اخبارتاپصنعت و تجارت

ثبات قیمت لوازم التحریر در ۵ ماه گذشته/ بازار راکد است

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار از ثبات قیمت لوازم تحریر در ۵ ماه گذشته خبر داد و گفت: در برخی از اقلام مانند خودکار و ماژیک کاهش قیمت هم داشته‌ایم.

به گزارش عصر خدمات، موسی فرزانیان در مورد وضعیت قیمت لوازم‌التحریر در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار داشت: قیمت بخشی از لوازم‌التحریر در ابتدای سال جاری رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی و بخشی دیگر رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی یافت؛ اما از فروردین به این سو هیچ افزایش قیمتی در این حوزه نداشتیم یعنی تقریباً نزدیک به ۵ ماه است که هیچ افزایش قیمتی نداشتیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی افزود: البته قیمت بخشی از کالاها مانند خودکار و ماژیک نیز به دلیل رقابت شدید و عرضه مناسب در بازار به ترتیب با کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصد و ۴۰ درصدی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه قیمت دفتر افزایش نیافته است، اضافه کرد: به طول کلی قیمت‌ها در بازار لوازم‌التحریر و نوشت افزار در ۵ ماه گذشته تاکنون ثبات نسبی داشته و عرضه‌ها نیز روال مناسبی را طی کرده است.

فرزانیان در مورد میزان تقاضا نیز با اشاره به اینکه بازار لوازم‌التحریر در رکود به سر می‌برد، گفت: در سال‌های گذشته مردم در این فصل حجم قابل توجهی از لوازم‌التحریر و نوشت افزار مورد نیاز فرزندان خود را خریداری می‌کردند اما طی چند سال گذشته مردم در سطح خرده فروشی کمتر خرید می‌کنند؛ در واقع به علت کاهش قدرت خرید، مردم معمولاً این کالاها را در طول سال تأمین می‌کنند، به شکلی که به جای خرید در یک نوبت، نیازهای خود را در چند نوبت در طول سال خریداری می‌کنند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا