اخبارخودرو

قسمت اول: قدرت موتور پلاگین هیبرید

صنعت خودرو با تغییر به سمت وسایل نقلیه دوستدار محیط زیست در حال تحول بزرگی است. یکی از امیدوارکننده ترین فناوری ها در این زمینه، فناوری پلاگین هیبریدی (PHEV) است که مزایای خودروهای برقی و بنزینی را با هم ترکیب می کند. این تکنولوژی، تجربه رانندگی قدرتمند و کارآمدی را ارائه می دهد که هم سازگار با محیط زیست و هم مقرون به صرفه است.

به گزارش عصر خدمات، فونیکس به‌عنوان نامی که تا به حال با ارائه تکنولوژی‌های روز دنیا، نوآوری و روح لاکچری شرکتی در بازار خودرو ایران شناخته شده است، تمرکز خود را بر وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست، معطوف کرده است. محصول آتی این برند که در فاصله کوتاهی از رونمایی آن هستیم، یک خودروی شاسی بلند پلاگین هیبریدی (PHEV) است. تیگو ۸ پرو e پلاس، آماده است تا طرز تفکر ما در مورد فناوری و جامعه را متحول کند و تجربه رانندگی قدرتمند و کارآمدی را ارائه دهد که هم سازگار با محیط زیست و هم مقرون به صرفه باشد. استفاده از این خودرو، طیف وسیعی از مزایا را ارائه می دهد که آن را به گزینه ای قانع کننده برای رانندگانی که از محیط زیست آگاه هستند و می خواهند از یک تجربه رانندگی ممتاز لذت ببرند، تبدیل می‌کند.

قدرت فناوری پلاگین هیبرید (PHEV)
فناوری پلاگین هیبرید، از انواع تکنولوژی خودروهای برقی است که علاوه بر استفاده ترکیبی از بنزین و الکتریسیته با کاهش چشم‌گیر مصرف سوخت فسیلی، امکان شارژ از طریق شارژرهای خانگی را نیز دارد. این تکنولوژی، مزایای زیادی را در قیاس با خودروهای بنزینی سنتی دارد، از جمله:
کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای: وسایل نقلیه پلاگین هیبرید گازهای گلخانه‎ای و آلاینده‌های به مراتب کمتری نسبت به خودروهای بنزینی سنتی منتشر می‌کنند که آنها را به محصولاتی دوستدار محیط زیست تبدیل می‌کند.
افزایش راندمان سوخت: موتور الکتریکی قدرت مضاعفی را فراهم می‌کند، نیاز به بنزین را کاهش می‌دهد و راندمان سوخت را افزایش می‌دهد.
عملکرد پیشرفته: با توجه به اینکه قدرت تولید شده از موتورهای الکتریکی به طور آنی به چرخ‌ها منتقل می‌شود، افزایش چشم‌گیر شتاب و عملکرد کلی خودرو را در محصولات پلاگین هیبرید شاهد هستیم می‌دهد.

صرفه جویی در هزینه: وسایل نقلیه هیبریدی پلاگین می توانند در هزینه های سوخت و همچنین مشوق های مالیاتی و سایر مشوق ها صرفه جویی کنند.

تیگو ۸ پرو e پلاس: تغییر دهنده بازی در صنعت خودرو
موتور الکتریکی خودروهای پلاگین هیبرید توسط یک باتری تغذیه می شود که می تواند از یک منبع تغذیه خارجی شارژ شود و موتور بنزینی، نیروی مضاعف را برای حرکت خودرو فراهم می‌کند. تیگو ۸ پرو e پلاس از یک موتور ۱.۵ لیتری TCI و دو موتور برقی بهره می‌برد. این ترکیب موجب شده است مصرف سوخت خودرو به ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر، تنها ۱.۵۵ لیتر باشد. همچنین از ترکیب موتورهای برقی و بنزینی این خودرو قدرتی معادل ۳۲۶ اسب بخار یا ۲۴۰ کیلو وات و گشتاور ۵۱۰ نیوتن متر حاصل می‌شود تا خودرو ظرف تنها ۷.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که این اعداد با توجه به مصرف بنزین این خودرو، ارقامی خیره کننده است.
تیگو ۸ پرو e پلاس، نماد و تجسمی از آینده رانندگی دوستدار طبیعت است و تجربه رانندگی قدرتمند و کارآمدی را ارائه می‌دهد که هم سازگار با محیط زیست و هم مقرون به صرفه است. از آنجایی که صنعت خودروسازی جهان به سمت خودروهای سازگار با محیط زیست ادامه می‌دهد، فناوری پلاگین هیبرید، نقش مهمی را در این تحول بازی می‌کند. فونیکس با پایبندی به مسئولیت و رهبری این تحول بزرگ، با تمرکز بر نوآوری است. ماموریت این برند، ایجاد انقلابی در طرز تفکر جامعه پیرامون اهمیت نقش فناوری در سلامت محیط زیست و تیگو ۸ پرو e پلاس تنها یک نمونه از این تعهد است.
شما می‌توانید زمان تست درایو و رونمایی تیگو ۸ پرو e پلاس را از طریق رسانه‌های رسمی فونیکس دنبال نمایید.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا