اخباربازار سرمایهتاپ

کاهش ۲.۴۲ درصدی شاخص بورس/ تغییرات نرخ ارز اخبار اثر گذار بر روند حرکتی بازار سرمایه

طی هفته کاری گذشته، شاخص کل بورس با کاهش ۲.۴۲ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۹ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش عصر خدمات،در هفته کاری که به اتمام رسید، شاخص کل هم وزن با کاهش ۳.۵۷ درصدی در پله ۶۹۰ هزار و ۴۱۵ واحدی قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۲.۶۱ درصدی در تراز ۲۵ هزار و ۲۴۹ واحدی ایستاد.

در این هفته کاری شاخص صنعت محصولات چوبی افزایش ۸.۸۲ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت حمل و نقل در جایگاه دوم قرار گرفت. در این هفته صنعت سایر معادن نیز با کاهش ۱۱.۹۱ درصدی بیشترین اُفت را بین صنایع بورسی تجربه کرد.

در این هفته رئیس کمیسیون کشاورزی از آزادسازی قیت شکر (صنف و صنعت) و پرداخت مستقیم یارانه به خانوارها خبر داده است. همچنین مجلس تخفیف ۵ درصدی خوراک شرکت های پالایشگاهی و نیز تخفیف خوراک گاز طبیعی تحویلی به شرکت های پتروشیمی موجود مابه تفاوت قیمت خوراک گاز تحویلی با تکلیف مندرج در قانون هدفمندی یارانه ها، مشروط به اختصاص حداقل ۴۰ درصد از سود خالص سالانه این شرکت ها به حساب اندوخته سرمایه ای مخصوص طرح های کیفی سازی و توسعه زنجیره ای پایین دستی صنعت آنها را تصویب کرد.

رئیس سازمان بورس هم اعلام کرد بحث اجباری شدن تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌های بورسی در برنامه هفتم گنجانده نشد، اما موضوع را از طریق قانون برنامه بودجه ۱۴۰۳ پیگیری خواهیم کرد، تغییرات نرخ ارز ، خبرهای خودرویی خودرویی و روند تکنیکالی از دیگر عوامل و اخبار اثر گذار بر روند حرکتی بازار سرمایه بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا