اخباربازار سرمایهتاپ

دولت با روند نزولی بازار سهام دچار زیان می‌شود/ راه‌های بهبود وضعیت بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دولت نیز با روند نزولی بورس دچار ضرر و زیان می‌شود، گفت: اکنون برای بهبود روند بازار سهام، نیازمند تغییر در دستورالعمل بازارگردان‌ها و سبدگردان‌ها هستیم تا فعالیت آنها نظام‌مندتر شود و به سمتی پیش بروند که با هدف پویایی بازار اقدام به خرید و فروش کنند.

به گزارش عصر خدمات،«جلال روحی»  ضمن ارزیابی روند معاملات بورس، اظهار کرد: طی چند وقت گذشته شاخص بورس تحت تاثیر فشار نسبی حاکم بر گروه خودرو و نیز گروه شاخص سازها در بورس، از سطح ۲ میلیون واحد عقب‌نشینی کرد و به کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد بازگشت.

وی با اشاره به نوسانات اخیر بازار سهام و روند نزولی آن، گفت: وجود چنین مساله‌ای در بازار، فرصت تصمیم‌گیری درست برای سرمایه‌گذاری را از سهامداران گرفته است.

سهامداران باید صبوری بیشتری داشته باشند

روحی خاطرنشان کرد: وجود عدم ثبات در مسایل اقتصادی و اتخاذ برخی از تصمیمات باعث شده تا تحلیل و پیش‌بینی‌های انجام شده در بازار به صورت روزانه در آید که این امر منجر به عدم امکان ترسیم افق و چشم‌انداز بلندمدت برای این بازار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه روند بلندمدت بازار را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: سهامداران باید صبوری بیشتری نسبت به انتخاب سهام و سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف داشته باشند تا از طریق انتخاب سهام مناسب، دیگر متحمل ضرر و زیان هنگفت در بازار نشوند.

راه‌های بهبود وضعیت معاملات بورس

وی به راه‌های بهبود وضعیت معاملات بورس اشاره کرد و گفت: تغییر روند بازار نیازمند توجه به چند نکته است، با توجه به رصد تابلوی معاملات بورس اکنون نیازمند تغییر در دستورالعمل بازارگردان‌ها و سبدگردان‌ها هستیم تا فعالیت آنها نظام‌مند تر شود و به سمتی پیش بروند که با هدف پویایی بازار اقدام به خرید و فروش کنند.

ثبات نرخ ارز، کمک‌کننده به بورس است

روحی خاطرنشان کرد: در روند این روزهای بازار، ثبات نرخ ارز می‌تواند کمک‌کننده در قیمت‌گذاری نرخ مواد واحدهای تولیدی باشد که این اقدام می‌تواند ضمن ایجاد سهولت برای سرمایه‌گذاری افراد و شرکت‌ها در این صنایع، ایجاد کننده افق برای تصمیم‌گیری در بازارها باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: وجود چنین مسایلی در بازار نیازمند رایزنی است تا بتوان بازار را به سمت اهداف هدایت کنیم و شاهد روزهای روشن در معاملات بورس باشیم.

اثرپذیری بازار از نرخ خوراک گاز صنایع

وی به اثرپذیری بازار از نرخ خوراک گاز صنایع اشاره کرد و گفت: در خصوص نرخ خوراک مذاکرات زیادی صورت گرفته تا بتوان به منظور کنترل هیجانات ایجاد شده در بازار، اصلاحاتی را در نرخ خوراک ایجاد و آرامشی به بازار بازگرداندیم تا از این طریق شاهد افزایش قیمت سهام باشیم.

روحی خاطرنشان کرد: نباید از این موضوع غافل ماند که همه صنایع از نرخ خوراک تعیین شده نمی‌توانند دچار کاهش سود ‌شوند، اما سهامدار به دلیل عدم وجود فضای اطمینان در بازار چنین استنباطی را از معاملات بازار دارد که ممکن است تصمیمات اتخاذ شده به کل بازار و صنایع سرایت کند و دوباره شاهد از بین رفتن آرامش و نیز ضرر و زیان سهامداران در بازار باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با توجه به کاهش نقدینگی، ممکن است سرعت حرکت بازار کند باشد و نتوان در بازار شاهد تحقق انتظارات خود از معاملات بازار باشیم.

با روند نزولی بازار سهام، دولت متضرر اصلی است

وی افزود: امیدواریم متولیان بازار سرمایه و نیز دیگر مسوولان دولتی، تصمیمات درستی را در خصوص نرخ خوراک و انرژی اتخاذ کنند تا بتوانند از این طریق قوام بازار را حفظ کنند.

روحی در پایان با اعلام اینکه در روند نزولی بازار سهام، دولت متضرر اصلی خواهد بود، گفت: در صورت رخ دادن چنین اتفاقی شرکت‌های دولتی متضرر می‌شود و دود ضرر و زیان ایجاد شده در بازار به چشم دولت خواهد رفت.

برای خواندن اخبار بازار سرمایه و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا