
در زمان شروع کرونا در ماه های آغازین سال ۲۰۲۰، برخلاف خیلی از خودروسازان دنیا، این خودروساز هندی، فصل اول بسیار پرمشغله ای داشت. خیلی از محصولات این شرکت مثل تیاگو، تیگور و نکسون به تازگی تغییر چهره [facelift] داده بودند. این برند حتی محصولات جدید مثل آلتروز Altroz و نکسون برقی را رونمایی کرد. در همین اثنا که پاندمی (شیوع جهانی) کرونا در حال گسترش بود، این خودروساز باید به دنبال راه حلی می گشت که خودرو را سالم و ایمن به مشتری تحویل دهد.
به همین منظور تاتا برنامه ای را تدوین کرد که تمامی خودروها پیش از تحویل به مشتریان ضدعفونی و گندزایی شوند. حال در ماه نوامبر هم یک اقدام جدید و یک لایه محافظ دیگر به برنامه ضدعفونی خود اضافه کرده اند. با قراردادن خودروها در یک حباب پلاستیکی، تماس فیزیکی با خودرو را تا پیش از تحویل به مشتری به صفر رسانده اند. مشتری وقتی به نمایندگی مراجعه می کند، خودروی خود را در حباب تحویل می گیرد.
در کنار این برنامه ها و مفاهیم بهداشتی، تاتا در حال آماده سازی برای رونمایی از محصول شاسی بلند گراویتاس Gravitas است که به نوعی از محصول هرییر Harrier مشتق شده و دو صندلی اضافه تر دارد. با این حال به خاطر وقفه هایی که در زنجیره تأمین به خاطر ویروس کرونا پیش آمده تحویل آن به اوایل سال ۲۰۲۱ موکول شده است. این خودروساز تیزرهایی از آلتروز توربوشارژ بنزینی و شاسی بلند جمع و جور HBX منتشر کرده اما به احتمال زیاد تحویل آنها هم مثل گراویتاس با تأخیر رو به رو خواهد شد.
سوای از این حقیقت که برای هیچکس هنوز روشن نیست که چه زمانی بشر به وضع عادی بعد از کرونا باز میگردد، تا آن زمان خلاقیت و نوآوری حتی از نوع عجیب و غریب آن رو به گسترش خواهد بود. استفاده از حباب پلاستیکی هنگام تحویل سابقه داشته اما هرگز به خاطر ویروس نبوده است.
منبع: سایپانیوز
انتهای پیام/