اخباربازار سرمایهتاپ

پیش‌بینی بورس پس از آزادی دارایی ایران در کره جنوبی

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با کاهش قیمت دلار در بازار به دلیل آزادشدن منابع غیرقابل دسترس ایران در کره جنوبی، شاخص کل بورس نیز با نوسان همراه خواهد بود.

به گزارش عصر خدمات، رضا گلستانی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار سهام گفت: تغییر قیمت ارز از ۲۸ هزار ‌و ۵۰۰ تومان به نرخ مرکز مبادله ارز در مبالات تجاری و اقتصادی بورس کالا تصمیم درستی است که از سوی دولت اتخاذ شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در گذشته با پایین نگه داشتن نرخ ارز، صنایع با سودآوری مطلوبی همراه نبودند، اما اکنون صنایع با کمک سیاست جدید ارزی ضمن صادرات بیشتر، سودآوری مناسبی را پیدا خواهند کرد؛ همچنین شرایط بازار سهام و حمایت از سهامداران قطعا بهتر شده و می‌توان معاملات را دقیق‌تر رصد کرد.

وی افزود: دولت با این تصمیم می‌تواند دست رانتخواران، ویژه‌خواران و کسانی که از واسطه‌گری و رانت استفاده می‌کنند، را کوتاه کند؛ اکنون تصمیمی اتخاذ شده که باعث می‌شود ضمن بازگشت تعادل به اقتصاد کشور، منابع ارزی نیز از بین نرود.

گلستانی تاکید کرد: بازار سرمایه تاثیرپذیری زیادی از نرخ ارز دارد و با کاهش این نرخ به دلایل مختلف که در بازار غیررسمی رخ داده، بورس روزهای آینده را باید با نوسان دست و پنجه نرم کند.

برای خواندن اخبار بازار سرمایه و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا