اخبارتاپخودرو

خبرهای خوش صنعت خودرو از نمایشگاه روسیه می رسد

در نمایشگاه روسیه خبرهای خوبی را شاهد خواهیم اما باید با دقت و عمل سرعت در بخش تامین قطعات و خودروهای مورد نیاز بازار روسیه اقدام کنیم.

به گزارش عصر خدمات، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت با بیان این مطلب،گفت: با توجه به اقدامات انجام شده و تغییر شرایط صنعت خودرو روسیه بعد از اعمال تحریم های غرب، خبرهای خوشی از نمایشگاه خودرو روسیه برای صنایع خودروسازی کشورمان در راه است.

منطقی، با اشاره به سهم بالاتر خودروسازان چینی از بازار روسیه، افزود: روس ها برای خروج از بن بست تحریم غرب همکاری با خودروسازان ایرانی، چینی و ترکیه را در دستور کار قرار داده اما تجربیات صنایع قطعه سازی و خودروسازی کشورمان در دو دوره تحریم های ظالمانه غرب، پشتوانه خوبی برای همکاری با شرکای روسی و حضور موفق در بازار این کشور است.

او در مورد پیش بینی میزان صادرات قطعات و خودروهای ایرانی به بازار روسیه، گفت: با توجه به فراهم نبودن برخی زیر ساخت ها به نظر می رسد خودروسازان ایرانی قادر به تامین حداکثر ۱۰ درصد نیاز بازار خودرو روسیه یعنی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه خواهند بود که این میزان نیز عدد خوبی محسوب می شود.

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت، افزود: در مورد قطعات نیز قطعه سازان ایرانی ظرفیت به صادرات ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار قطعه به روسیه را دارند. با این وجود همکاری خودروسازان ایرانی با شرکای روسی در وهله نخست باید بر مبنای توسعه همکاری فناورانه باشد. او افزود: با توجه به این که چینی ها به دلیل خرید مجوز برای همکاری با خودروسازان روسی از خودروسازان کشورمان جلوتر هستند اما باید هدفگذاری خودروسازان ایرانی برای ورود به بازار روسیه در وهله نخست بر محور صادرات قطعات ومحصولات متناسب با بازار روسیه باشد که در مدت زمان کوتاهتری محقق خواهد شد.

منطقی تاکید کرد، تولید مشترک خودرو با خودروسازان روسی نیازمند حداقل ۷ تا ۹ ماه زمان است با این وجود باید هر دو محورصادرات قطعات و خودرو و تولید مشترک خودرو و قطعه با شرکای روسی را دنبال کنیم.

او در مورد تاثیر نهایی شدن برجام بر روند همکاری خودروسازان ایرانی با شرکای روسی ، گفت: حتی در صورتی که توافق برجام نیز به نتیجه برسد، ما باید یاد گرفته باشیم که از تمام فضاهای موجود برای توسعه صنعت خودرو کشورمان استفاده کنیم با این روند حتی در صورت امضای برجام نیز باید چندین مسیر را با قابلیت جایگزینی برای همکاری صنایع خودروسازی کشورمان داشته باشیم.

منطقی افزود: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی در صورت امضای برجام و بازگشت احتمالی برخی شرکای اروپایی و آسیایی به ایران نیز نیز نباید از ظرفیت های همکاری با خودروسازان روسی در زمینه تامین قطعات، صادرات خودرو تولید مشترک خودرو غافل شویم.

انتهای پیام /

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا