اخبارخودرو

شرکت دانش‌بنیان ایرانی، عهده‌دار تولید سنسور و گرمکن صندلی خودروی جدید سایپا شد

توافق‌‎نامه همکاری مشترک میان شرکت طراحی و ساخت قطعات داخلی خودرو سایپا آذین و شرکت رویال توسعه پایدار با حضور روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در روز سه شنبه ۲۱ آذر ماه، در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان به امضا رسید.

 این قرارداد مابین شرکت طراحی و ساخت قطعات داخلی خودرو سایپا آذین به عنوان خریدار و شرکت رویال توسعه پایدار به عنوان فروشنده با موضوع خرید گرمکن کفی و پشتی جلو صندلی خودرو اطلس منعقد شد و طرفین ملزم و متعهد به اجرای کلیه مفاد و شرایط آن شدند.

روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد ‌دانش ‌بنیان رییس جمهور، پیوند دادن دانش بنیان ‌ها با بازار را مهم ترین حمایتی عنوان کرد که می‌توان از شرکت ها داشت و گفت: بسیار خوشحالم که کشور به واسطه شرایط جدید و مدیران باورمندتر نسبت به گذشته، عملیات کارسازی را در راستای متصل کردن شرکت‌های دانش‌بنیان به زنجیره ارزش پیش گرفته است.

او گفتمان سازی و ایجاد بازار پایدار را از جمله دلایل حضور خود در آیین های انعقاد قرارداد شرکت های دانش‌بنیان خواند و افزود: امروز حضور مجموعه سایپا نشان داد که این مجموعه به عنوان بخش مهم اقتصادی کشور، دغدغه ارتقای کیفیت محصولات دانش بنیان را دارد و پای کار افزایش محصولات فناورانه ایستاده است که خود دغدغه ای مغتنم است .

حمایت ستاد توسعه فناوری نانو از دانش‌بنیان ها

عماد احمدوند، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو با اشاره به قراردادی که میان یک شرکت دانش بنیان و یک شرکت صنعتی در حوزه تامین قطعات پیشرفته الکترونیکی صنعت خودرو منعقد شد؛ گفت: شرکت فناور رویال توسعه پایدار با بهره گیری از دانش روز دنیا اقدام به ساخت اسلیپ رینگ ها و ربات های با استاندارد جهانی کرده و تمامی سعی خود را در به کارگیری آخرین تکنولوژی روز در طراحی و ساخت محصولات خود کرده است.

او ادامه داد: حدود پنج سال پیش بود که شرکت دانش‌بنیان رویال توسعه پایدار به پیشنهاد ستاد توسعه فناوری نانو، وارد فرآیند تولید و توسعه محصولات حوزه الکترونیک چاپی با استفاده از مواد نانو متری شد؛ در نتیجه، چاپگری به بازار عرضه کرده است که با کمک جوهرهای نانویی می‌تواند محصولاتی نظیر گرمکن‌ صندلی و حسگر و پنل خودروها تولید کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به تعاملات مستمر این شرکت دانش بنیان با حوزه های مختلف خودرو از جمله شرکت سایپا و تامین کننده های این حوزه، عنوان کرد: در راستای توسعه این فناوری، ستاد توسعه نانو حمایت های سازنده ای را در پیش گرفت و این حمایت ها، منجر شد که یک مجموعه صنعتی بزرگ و مهم، شرکت رویال توسعه پایدار را به عنوان یکی از تامین کننده های سایپا پذیرش کند.

افزایش خروجی سایپا در دولت سیزدهم

محمدعلی تیموری، مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا ضمن تاکید بر حمایت ویژه این مجموعه صنعتی از دانش بنیان های حوزه خودرو، افزود: تمام کشورهای برتر دنیا از مسیر دانش‌بنیان ها، بازار را به دست آورده اند.

او افزود: یکی از ضعف های شرکت های بزرگ دانش بنیان، عدم زیرساخت های تولید است، شرکت زیان‌ده امکان فعالیت در زمینه دانش‌بنیان ها را ندارد؛ ما در سایپا از چنین شرکت‌هایی حمایت می کنیم.

تیموری تصریح کرد: در راستای حمایت های صورت گرفته؛ در سال ۱۴۰۱ هیچ یک از شرکت های قطعه‌‌ساز زیان‌ده نبودند و این حمایت ها است که کمک می کند شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان بازوی علمی شرکت های قطعه ساز، کنار یکدیگر بایستند.

او شرکت‌های دانش‌بنیان را بهترین مرکز تحقیق و توسعه دانست و اعلام کرد: محققان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل موفق شدند پروژه دانش بنیان طراحی و ساخت خودرو شاهین هیبرید را به پایان برسانند .

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن اعلام آمادگی سایپا برای بهره گیری از طرح‌های شرکت های دانش‌بنیان‌ در زمینه خودروسازی و قطعه سازی گفت: دانشگاه های ایران اسلامی بالاترین مراکز دانش بنیان هستند و ارتباط صنعت و دانشگاه باید به صورت دوطرفه برقرار شود. سعی می‌کنیم با تمام شرکت های دانش بنیان خصوصی، دانشگاه ها و … که در این حوزه توانمندی دارند قرارداد ببندیم.

به گفته او، سایپا در دولت سیزدهم سعی کرد به اندازه تمام سال‌های فعالیت خود محصول تولید کند که این موفقیت حاصل تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و قطعه ساز بود.

در ادامه علی قره خانی، مدیر فنی شرکت دانش‌بنیان رویال توسعه پایدار اظهار کرد: طی سال های اخیر تکنولوژی الکترونیک چاپی در حال رشد بوده و در همین راستا اقدام به ساخت پرینتر مربوطه و خدمات متنوعی در این زمینه همچون تولید انواع مدارهای مختلف، تولید انواع صفحات گرمکن، تولید صفحات شیلد و … کردیم و با بومی‌سازی دانش ساخت این دستگاه، هم اکنون قابلیت ساخت و ارائه تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی به منظور تولید انواع محصولات تجاری حوزه الکترونیک چاپی در کشور میسر شده است.

منبع: سایپا نیوز

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا