عصر خدماتسنجش دانش‌آموزان متناسب با زیست بوم جدید | عصر خدمات

سنجش دانش‌آموزان متناسب با زیست بوم جدید

وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: وارد زیست بوم جدید شدیم و در حال نزدیک شدن به امتحانات باید در سنجش، کاری محکم و با کیفیت متناسب با شرایط زیست بوم جدید انجام شود.

به گزارش عصر خدمات، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست با رئیس، معاونان و کارکنان مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی که در محل سالن جلسات آن مرکز برگزار شد، اظهار کرد: تحقق یک‌پنجم اهداف آموزش ‌و پرورش در این مرکز صورت می‌گیرد و این مرکز در چهارپنجم دیگر اهداف نیز به‌طور غیرمستقیم مؤثر است.

وی با اشاره به اهمیت این مرکز در نقش‌آفرینی تصمیم‌های نظام تعلیم و تربیت ادامه داد: اگر عمیقاً بنگریم، بیش از نیمی از اهداف آموزش‌ و پرورش از طریق این مرکز محقق می‌شود پس تحقق اهداف آموزش‌ و پرورش به تلاش و دقت در مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وابسته است.

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه یکی از چالش‌ها در همه دستگاه‌ها، غفلت از اهداف و گرفتار شدن آنها در پیچ‌وخم‌های فرایند اداری است، تصریح کرد: ۹۵درصد فعالیت این مرکز سیاست‌گذاری است و ۵ درصد کار اجرایی است؛ بنابراین باید نگرش راهبردی در مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی داشته باشید. در نام این مرکز سه کلمه سنجش، پایش و کیفیت را داریم، بنابراین باید دید چه چیزی را و چگونه می‌خواهیم سنجش کنیم و همچنین باید به پایش و کیفیت توجه داشت.

حاجی میرزایی، ساده‌ترین تعریف از کیفیت را رضایت مخاطبان و ذی‌نفعان جامعه عنوان کرد و افزود: باید مطالبات رهبر معظم انقلاب و نیازمندی‌های نظام اسلامی و جامعه و اقتضائات رشد و تعالی افراد را احصا و بر اساس آن برای پایش و کیفیت برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی باید برآورد و ارزیابی دقیقی از فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت داشته باشد، اظهار کرد: امتحانات بخش کوچکی از اهداف این مرکز است.

وزیر آموزش‌ و پرورش با برشمردن دستاوردهای مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، گفت: تأثیرگذاری در سیاست‌گذاری‌های آموزش‌ و پرورش باید مهم‌ترین دستاورد این مرکز باشد.

حاجی میرزایی خطاب به مدیران و کارکنان مرکز سنجش، اظهار کرد: اگر شما نقش خود را به خوبی ایفا کنید اهداف آموزش و پرورش نیز محقق خواهد شد؛ بنابراین تحول را باید در این مرکز مشاهده کرد. اگر سنجش با کیفیتی داشته باشیم پس تحول ایجاد کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وارد زیست بوم جدید شدیم و در حال نزدیک شدن به امتحانات باید در سنجش، کاری محکم و با کیفیت متناسب با شرایط زیست بوم جدید انجام شود، اظهار کرد: بیش از پرداختن به حجم کارها، کیفیت کار مهم است بنابراین باید گزارش فعالیت‌ها مشخص، منظم، سلسه‌وار، دقیق و با محتوای معین ارائه شود تا پایه برنامه‌ریزی‌های بعدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نباید تصمیم‌گیری‌های نظام تعلیم و تربیت بدون گزارش‌های مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نسخه روزنامه

آخرین نسخه روزنامه
خودروکارعصر تشکلصنعت کار