اخباربرگزیده هاخودروویژه ها

آیا برنامه زیرساختی بایدن موفق می شود؟

به گزارش عصر خدمات، برنامه ۲.۳ هزار میلیارد دلاری بازسازی زیرساختی در ایالات متحده، قصد دارد بودجه و سرمایه گذاری روی سامانه حمل و نقل عمومی را دوبرابر کند و قرار است ۸۰ میلیارد دلار صرف نوسازی خدمات ریلی مسافربری شود.

سامانه های حمل و نقل عمومی در دنیا به خاطر شیوع و جهانگیر شدن ویروس کوید-۱۹ آسیب بسیار جدی دید و ده ها میلیون نفر از مردم مشاغل و کسب و کار خود را از خانه هایشان پی گرفتند طوری که لطمه به صنعت گردشگری از حد تصور خارج بود. مردم از ترس حضور در مراکز پرتجمع، از سوار شدن وسایل نقلیه عمومی سربسته نظیر مترو، اتوبوس و موارد مشابه به شدت پرهیز کردند.

حتی با فراگیر شدن تزریق واکسن، به این زودی بازگشت مردم به وضعیت عادی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی اتفاق نمی افتد. شاید دورکاری ابتدا به عنوان اقدامی موقت برای جلوگیری از شیوع ویروس در نظر گرفته شده بود اما حالا دیگر به یک پدیده بلندمدت تبدیل شده و میلیون ها نفر در ایالات متحده به آن عادت کرده اند و در برخی موارد مزایای غیرقابل انکاری به وجود آورده است.

بر اساس آمار انجمن حمل و نقل عمومی آمریکا، در سال ۲۰۱۹ آمریکایی ها ۹.۹۲ میلیارد سفر را با اتوبوس و سامانه های ریلی انجام داده بودند. در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۵۳ درصدی به رقم ۴.۶۴ میلیارد افت کرد. جالب این است که در فصل چهارم سال ۲۰۲۰ این سقوط ۶۲ درصد، یعنی شدیدتر از سه فصل اول سال ۲۰۲۰ بود. در برخی از ایالت ها وضع خیلی وخیم تر از هم بوده طوری که استفاده از وسایل نقلیه عمومی در واشنگتن دی سی در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۶  درصد کاهش یافت.

در مقایسه استفاده از خودروهای شخصی در همین مدت حدود ۱۳.۲ درصد کاهش یافت.

هزینه رفت و آمد اتوبوس ها و قطارهای تقریباً خالی را مالیات پردازان پرداخته اند. کنگره هم تقریباً ۷۰ میلیارد دلار کمک اضطراری برای حمل و نقل عمومی اختصاص داده که ۳۰.۵ میلیارد دلار آن در ماه مارس همین امسال توسط دولت بایدن به قانون تبدیل شده است.

برخی از جمهوری خواهان در کنگره در ماه فوریه تلاش کردند که حداقل ۱۰ میلیارد دلار از کمک های اضطراری دولت به تعمیر بزرگراه ها اختصاص پیدا کند که دموکرات ها به دلیل اکثریت آن را رد کردند. در آمریکا مردم کم درآمد ۳۰ درصد از درآمدهای خود را صرف حمل و نقل می کنند.

بر اساس برنامه بایدن، ۸۵ میلیارد دلار به مترو، اتوبوس و سایر سامانه های حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است، بر اساس این برنامه قرار است سیستم موجود مدرن شود و با بسط سامانه ها به تقاضای رو به رشد مسافران پاسخ مناسب داده شود. این برنامه قصد دارد که مردم را تشویق کند کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و بیشتر به سامانه های حمل و نقل عمومی رو بیاورند. استدلال تدوین کنندگان این برنامه این است که «در نهایت این رویکرد باعث کاهش حجم شدید ترافیک برای همه مردم خواهد بود.»

اسکات که اوگ Scott Keogh مدیر عامل فولکس واگن آمریکا می گوید در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ آمار خودرو اولی ها به شدت افزایش یافت که نشانه ی افزایش تردید مردم نسبت به سامانه های حمل و نقل عموم است و حتی می تواند نشانه تردید مردم در اشتراک سواری هم باشد.

مری نیکولاس از اعضای هیئت مدیره منابع هوایی کالیفرنیا می گوید: سال گذشته کوید-۱۹ باعث افزایش فروش خودروهای دست دوم شد و کسانی به این خودروها روی آوردند که قبلا احتمالاً اتوبوس سوار می شدند.

منبع: سایپانیوز

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا