اخبارتاپخودرو

پای X55PRO هم به پیست رسید/ محصول جدید MVM زیر ذره بین رسانه ها

در آخرین روز فروردین ماه سال جاری محصول جدید مدیران خودرو با نام X55 PRO و نشان MVM در پیست اتومبیل رانی آزادی، توسط اصحاب رسانه مورد تست و برسی اولیه قرار گرفت.

MVM در حال حاضر با چهار محصول X22 PRO، X55 PRO، NEW ARRIZO 5 و TIGGO 7 در بازار یکی از کامل ترین سبد های محصول را دارد.

مشخصات فنی
ام وی ام X55PRO با موتور چهار سیلندر با حجم ۱.۵ لیتر (۱۴۹۸ (CC مجهز به توربو شارژر و توان ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور خروجی تولید می شود. نیرو تولید شده از موتور به جعبه دنده ۹ سرعته CVT که برای آن ضرایب جدیدی تعریف شده به محور جلو منتقل می شود. سیستم تعلیق در محور جلو به صورت مستقل Mc Pherson با فنر پیچشی و در محور عقب سیستم تعلیق به صورت یکپارچه تعبیه شده است. هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسک و سیستم ترمز ضدقفل ABS و EBD است.

طراحی
طول، عرض، ارتفاع X55 به ترتیب برابر با ۱۶۶۴*۱۸۳۰*۴۳۱۸ است. پس یک کراس اور داریم که ابعادی اقتصادی دارد و برای سفرهای دورن شهری و برون شهری مناسب خانواده های کم جمعیت است. ظاهر بیرونی خودرو با توجه به هویت یکپارچه میان محصولات چری یک زبان جدید طراحی مشخص دارد که می گوید ((من چری هستم)). جلو پنجره، چراغ جلو و عقب با گرافیک جدید طراحی شده اند و تناسب مناسبی با هم دارند.

در طراحی داخلی هم شباهت زیادی به تیگو ۷ پرو با همان کیفیت تریم داخلی و رنگ بندی مواجه هستیم. داخل کابین به نظر ارگونومی خوبی در جریان است. داشتن فضای کافی برای وسایل یک خانواده ۴ نفره وجود دارد، همچنین قرار گیری پورت USB در جلو و عقب، خروجی برق ۱۲ ولت مستقیم و گرمکن صندلی برای سرنشینان جلو از جمله امکانات کاربردی درون کابین است.

امکانات رفاهی و ایمنی
در میان آپشن های X55 PRO دوربین ۳۶۰ درجه که بر روی مالتی مدیا ۱۰.۲۵ اینچی لمسی قابل دسترسی است. صفحه کیلومتر ۷ اینچی که با تغییر حالت رانندگی در آن شاهد تغییر گرافیک و رنگ می شویم و دو حالت رانندگی ECO و SPORT امکانات مناسبی هستند. در داخل کابین نورپردازی ۷ رنگ با قابلیت تنظیم قرار داده شده است.در میان کنسول کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک با صفحه لمسی قرار گرفته است. از سایر امکانات می توان به کروز کنترل، ترمز پارک برقی، سیستم نمایش میزان باد تایر ها ( TPMS) و فرمان برقی (EPS) اشاره کرد.

در بخش ایمنی X55 PRO توانسته چهار ستاره را از C-NCAP کسب کند. این خودرو با دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو و جانبی عرضه شده است. محصول جدید MVM دارای سیستم های ایمنی است که به ترتیب می توان به اختصار با نام های ABS ,EBD ,ESP BAS ,BOS ,TCS ,EBA ,HHC HDC شناخته می شوند و توضیح همه آنها شاید در حوصله شما نباشد. اما باید گفت این خودرو پکیج کاملی از سیستم های ایمنی را با خود به همراه دارد.

قیمت و رقیبان
در بازار چین این محصول در بین ۵۹۰۰۰ تا ۸۹۹۰۰ یوان از نسخه پایه تا فول ترین عرضه می شود که معادل ۲۵۷ تا ۳۹۳ میلیون تومان است. در بازار کشور اما با توجه به شنیده ها و هزینه های تعرفه گمرکی قطعات، هزینه های حمل و نقل و … احتمالا در رده قیمتی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیونی قرار می گیرد. به این ترتیب X55PRO رقیبان هموطن زیای دارد اما جدی ترین رقیبان آن بون شک فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور هستند. اما نکته مهم احتمال عرضه این خودرو به صورت اقساطی است که یک برگ برنده برای مدیران خودرو به حساب می آید تا سهم بازار بیشتری از رقیبان بگیرد.

تست و برسی
با توجه به این که مشخصات فنی مشابه X55PRO و تیگو ۷ پرو با هم مشابه است، تنها وزن و تغییر ضرایب دنده می تواند یکی از این دو را برتر از دیگر کند. وزن X55 معادل ۱۴۳۹ کیلوگرم است و به همین دلیل در شروع رانندگی و هندلینگ چابک تر به نظر می رسد. اما در سرعت بالا با توجه به کراس اور بودن این خودرو و حرکت های عرضی بدنه سیستم ESP می تواند به خوبی خودرو را کنترل در دستان راننده نگه دارد.

یکی واکنش های ESP در زمان حرکت عرضی بدنه به گونه ای است که امکان تعویض دنده و افزایش شتاب را از راننده می گیرد و تا زمانی که این سیستم احساس نکند خودرو به ثبات رسیده است، کنترل گاز و تعویض دنده را به عهده می گیرد. البته اگر شما اهل رانندگی های پر هیجان باید احتمالا با این قابلیت ارتباط خوبی برقرار نمی کنید. اما از نظر ایمنی یک قابلیت خوب به حساب می آید.
عملکرد ترمز ها مناسب است، اما به نظر می رسد ترمز های تیگو ۷ عملکرد بهتری داشته باشند. فرمان خودرو نرم است و بسیار سبک. عکس العمل های فرمان تا زمانی که ESP احساس نکند خودرو در شرایط سخت قرار دارد، کاملا منطقی است. اما وقتی این سیستم وارد مدار می شود. سعی می کند بهترین ثبات را ایجاد کند. پس با کاهش قدرت موتور دیگر نمی توانید فرمان های مورد نظر خود را اجرا کنید. البته فراموش نکیند در یک رانندگی عادی این موضوع کاملا مثبت به حساب می آید.

نفوذ صدای موتور به کابین که در گذشته موجب نارضایت در محصولات ام وی ام بود، در نسخه های جدید از جمله X55PRO کاهش یافته است و به طور کلی عایق بندی کابین بهتر از قبل شده. به طوری که در دورهای بالای موتور هم صدای اذیت کننده ای به گوش نمی رسد. مدیران خودرو با ارائه این محصول در حقیق کار انتخاب را برای خریداران سخت کرده است و رقیبان نیز باید روی X55PRO حساب ویژه باز کنند.

عکاس و نویسنده:علی غفاری

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا