اخباراقتصاد کلانتاپ

طلای جهانی از صعود بیشتر بازماند

قیمت جهانی طلا امروز، پنجشنبه ثابت بود زیرا سرمایه‌گذاران از انجام شرط‌بندی‌های بزرگ در آستانه انتشار داده‌های مهم حقوق و دستمزد ایالات‌متحده در اواخر این هفته که می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد، اجتناب کردند.

به گزارش عصر خدمات،  بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۳ درصد افزایش به ۲۰۲۶ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۲۰۲۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.

داده‌های ایالات‌متحده در این هفته نشانه‌های تدریجی از سرد شدن بازار کار در ایالات‌متحده را نشان داد، به طوری که فرصت‌های شغلی در ماه اکتبر به کمترین میزان در ۲.۵ سال گذشته رسید، در حالی که حقوق و دستمزد خصوصی در ماه گذشته کمتر از حد انتظار افزایش یافت.

تمرکز سرمایه‌گذاران اکنون روی داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه قبل از پیش‌بینی‌های به روز شده اقتصادی و نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سیاست‌گذاری ۱۲ تا ۱۳ دسامبر آنها متمرکز شده است.

اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو و مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از حد توقع، این انتظار را افزایش داد که نرخ بهره آمریکا به اوج خود رسیده است و فدرال رزرو ممکن است در اوایل سال آینده شروع به کاهش نرخ کند.

ابزار CME FedWatch نشان می‌دهد که معامله گران با احتمال ۶۰ درصدی کاهش نرخ تا مارس سال آینده قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ‌های بهره پایین‌تر تمایل به حمایت از شمش‌های بدون بهره‌ دارند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۳.۷۹ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۸۷.۰۸ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۴۰ دلار و ۶۸ سنت در هر اونس رسید.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا