اخباربانک و بیمهتاپ

دریافت وام خرد باید با یک ضامن و بدون چک باشد/ پرداخت تسهیلات ازدواج ظرف ۱۰ روز

رئیس کل بانک‌ مرکزی تاکید کرد: دریافت وام خرد یک ضامن می‌خواهد و بیش از یک‌ضامن هم خلاف است. ضمن اینکه دسته چک هم نمی‌خواهد.

به گزارش عصر خدمات، محمدرضا فرزین امروز در جریان پاسخگویی برخط هیات دولت به تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور پیدا کرد و از ساعت ۱۳ پاسخگوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی خود در این نهاد شد.

فرزین در نخستین تماس مردمی از مشهد که درباره ضامن برای دریافت وام ودیعه مسکن گلایه کرد گفت: دریافت وام خرد یک ضامن می‌خواهد و بیش از یک‌ضامن هم خلاف است. ضمن اینکه دسته چک هم نمی‌خواهد.

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: این موضوع را بررسی می‌کنم، چرا که اظهارات مطرح شده برخلاف بخشنامه بانک مرکزی است.

لازم به توضیح است که برای دریافت ودیعه مسکن، مردم در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام می‌کنند و برای تهران ۱۰۰ میلیون تومان و شهرستان ۷۰ میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مرکزی، رئیس کل این بانک در دومین تماس تلفنی از تهران که از او درخواست افزایش سقف دریافت پول نقد بیش از ۲۰۰ هزار تومان را داشتند و از دریافت کارمزد یا تراکنش هم گلایه کردند، گفت: کارمزد در دنیا نقش اساسی دارد اما در کشورما سهم کارمزدها در درآمد بانک‌های ما پایین است.

فرزین در سومین تماس تلفنی که یک کارمند نسبت به مشکلات در زمینه استخدام و حقوق و مزایا و بیمه بانک سپه گلایه داشت، گفت: این موضوع را پیگیری می‌کنم.

فرزین در ادامه مدیرعامل بانک‌سپه را پای خط آورد و از آن طرف از کارمند بانک در آنسوی خط که گلایه داشت خواست که مسایل خود را مطرح کند. مدیرعامل بانک سپه هم در پاسخ به وضعیت بیمه این شهروند گفت که مشکلات بیمه‌ای در حال برطرف شدن است و بیمه درمان هم به قوت خود باقی است و جای نگرانی ندارد.

رئیس کل بانک‌ مرکزی از افزایش پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند آوری در سال جاری خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲.۵ همت برای وام قرض الحسنه ازدواج و ۱۰ همت برای فرزند آوری پرداخت شده است.

فرزین این را هم اعلام کرد که بر این اساس، در بخش وام ازدواج رشد ۱۲ درصدی و در بخش فرزند آوری هم رشد ۱۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

رئیس بانک مرکزی این را هم گفت که این وام پس از تعیین شعبه و تکمیل مدارک و با اعتبار سنجی و نهایتا یک ضامن، باید طی ۱۰ روز بعد از آن به حساب متقاضیان واریز شود.

در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم، دور دوم پاسخگویی برخط دولتمردان به تماس‌های تلفنی مردمی ۲۰ فروردین ماه امسال با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری آغاز شد و تاکنون سید رضا فاطمی امین وزیر سابق صمت، سید حمید سجادی وزیر ورزش، سید صولت مرتضوی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، احمد وحیدی وزیر کشور، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، محمدعلی زلفی گل وزیرعلوم و امین حسین رحیمی وزیردادگستری در این مرکز حضور یافته‌اند.

این بار رئیس بانک مرکزی به عنوان پانزدهمین مهمان در برنامه هفتگی «پاسخگویی بی‌واسطه اعضای هیات دولت به مطالبات مردمی» شرکت کرد.

برای خواندن اخبار بازار سرمایه و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا