اخبارتاپخودرو

داخلی سازی بیش از ۳۰۰۰ قطعه توسط شرکت کروز/ کارآفرینی و کمک به صنعت خودرو کشور در اولویت

به گزارش خبرنگار عصر خدمات همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات و مجموعه های خودرو نشست خبری تحقیق داخلی سازی قطعات تک کروز با حضور عضو هیئت مدیره و مدیران این گروه قطعه سازی برگزار شد.

در این نشست بهروز حبیبی عضو هیئت مدیره کروز بیان کرد: گروه قطعه سازی کروز از سال ۱۳۶۰ تاسیس شده و کارآفرینی و کمک به صنعت خودرو کشور در اولویت این شرکت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با ۱۶۸ هزار متر فضای تولیدی و ۱۳ هزار پرسنل یک روز تمام تلاش خود را در جهت پیشرفت صنعت خودرو به کارگرفته افزود: ۴ هزار نیروی متخصص دیگر نیز در حال استخدام در این شرکت هستند و شرکت کروز توانسته بیش از ۳۰۰۰ قطعه را داخلی سازی کند که این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

علی یوسفی مدیر فروش کروز در خصوص کاهش کیفیت قطعات اظهار کرد: قیمت‌گذاری دستوری موجب شده تا خودروسازان نتواند به تعهدات خود قطعه سازان عمل کنند و قطعه سازان کوچک از مدار حذف شدند و کاهش کیفیت قطعات در این شرایط اجتناب ناپذیر است، اما در شرکت کروز مبنای کار کیفیت قطعات است و با بهبود روند تولید و هزینه ها را کاهش داده‌ایم تا کیفیت قطعات حفظ شود این در حالی است که کروز ۶ هزار میلیارد تومان از خودروسازان مطالبات دارد.

عضو هیئت مدیره کروز در خصوص حضور ارگان ها و سازمان های نظامی در صنعت قطعه سازی تصریح کرد: در کشور بیش از ۱۲۰۰ قطعه‌ساز وجود دارد که توانمند سازی آنها می تواند کمک بزرگی به صنعت خودرو کشور کند به علاوه مهندسی خودرو کار پیچیده است و باید آن را به متخصصین آن سپرد چراکه نواختن یک ساز تخصص ویژه می‌خواهد همچنین باید حمایت از صنعت خودرو طوری باشد که از حالت بقا خارج و به سمت آفرینش حرکت نماید

حبیبی خاطرنشان کرد: تقویت عمده صنعت خودروسازی و نظامی این است که در صنعت خودرو نیازمند قطعاتی هستند که قابلیت اطمینان بالا و اقتصادی تولید شود این اتفاق به طور مثال در کروز افتاده اما صنعت نظامی که وارد این ارز شود باید مسیر طولانی را طی کند تا به شرایط امروز کروز برسد.

علی یوسفی مدیر فروش کروز نیز در پاسخ به سوالی در خصوص تولید قطعات های تکی چون ECU بیان کرد: ما قطعات ECU را از حالت وارداتی کامل به تولید رساندیم که تنها نیازمند بخشی از قطعات هستیم و برای واردات آن با تمام تلاش و گم کردن رد خرید و واردات آن ها در تحریم ها، قطعات را می آوریم و در نهایت در گمرک دچار مشکلات تحریم داخلی می شویم.

حسین انصاری مدیر گروه قوای محرکه کروز گفت: کروز قبل از تحریم ها برنامه های گسترده ای برای داخلی سازی نرم افزارها و سخت افزارهای مجموعه قوای محرکه داشت و به همین دلیل در زمان تحریم ها توانست کمک کند به تولید. البته بخشی از قطعات را ناگزیر به واردات هستیم زیرا تکنولوژی خاصی دارند و تولیدکنندگان آنها در جهان محدود هستند .

محمدرضا دهقان مدیر مرکز تحقیق و نوآوری کروز در ادامه این نشست در خصوص توانمندی کروز به عنوان اولین تامین کننده قطعات صنعت خودرو کشور در حوزه افزایش تولید توضیح داد: مشورت های قبل از اجرای طرح افزایش تولید خودروسازان با کروز شده است و این نیازمند سرمایه گذاری های بسیاری است که قبلا هم البته کروز انجام داده و به نظر می رسد این ظرفیت کروز هنوز استفاده نشده است. این ها نیازمند حمایت و در حال حاضر حتی کروز در دانشگاه تهران در حال ساخت مرکز تکنولوژی الکترونیک است که معنای آن ارتباط دانشگاه و صنعت را می رساند. اما مهم این است که همه این ظرفیت ها باید توسط خودروسازان مورد استفاده قرار بگیرد .

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا