۹ درصدی شاخص بورس/ هیجانات بازار کوتاه مدت است

طی هفته گذشته شاخص کل بورس با کاهش ۹.۴۲ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۷۷ هزار واحد ایستاد.

به گزارش عصر خدمات، در هفته کاری که به اتمام رسید شاخص کل هم وزن با کاهش ۱۰.۶۵ درصدی در پله ۷۶۴ هزار و ۷۵۳ واحد قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۹.۸۳ درصدی در تراز ۲۸ هزار و ۸۲۴ واحدی ایستاد.

در این هفته کاری شاخص صنعت محصولات چرمی با افزایش ۲۴.۹۷ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت محصولات چوبی با افزایش ۹.۰۴ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. در این هفته صنعت ذغال سنگ با کاهش ۱۶.۲۸ درصد بیشترین اُفت را بین صنایع بورسی تجربه کرد.

در هفته کاری قبلی صنعت سایر معادن با افزایش ۳۰.۸۸ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرده بود.

در هفته ای که گذشت شاخص کل بورس شاخص رکورد شکنی در ریزش بود، اُفتی که سبب گمانه زنی های زیاد شد تا این که رئیس سازمان بورس اعلام کرد نمی شود بازار سرمایه را دستوری اداره کرد.

این هفته شاهد شکل گیری موج فروش در بازار بودیم. از سویی معامله گران کوتاه مدتی به شناسایی سود اقدام کردند. ترس از تکرار ریزش‌های گذشته سهامداران را مردد در سهامداری کرد.

درحالی که در میانه‌ی هفته بازار متعادل شده بود در آخرین روز کاری مجدد شاهد فشار فروش بودیم. با گذر از این موج ریزشی کوتاه مدت احتمالا شاهد دوره‌ی نوسانی و اصلاح زمانی برای انرژی گیری هستیم.

بهترین توصیه در چنین شرایطی پایبندی به استراتژی شخصی در شناسایی سود یا رعایت حد ضرر‌ها است. این شرایط و هیجانات کوتاه مدت به نظر می‌رسد با آمدن گزارشات سالانه و شرایط بنیادی، شاهد تعدیل p/e بازار قبل از مجامع سالانه و جذابیت مجدد سهام و رشد قیمتی باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا