خودرومعرفی خودرو چینی

معرفی هاوال اچ ۹ شاسی بلند آفرودی

هاوال اچ ۹ از آن خودروهای چینی است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این شاسی بلند آفرودی در ابتدا با دیار خودرو در سال ۲۰۱۶ به ایران آمد اما چندی بعد قرار شد که عظیم خودرو این اتومبیل را به بازار ایران بیاورد.

به گزارش عصر خدمات،در نهایت هم بهمن موتور مدل ۲۰۱۸ این شاسی بلند بزرگ را به ایران آورد تا نوع دیگری از اتومبیل‌های چینی به بازار ما بیاید. هاوال اچ۹ یکی از خودروهای با کیفیت چینی است که می‌توان آن را حی با خودروهای کره‌ای مقایسه کرد و نسبت به دیگر ماشین‌های چینی از شرایط بهتری برخوردار است.

معرفی هاوال اچ 9 - بررسی معرفی هاوال H9 - قیمت معرفی هاوال اچ 9

معرفی طراحی ظاهری هاوال اچ ۹

در همان نگاه اول می‌توانید متوجه آفرودی بودن این خودرو از ظاهر آن شوید. طراحی عضلانی و خشن این خودرو برای جاده‌های ناهموار طراحی شده تا هم بتواند کاربردی باشد و هم از جذابیت بالایی برخوردار باشد. استفاده از منحنی‌های نرم در کنار خطوط تند و تیز از جمله ویژگی‌های طراحی در هاوال اچ۹ است.

معرفی نمای جلویی هاوال اچ ۹

هاوال اچ ۹ یک شاسی‌بلند چینی است که از نظر طراحی بیرونی، شباهت زیادی به تویوتا پرادو دارد. این خودرو از چراغ‌های بزرگ و مثلثی استفاده می‌کند که حالت بال پرنده دارند. از هالوژنی قدرتمند در مرکز کاسه‌چراغ و نوار LED روشنایی روز در پایین استفاده شده است. گوشه‌ی بیرونی چراغ به‌سمت ستون A امتداد دارد تا حالت اسپرت خودرو تقویت شود. نمای جلویی هاوال اچ ۹ همچنین دارای گریل بزرگ و مستطیلی است که در مرکز آن، لوگوی هاوال قرار دارد. گریل از چندین نوار عمودی تشکیل شده است که با رنگ نقره‌ای برجسته شده‌اند. در زیر گریل، یک محافظ پلاستیکی سیاه رنگ وجود دارد که از بدنه‌ی خودرو در برابر ضربه‌های آفرودی محافظت می‌کند. در کنار گریل، دو عدد مه‌شکن کوچک و دایره‌ای نصب شده‌اند که به ظاهر خودرو جذابیت می‌بخشند.

haval-h9

معرفی نمای کناری هاوال اچ ۹

نمای کناری هاوال اچ ۹ بسیار شبیه به تویوتا پرادو است. این خودرو دارای خطوط افقی و کرومی در کنار بدنه و پنجره‌ها است. چرخ‌های این خودرو ۱۸ اینچی هستند و با لاستیک‌های ۲۶۵/۶۰R18 مجهز شده‌اند. این خودرو یک شاسی بلند بزرگ است که طول آن ۴۸۵۶ میلی‌متر، عرض آن ۱۹۲۶ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۹۰۰ میلی‌متر است. فاصله محوری این خودرو ۲۸۰۰ میلی‌متر و وزن آن ۲۳۵۷ کیلوگرم است. این خودرو دارای ۷ صندلی است که صندلی‌های ردیف سوم برقی هستند و قابلیت تاشو دارند.

معرفی نمای عقبی هاوال اچ ۹

نمای عقبی هاوال اچ ۹ بسیار شبیه به تویوتا پرادو است. این خودرو از چراغ‌های عمودی و بلند استفاده می‌کند که با نوار LED مجهز شده‌اند. در مرکز درب عقب، لوگوی هاوال و نام مدل H9 قرار دارد. در زیر درب عقب، یک محافظ پلاستیکی سیاه رنگ وجود دارد که از بدنه‌ی خودرو در برابر ضربه‌های آفرودی محافظت می‌کند. در کنار محافظ، دو عدد لوله‌ی خروجی اگزوز نصب شده‌اند که به ظاهر خودرو جذابیت می‌بخشند. تایر زاپاس این خودرو روی درب صندوق عقب نصب می‌شود.

معرفی نمای داخل کابین هاوال اچ ۹

نمای داخل کابین هاوال اچ ۹ بسیار شیک و مدرن است. این خودرو دارای داشبورد ساده و کارآمد است که از مواد با کیفیت ساخته شده است. نمایشگر لمسی هشت اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد که از طریق آن می‌توان به سیستم مالتی مدیا، نویگیشن، دوربین‌ها و سایر تنظیمات دسترسی داشت. در کنار نمایشگر، هواکش‌های عمودی با طرح پرانتزی وجود دارند که به زیبایی داخل کابین کمک می‌کنند. در بالای نمایشگر، یک نمایشگر تک رنگ TFT نیز قرار دارد که اطلاعاتی مانند ساعت محلی و درجه حرارت محیط را نشان می‌دهد.

فرمان این خودرو دارای دکمه‌های کنترلی مختلفی است که از طریق آن‌ها می‌توان به سیستم صوتی، کروز کنترل، تلفن همراه و صفحه کیلومتر دسترسی داشت. فرمان همچنین دارای گرمکن و تنظیم برقی در چهار جهت است. صفحه کیلومتر این خودرو دارای یک نمایشگر ۷ اینچی است که اطلاعات مربوط به عملکرد فنی، سیستم‌های کمکی راننده، سیستم‌های ترمز و سایر ویژگی‌های خودرو را نمایش می‌دهد. صندلی‌های این خودرو از چرم ناپا با رنگ قهوه‌ای یا مشکی ساخته شده‌اند. صندلی راننده دارای ۸ حالت برقی، مموری و تنظیم برقی گودی کمر است. صندلی سرنشین جلو نیز دارای ۶ حالت برقی با زیرپایی و مموری است. صندلی‌های جلو همچنین دارای سردکن، گرمکن و ماساژور هستند.

معرفی کنسول بین دو صندلی جلو هاوال اچ ۹

کنسول بین دو صندلی جلو هاوال اچ ۹ دارای طراحی ساده و کاربردی است. این کنسول شامل دکمه‌ تنظیم حالت‌های رانندگی، دکمه‌ قفل دیفرانسیل، دکمه‌ تنظیم ارتفاع سوسپانسیون، دکمه‌ تنظیم حالت‌های آفرود، دکمه‌ تنظیم دمای صندوق عقب، دکمه‌ تنظیم دمای صندوق جلو، دکمه‌ تنظیم دمای نوشیدنی‌ها، دکمه‌ تنظیم دمای صندلی‌ها، دکمه‌ تنظیم دمای ماساژورها، دکمه‌ تنظیم دمای سردکن‌ها و دکمه‌ تنظیم دمای گرمکن‌ها است. این کنسول همچنین دارای یک جا لیوانی با درب مغناطیسی است که می‌تواند نوشیدنی‌ها را در دمای مطلوب نگه دارد. در پشت کنسول، دو عدد جا لیوانی دیگر وجود دارند که برای سرنشینان ردیف دوم قابل دسترسی هستند.

معرفی هاوال اچ 9 - بررسی معرفی هاوال H9 - قیمت معرفی هاوال اچ 9

بررسی مشخصات فنی هاوال اچ۹

موتور هاوال اچ ۹ یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو بنزینی است که توانی برابر با ۲۱۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۲۴ نیوتن متر دارد. این موتور با یک گیربکس خودکار ۸ سرعته ساخت ZF آلمان همراه شده است. بیشترین سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن ۱۰/۸ ثانیه است. مصرف ترکیبی این خودرو ۹/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

بررسی گیربکس هاوال اچ۹

گیربکس هاوال اچ ۹ یک گیربکس خودکار ۸ سرعته ساخت شرکت ZF آلمان است که با موتور توربو بنزینی ۲ لیتری این خودرو هماهنگ شده است. این گیربکس دارای چهار حالت رانندگی است: اکو، استاندارد، اسپرت و آفرود. در حالت اکو، گیربکس به صورت خودکار سرعت را کاهش می‌دهد تا مصرف سوخت را کم کند. در حالت استاندارد، گیربکس به صورت عادی عمل می‌کند و بر اساس شرایط رانندگی سرعت را تغییر می‌دهد. در حالت اسپرت، گیربکس سرعت را افزایش می‌دهد تا عملکرد فنی و شتاب خودرو را بهبود بخشد. در حالت آفرود، گیربکس با دیفرانسیل هوشمند همکاری می‌کند تا قدرت را به چرخ‌ها تقسیم کند و عبور از موانع را آسان کند. گیربکس هاوال اچ ۹ از نظر عملکرد فنی، کیفیت ساخت و راحتی رانندگی بسیار خوب است و با خودروهای رقیب مانند تویوتا پرادو و هیوندای سانتافه رقابت می‌کند.

معرفی هاوال اچ 9 - بررسی معرفی هاوال H9 - قیمت معرفی هاوال اچ 9

بررسی دیفرانسیل هاوال اچ۹

دیفرانسیل هاوال اچ ۹ یک دیفرانسیل عقب قفل دار Eaton است که با جعبه تقسیم گشتاور بورگ وارنر همکاری می‌کند تا قدرت را به چرخ‌ها تقسیم کند و عبور از موانع را آسان کند. این دیفرانسیل با یک دکمه در کنسول مرکزی قابل فعال و غیرفعال شدن است و به راننده امکان می‌دهد که بر اساس شرایط آفرود، بهترین حالت را انتخاب کند. این دیفرانسیل باعث می‌شود که در صورت گیر کردن یک یا چند چرخ، قدرت به چرخ‌های دیگر منتقل شود و خودرو را از وضعیت نامطلوب خارج کند.

معرفی هاوال اچ 9 - بررسی معرفی هاوال H9 - قیمت معرفی هاوال اچ 9

بررسی سیستم تعلیق هاوال اچ۹

سیستم تعلیق هاوال اچ ۹ برای عملکرد آفرودی طراحی شده است. این خودرو دارای شاسی و بدنه‌ی مجزا است و از سیستم تعلیق جناغی دوبل در جلو و مالتی لینک در عقب استفاده می‌کند. این خودرو همچنین دارای سیستم تنظیم ارتفاع سوسپانسیون است که می‌تواند ارتفاع خودرو را بین ۱۸۰ تا ۲۲۵ میلی‌متر تغییر دهد. این خودرو دارای چهار حالت رانندگی است: اکو، استاندارد، اسپرت و آفرود. در حالت آفرود، سیستم تعلیق به صورت خودکار ارتفاع خودرو را به حداکثر می‌رساند و با دیفرانسیل قفل دار و جعبه تقسیم گشتاور همکاری می‌کند تا عبور از موانع را آسان کند.

بررسی سیستم ایمنی هاوال اچ۹

  • ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع‌کننده‌ی هوشمند فشار ترمز  (EBD)، کنترل لغزش  (TCS)، ترمز کمکی  (BA)، فناوری جلوگیری از واژگونی، حفظ خودرو در شیب (Auto Hold) و پشتیبانی رانندگی در شیب  (HDC)
  • شش کیسه هوا برای سه ردیف صندلی
  • سیستم هشدار ناحیه کور، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)

هاوال اچ۹ در آزمون‌های کیفیت و آفرود استرالیا نیز موفق بوده و با برندهای مشهور دنیا رقابت کرده است. این خودرو از نظر طراحی بدنه، شباهت زیادی به تویوتا پرادو دارد.

معرفی هاوال اچ 9 - بررسی معرفی هاوال H9 - قیمت معرفی هاوال اچ 9

بررسی پلتفرم هاوال اچ۹

هاوال اچ۹ یک پلتفرم مستقل و اختصاصی برای خودروهای شاسی‌بلند لوکس چینی است که از توان خوبی برخودار است. این پلتفرم دارای چهارچوب فولادی با سختی بالا و بدنه‌ی آلومینیومی با وزن کم است که به افزایش استحکام و کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند.

نام خودرو

هاوال اچ۹

موتور

چهار سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری

قدرت

۲۴۱ اسب بخار

گشتاور

۳۵۵ نیوتن‌متر

گیربکس

اتوماتیک هشت سرعته

محور محرک

دو دیفرانسیل هوشمند چهار حالته

شتاب صفر تا صد

۱۰.۸ ثانیه

سرعت نهایی

۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۹.۷ لیتر در صد کیلومتر

طول

۴۸۵۶ میلی‌متر

عرض

۱۹۲۶ میلی‌متر

ارتفاع

۱۹۰۰ میلی‌متر

فاصله محوری

۲۸۰۰ میلی‌متر

وزن

۲۳۵۷ کیلوگرم

حجم باک

۸۰ لیتر

تعداد صندلی‌ها

۷ نفره

تعداد ایربگ‌ها

۸ عدد

سیستم صوتی

۱۰ بلندگویی با آمپلی‌فایر

مانیتور

۸ اینچی لمسی با نویگیشن و هدآپ

دوربین

۳۶۰ درجه با شب‌بین

سانروف

پانوراما

صندلی‌های جلو

چرمی برقی با گرمکن، سردکن و ماساژور

صندلی‌های عقب

تاشو دوتکه با تنظیم برقی

سیستم تهویه

اتومات سه گانه با کنترل رطوبت

سیستم کنترل پایداری

الکترونیکی با کنترل کشش و ضد واژگونی

سیستم کمک رانندگی

کروز کنترل هوشمند، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار تصادف جلو و عقب، رادار تابلوخوان و سنسور خواب‌آلودگی

سیستم ترمز

دیسکی خنک‌شونده با توزیع نیرو، ضد قفل، با نیروی کمکی، پارک برقی، اتوهلد و اضطراری هوشمند

 

نویسنده: نادر شاه نشین

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا