اخبارخودرو

کارگاه آموزشی هوشمندسازی، برق و الکترونیک و خودروهای الکتریکی

مدیرعامل شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری های خودرو(جتکو)، از برگزاری کارگاه آموزشی در موضوعات هوشمندسازی، برق و الکترونیک و خودروهای الکتریکی در جریان برگزاری دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو خبر داد.
به گزارش عصر خدمات، کارگاه آموزشی هوشمندسازی، برق و الکترونیک و خودروهای الکتریکی
ایکوپرس- حسن محمد قاسمی، با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، گفت: این نمایشگاه چکیده‌ای از آخرین دستاوردهای صنعت خودرو با محوریت فناوری و نوآوری است؛ در حال حاضر صنعت خودرو در شرایط تاریخی بسیار مهمی قرار گرفته که بسیاری از مسیرهای آینده این صنعت در قالب فناوری‌های جدید و پیشرفته است.
وی با بیان این‌که رونمایی از پلتفرم خودروی اقتصادی که توسط شرکت جتکو طراحی و نمونه‌سازی شده و خودروی تارا برقی از مهم‌ترین محصولات ارایه شده در نمایشگاه سال گذشته تحول صنعت خودرو بود، اظهار کرد: امسال فناوری‌های هوشمند و خودران، دستاوردهای حوزه برق و الکترونیک و خودروی الکتریکی جزء مهم‌ترین مواردی است که در نمایشگاه ارایه شده است.
محمدقاسمی با اشاره به این‌که پنل‌های آموزشی جتکو در نمایشگاه، نقش قابل توجهی در ایجاد امید و انگیزه در شبکه دانش و فناوری صنعت خودرو خواهد داشت، تصریح کرد: هم‌اکنون گروه صنعتی ایران‌خودرو در حوزه فناوری‌های پایه و راهبردی صنعت خودروی کشور، پیشرو و پیشتاز بوده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، باید نقش اصولی خود را در جهت‌دهی و راهبری این فناوری‌ها در قالب رویدادهایی مانند نمایشگاه تحول صنعت خودرو ایفا کند.
وی گرایش جهانی صنعت خودرو، تمایلات بازارهای داخلی و بین‌المللی، شرایط زیست‌محیطی و بحران سوخت را از فاکتورهای مهم تمایل به برقی‌سازی خودروها دانست و عنوان کرد: با توجه به حمایت‌های گسترده در سطح دولت و حاکمیت، در حال حاضر بهترین فرصت برای بنیان‌گذاری این تحول در صنعت خودروسازی است.
مدیرعامل شرکت جتکو، تاکید کرد: گروه صنعتی ایران خودرو نقش محوری و بی‌بدیلی در این تحول خواهد داشت و اثرات و نتایج اقدامات کنونی در سال‌های آتی برای عموم مصرف‌کنندگان خودرو نمایان خواهد شد. به جز زمینه برقی‌سازی خودرو، موضوع هوشمندسازی نیز از راهبردهای گروه صنعتی ایران خودرو در توسعه محصولات نوین است که با اهتمام ویژه‌ای در معاونت تحقیقات و توسعه محصول ایران خودرو و شرکت جتکو در حال پی‌گیری و پیشرفت است و در تلاش هستیم تا تمرکز و تاکید خود را بر فناوری‌های تحول‌ساز و کاربرمحور قرار داده تا از مسیر بازار و تحولات فاصله نگیریم.
وی در ادامه به محصولات ارایه شده توسط شرکت جتکو در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه، محصولات تست بنچ شبکه برق و الکتریک خودروی ری را، موتور الکتریکی خودروی برقی، گیربکس خودروی برقی، پک باتری خودروی برقی ری را و نیز درایو خودروی برقی به نمایش گذاشته شده است.
محمدقاسمی با بیان این‌که شرکت جتکو به عنوان محور تحقیق و توسعه گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه‌های راهبردی و به ویژه الکترونیک و برقی‌سازی، می‌تواند به همراه شبکه توسعه دانش و فناوری کشور این نقش را بر عهده داشته باشد، بیان کرد: حمایت‌های ملی از سوی مسوولان ذی‌ربط در دولت و مجلس می‌تواند در تقویت این شبکه و پرداختن به نیازهای واقعی صنعت خودرو نقش محوری داشته باشد.
به گفته وی، برنامه‌های کلانی در گروه صنعتی ایران‌خودرو در ایجاد زنجیره دانش و فناوری در دست اجراست که قطعا در سال‌های آتی نتایج آن در خروجی محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو و بالندگی صنعت خودروی کشور قابل مشاهده خواهد بود.
گفتنی است، این کارگاه آموزشی چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه در دو بخش خودروهای برقی؛ مزایا و روندها و خودروهای خودران و هوشمند؛ مغزی متفکر در دلی پولادین در نمایشگاه تحول صنعت خودرو که در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست، برگزار خواهد شد.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا