اخباراقتصاد کلانتاپ

اما و اگرهای اصلاح دستمزد کارگران در سال جدید

شورای عالی کار در پایان سال ۱۴۰۰ ، دستمزد کارگران را اصلاح کرد و  دستمزد روزانه را بین ۱۳۹ هزار تا ۳۲۵ هزار تومان تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات، در اسفند سال گذشته شورای عالی کار مقرر کرد که برای سال ۱۴۰۱ ، حداقل دستمزد روزانه، ۱۳۹ هزار و ۳۲۵ تومان باشد و پایه سنوات روزانه نیز ۷ هزار تومان شد.

بر اساس توافق اعضای شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران ۱۴۰۱ از دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان افزایش یافت. بر این اساس کمک هزینه مسکن از ۴۵۰ به ۶۵۰ هزار تومان و بن کارگری از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزارتومان افزایش پیدا کرد.

همچنین حداقل حقوق یک کارگر با دو فرزند از چهار میلیون و ۳۷۶ هزار تومان به شش میلیون و ۷۲۵ هزار تومان افزایش یافت.حقوق یک خانواده با یک فرزند نیز از چهار میلیون و ۱۱۱ هزار تومان به شش میلیون و ۳۰۷ هزار تومان رسید.

این در حالی است که روز گذشته اخباری در برخی از خبرگزاری ها مبنی بر برگزاری جلسه فوری شورای‌عالی کار برای تجدید نظر و کاهش دستمزد کارگران منتشر شد.

این خبر نگرانی کارگران درباره احتمال کاهش حداقل مزد کارگران در سال جاری را به همراه داشت که علی خدایی نماینده کارگران برگزاری جلسه شورای عالی کار را تکذیب کرد.

علی خدایی نماینده کارگران در این رابطه گفت: جلسه شورای عالی کار برگزار نشده، تنها نمایندگان کارگری و کارفرمایی با وزیر کار جلسه داشتند. بنابراین گمانه زنی ها و حاشیه ها در خصوص حداقل دستمزد را رد می کنیم. هیج تغییری در بحث مزد کارگران اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا