اخباربازار سرمایهتاپ

کاهش زیان و کسب سود بازدهی این هفته بازار بورس/ پایان رکود معاملاتی بعد از چندماه

بعد از مدت‌ها همزمان با بهبود شرایط عمومی بازار، سهامداران با کاهش زیان و کسب سود و بازده از سرمایه گذاری روبرو شدند. رکورد‌های خوبی در حجم و ارزش معاملات و ورود پول حقیقی و خروج پول از صندوق‌های با درآمد ثبات در این هفته به ثبت رسید.

به گزارش عصر خدمات، یک هفته‌ متفاوت طوفانی در بورس و رشد سهم‌های بزرگ و شاخص ساز، با محوریت موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها را شاهد بودیم، حتی در روز چهارشنبه، با افزایش عرضه‌ها تابلوی معاملات باز منفی متعادل بود و ارزش معاملات قابل قبولی ثبت شد.

بعد از مدت‌ها همزمان با بهبود شرایط عمومی بازار، سهامداران با کاهش زیان و کسب سود و بازده از سرمایه گذاری روبرو شدند. رکورد‌های خوبی در حجم و ارزش معاملات و ورود پول حقیقی و خروج پول از صندوق‌های با درآمد ثبات در این هفته به ثبت رسید، هرچند عرضه‌ها در مثبت‌ها بالا بود، اما ورود پول حقیقی و تمایل به خرید طوری بود که محرک شروع روند صعودی باشد.

 البته استراحت و اصلاح بخشی از این مسیر بوده و آنچه مهم است امید به پایان رکود معاملاتی بعد از چندماه خسته کننده برای سهامداران است. رشد ملایم و چرخش پول در صنایع بهترین نوع صعود مورد انتظار است که می‌تواند بازده مناسب تری نصیب سرمایه گذاران کند، جانب احتیاط در خرید‌های هیجانی و جابجایی‌ها باید رعایت شود تا منجر به درگیری در دور باطل زیان نگردیم.

تحرکات بلوکی در سایپا در آستانه و معامله بلوکی ۵.۵ میلیارد برگه سهم در معاملات روز چهارشنبه که ظاهرا کرمان خودرو خریدار آن بوده، مورد توجه اهالی بازار بود.پیگیری گزارشات ماهانه هم نشان از روند مناسب رشد درآمد ناشی از فروش و افزایش نرخ‌ها دارد، از سویی گزارشات ۶ ماهه تلفیقی برخی شرکت‌ها برکدال می‌نشیند و شرکت‌هایی مانند تایرا با گزارش روند سود دهی مناسب مورد توجه قرار می‌گیرد. در کنار خریداران حقیقی، حقوقی‌ها هم اقدام به خرید بلوک نماد‌های کوچک و متوسط در نماد‌هایی مانند زگلدشت، خزر و … کردند.

 برای بهره مندی «هلدینگ هاوشرکت‌های سرمایه گذاری» ازمزایای معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی طبقه سرمایه گذاری بلندمدت، اصلاح مفاد استاندارد حسابداری شماره ۱۵، طی نامه‌ای از وزیرمحترم اقتصاد درخواست شده که می‌تواند یک گام عملیاتی برای تسهیل فرایند باشد. این استاندارد در مورد دوره ۵ ساله معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی است و درخواست شده زمان لازم برای معافیت کاهش پیدا کند.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا