اخباربانک و بیمهتاپ

کم کاری در پرداخت تسهیلات فرزندآوری ممنوع

بانک مرکزی در نامه‌ای به روسای کلیه بانک‌ها خواستار جبران عقب ماندگی درخصوص اعطای تسهیلات فرزندآوری شد.

به گزارش عصر خدمات،بر اساس آخرین آمار از میزان پرداخت وام فرزند آوری از سوی بانک مرکزی امسال تا ۸ مهر ماه ۳۷۳ هزار و ۵۳۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزند به مبلغ ۲۳.۰۱ همت به متقاضیان پرداخت شده است.

در راستای اجرای ماده (۱۰) “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند راه اندازی و همچنین حسب جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی از محل منابع پس انداز و جاری قرض الحسنه شبکه بانکی موظف به پرداخت این تسهیلات شدند.

بر اساس این بند قانونی برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده به ازای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۹۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم و بیشتر ۱۵۰ میلون تومان پرداخت می‌شود.

تسهیلاتی که در خصوص آن گلایه‌های وجود داشت موردی که سبب شد سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با ارسال نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار رسیدگی به این مساله در اسرع وقت و ارسال نتیجه آن شد.

بانک مرکزی نیز در پاسخ به این نامه اعلام کرد پیرو نامه شماره ۰۲/۱۱۴۴۷۶ مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۶ در خصوص ابلاغ جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور موضوع پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به پیوست تصویر نامه شماره ۱۱۶۱۳۰ مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۴ رئیس شورای اطلاع رسانی دولت ارسال می‌شود با توجه به ضرورت اجرای قانون و اقدام در خصوص اجرای کامل سهمیه ابلاغی و کاهش تعداد متقاضیان درصف سامانه قرض الحسنه، فرزند آن بانک موظف است در اسرع وقت ضمن تعیین شعبه پذیرش و تعیین تکلیف متقاضیان در صف سامانه قرض الحسنه فرزند پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی ظرف مدت حداکثر ۱۰ روزکاری نسبت به پرداخت تسهیلات مزبور اقدام نماید. بر این اساس خواهشمند است به واحد‌های اجرایی ذیربط دستور فرمایید نسبت به تعیین شعبه افراد در صف و اعطای تسهیلات به متقاضیان تسریع نموده و ضمن جبران عقب ماندگی خود در پرداخت تسهیلات مزبور، نسبت به رعایت سهمیه تسهیلات قرض الحسنه فرزند اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را به این مدیریت کل ارسال نمایند.

بانک مرکزی

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا