عصر خدماتجزییات برگزاری آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان | عصر خدمات

جزییات برگزاری آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نتایج آزمون و سطح سؤالات مؤید این واقعیت است؛ همکارانی که مطالعه عمیق‌تر و دقیق‌تری داشته‌اند موفق به کسب حدنصاب شده‌اند.

به گزارش عصر خدمات،  و بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یار محمدحسین با اشاره به آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان، اظهار کرد: آزمون بخشی از فرایند یادگیری می‌باشد و سنجش دانش حرفه‌ای با جامعه آماری بالا فقط از طریق آزمون ممکن است و در سایر دستگاه‌ها و نهادها برگزاری آزمون به‌دفعات در یک سال متداول است.

وی افزود: مطالعات تطبیقی در تدوین طرح سنجش صلاحیت‌های معلمان نشان داد در بسیاری از کشورهای جهان برگزاری آزمون از دانش حرفه‌ای متداول است؛ چراکه کثرت اطلاعات ولزوم به روزآوری دانش واطلاعات ناگزیر می‌سازد که بخشی از آموزش‌ها را برعهده خود معلمان گذاشته شود تا از عزم، همت واراده شخصی آنان برای کیفیت بخشی به نظام تعلیم وتربیت بهره گرفته شود.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات با بیان اینکه درباره برگزاری آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان تمهیدات زیادی اندیشیده شد، گفت: خوشه‌بندی متقاضیان شرکت در آزمون، تعدد ساعات برگزاری آزمون، درخواست از ادارات کل استان‌ها برای انجام تمهیدات وتسهیلات جهت حضور بی دغدغه همکاران در آزمون، افزایش مدت زمان برگزاری آزمون، پیش‌بینی آزمون جبرانی ، برگزاری ویدئو کنفرانس با مسئولان آموزش نیروی انسانی استان‌ها ومسئولان ادارات کارگزینی و پاسخگویی وپیگیری رفع مشکلات از طرف همه دست اندرکاران در همه سطوح از جمله این تمهیدات و اقدامات است.

حسین‌بر خاطرنشان کرد: مدت زمان اختصاص یافته به هر تست برابر عرف آزمون‌های ملی۱ دقیقه می‌باشد و در برنامه‌های آزمون الکترونیکی یکی از راه‌ها کنترل کج روی‌ها کاهش زمان آزمون می‌باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: دراین آزمون ۲۰دقیقه زمان اضافی برای اشکلات احتمالی درنظر گرفته شده بود و در آزمون جبرانی کسب رتبه برای ارتقا این زمان به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات تصریح کرد: برگزاری آزمون برای دریافت رتبه بالاتر که مزایا و تسهیلات بالاتری را در پی دارد انتظار بالاتری را نیز از متقاضی ایجاد می‌نماید و سن، سابقه و تجربه برای تسلط حرفه‌ای از دلایل این امر می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه فرض اول آشنایی همکاران با منابع‌ آزمون بود، اظهارکرد: فرض دوم میزان ضرورت و لزوم آشنایی همکاران با منابع بود و فرض سوم و مهم‌تر این که برای کسب رتبه بالا، مطالعه محتوایی که درکامل‌ترین شرایط برابر با دو جلد کتاب می‌باشد، ضروری است.

حسین‌بر ادامه داد: برگزارکنندگان تعدادی منابع را برای هر رتبه حذف کرده بودند و از منابع صفحات بسیار معدودی را برای آزمون تعیین کرده بودند و شاید تنها اشکال وارده این باشد که آماده شدن برای آزمون تستی برای سن و سابقه بالا به زمان بیشتری نیاز دارد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات تاکید کرد: نتایج آزمون و سطح سوالات در دو آزمون موید این واقعیت است که همکارانی که مطالعه عمیق‌تر و دقیق‌تری داشته‌اند موفق به کسب حد نصاب شده‌اند و لذا ضمن تصحیح این موضوع در صورت صحت این اتفاق در آینده نزدیک، آزمون‌ها در مراکز تست سنتر برگزار خواهد شد.

حسین‌بر با بیان اینکه ایجاد سامانه LTMS  قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که در برنامه‌های آتی از آن بهره‌گیری خواهد شد، گفت: برای برگزاری آزمون و تایید شرط ورود متقاضیان نیاز بود تا سیستم پرسنلی به این سامانه لینک شود و عدم به‌روز بودن سیستم پرسنلی و بازه‌ کم برای هماهنگ کردن اطلاعات مورد نیاز برای امکان شرکت در آزمون مشکلاتی را ایجاد نمود که عمدتا ناشی از عدم به‌روزآوری، عدم هماهنگی میان ابلاغ وحکم، انتقال وجابجایی همکاران در بین استان‌ها، تغییر رسته وارتقا مدارک که ثبت نشده بود .

وی با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای همکاران در آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای اذعان کرد: به‌روزآوری سیستم پرسنلی، ناهماهنگی میان ابلاغ و احکام برخی همکاران و نارسایی‌های ایجاد شده در پوشش اینترنتی و پهنای باند و عدم پی‌گیری مسائل و مشکلات از سوی همکار و محول کردن به اداره و عدم توجیه کافی برخی از همکاران ما و کمبود نیروی انسانی مشکلاتی را در این خصوص ایجاد کرد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات گفت: آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان به میزان ۸۵ درصد و به شکل بسیار مطلوب به پایان رسیده است و در فرصت باقی مانده تا پایان سال، مابقی این آزمون به انجام خواهد رسید و همکاران نگرانی نداشته باشند.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نسخه روزنامه

آخرین نسخه روزنامه
خودروکارعصر تشکلصنعت کار