خودرومعرفی خودرو چینی

چانگان یونی V به بازار می آید

ورود و مونتاژ خودروهای چینی به بازار شدت گرفته است. در بین این خودروها موارد لوکس هم دیده می‌شود که می‌توانند در جلب نظر خریداران بسیار مؤثر عمل کنند.

اما موضوع جالب این است که اکثر خودروهای وارد شده چینی به بازار ایران طی سال‌های اخیر کراس اوورها بودند که البته با توجه به شرایط جاده‌ای و سلیقه‌ای مردم امری محتمل بود. اما خوب نمی‌توان از اهمیت سدان‌ها در بازار گذشت و طرفداران آن‌ها را نادیده گرفت.

چانگان یونی V به بازار می آید

چانگان UNI-V یکی از سدان‌های لوکس چینی است که سایپا قرار است به بازار خودروی ایران تزریق کند. اگر به بررسی خودروهای تازه وارد به بازار علاقه دارید تا انتهای این مقاله با ما باشید.

بررسی ظاهری چانگان UNI-V

همانطور که گفته شد این خودرو یک سدان ۴ درب لوکس است که این لوکس بودن را می‌توانید در ظاهر این خودرو مشاهده کنید. طراحی این خودرو مدرن و اسپرت صورت گرفته تا نیاز بازار به این اتومبیل‌ها را بر طرف کند. در نمای جلویی چانگان یونی وی می‌توانید فرم یک خودروی اسپرت و خشن را ببینید.

با دیدن چراغ‌های جلو و جلو پنجره متوجه می‌شوید که چانگان برای این محصول یک طراحی جسورانه را در نظر گرفته است. چراغ‌های باریک و کشیده که زاویه‌های شکسته و تند و تیز آن چهره‌ای خشن را به نمایش گذاشته در کنار جلو پنجره بزرگ که ترند این روزهای طراحی خودروهای چینی شده نمای جلویی را تکمیل کرده است.

در نمای بغل این خودرو می‌توانید سیمای یک اتومبیل اسپرت را ببینید که قابلیت طراحی به صورت دو درب را هم دارد. بخش جلویی در نمای بغل کشیده و بخش عقبی مانند خودروی زانتیا حالتی بریده دارد. فرمی عضلانی که باعث پیدا کردن جلوه اسپرت می‌شود را می‌توانید در نمای بغل ببینید.

چانگان یونی V به بازار می آید

در این نما همچنین رینگ‌های اسپرت خودرو دیده می‌شود. اما در نمای عقب خودرو طراحان شرکت چانگان همه سعی خود را کرده‌اند تا سیمای یک سدان اسپرت لوکس را به تصویر بکشند که در این کار هم موفق بودند. در نمای عقب چراغ‌هایی را می‌بینید که سرتاسر صندوق عقب و بخشی از بدنه را فرا گرفته است. همچنین در پایین‌ترین بخش خودرو یک دیفیوزر می‌بینید که به اسپرت شدن نمای عقب خیلی کمک کرده است.

در همین بخش دیفیوزر می‌توانید اگزوزهای دوبل را در دو طرف خودرو ببینید. پلاک اتومبیل در وسط همین دیفیوزر قرار می‌گیرد و روی درب صندوق عقب هم به غیر از چراغ‌ها لوگوی چانگان قرار گرفته است. در نمای داخلی چانگان یونی وی طراحی مدرن و جسورانه‌ای صورت گرفته است. نمایشگر عریض که یک سمت آن فرمی ذوزنقه دارد و زیر آن چند ردیف دکمه به شکل پیانو قرار گرفته است نمای داشبورد را تشکیل می‌دهند.

چانگان یونی V به بازار می آید

بخش‌های مختلفی از کابین با چرم پوشیده شده است که جلوه‌ای زیبا به نمای داخلی داده است. همچنین فرمان دور چرم این خودرو به صورت دو طرفه D-Cut است که کار کردن با آن حس و حال خودروهای اسپرت را می‌دهد. نمایشگر پشت فرمان دیجیتالی است و به صورت باریک و کشیده طراحی شده تا بتواند پارامترهای مختلف را به صورت همزمان نشان دهد.

در کنار سمت راست راننده یک کنسول قرار گرفته که به داشبورد متصل شده است. بر روی این داشبورد دنده به علاوه یک سری دکمه واقع شده است تا کار مدیریت بخش های مختلف اتومبیل برای راننده راحت‌تر شود.

چانگان یونی V به بازار می آید

در مجموع نمای خارجی این اتومبیل ما را یاد IS 500 F SPORT محصول شرکت لکسوس می‌اندازد، یکی از خودروهای پر طرفدار این شرکت که اگر نگوییم طراحان چانگان از آن کپی برداری کرده‌اند باید بگوییم از آن الهام گرفته‌اند.

ابعاد و اندازه CHANGAN UNI-V

یونی وی جزء سدان‌های بزرگ و جادار محسوب می‌شود. این خودرو دارای طولی معادل ۴۶۸۰ میلیمتر و عرضی معادل ۱۸۳۸ میلیمتر است. همچنین ارتفاع این اتومبیل ۱۴۳۰ میلیمتر و فاصله دو محرو آن از یکدیگر هم ۲۷۵۰ میلیمتر است. با توجه به ابعاد، این خودرو می‌تواند ۵ سرنشین را در خود جای دهد.

چانگان یونی V به بازار می آید

وزن چانگان UNI-V چیزی معادل ۱۴۰۰ کیلوگرم است که برای بهبود عمل‌کرد می‌توانست کمی بهتر باشد. باک بنزین این اتومبیل چیزی حدود ۵۱ لیتر ظرفیت دارد که بهتر بود برای یک خودروی شبه اسپرت بیشتر باشد. چانگان رینگ‌های ۱۸ اینچی را برای این خودرو در نظر گرفته است که برای یک خودرو با نمای اسپرت مناسب به نظر می‌رسد.

مشخصات فنی چانگان یونی وی

طبق معمول خودروهای چینی در این سدان هم شاهد یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ خطی هستیم که دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است. این پیشرانه توان تولید ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. گربکس استفاده شده در این خودرو ۷ سرعته اتوماتیک W – DCT که می‌تواند قدرت تولید شده در موتور را به چرخ‌های جلو منتقل کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۸ ثانیه است که در بین خودروهای چینی خوب به نظر می‌رسد.

چانگان یونی V به بازار می آید

همچنین حداکثر سرعت این سدان لوکس ۲۰۵ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی یونی وی ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای این خودروی اسپرت خوب به نظر می‌رسد. چانگان یونی وی از استاندارد آلایندگی یورو ۶ بهره‌مند است که در بین خودروهای مونتاژی عمل‌کرد خوبی است. فرمان این خودرو برقی است که کار کردن با آن را خیلی راحت کرده است.

پلتفرم چانگان UNI-V

این خودرو یک سدان کامپکت و تمام جدید از شرکت چانگان است که نشان دهنده ورود این شرکت به راهی جدید برای طراحی و تولید خودرو در بازارهای بین‌المللی است. چانگان یونی وی براساس کانسپت چانگان ویژن V طراحی شده است. چانگان یونی وی روی پلتفرم MPA و مشترک با دو کراس‌اور سری یونی یعنی یونی تی و یونی کی شکل گرفته است. سبک جدید طراحی چانگان را می‌توانید در محصولات مختلف آن مشاهده کنید.

امکانات و آپشن های چانگان UNI وی

با توجه به توضیحاتی که در بخش‌های قبلی داده شد می‌توانید انتظار داشته باشید که چانگان یونی وی یک خودروی پر از امکانات و آپشن باشد.

چانگان یونی V به بازار می آید

چانگان بر روی این خودرو انواع و اقسام آپشن‌ها را قرار داده است تا لوکس بودن یونی وی در این بخش هم تکمیل شود. در بخش ایمنی کیسه‌های هوا و انواع ترمزها مانند ترمز اضطراری و کمکی را می‌توانید ببینید. همچنین در بخش کنترل اتومبیل می‌توانید کروز کنترل و کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری را مشاهد کنید. در بخش رفاهی هم ورود و خروج به همراه استارت بدون کلید در دسترس راننده است.

چانگان یونی V به بازار می آید

قیمت چانگان یونی وی در بازار

قیمت چانگان یونی وی از چیزی معادل ۲۲ هزار دلار شروع شده و تا ۲۷۴۰۰ دلار هم ممکن است برسد. با این تفاسیر و قیمت ارز در کشور می‌توان حدس زد که یونی وی در بازار ایران حداقل قیمتی معادل ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان داشته باشد. حال اینکه با توجه به مدل‌های مختلف قرار است این خودرو با چه قیمتی عرضه شود باید صبر کرد و دید.

نویسنده: نادر شاه‌ نشین

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا