اخباربازار سرمایهتاپ

ادامه روند صعودی شاخص بورس/ ارزش معاملات رشد کرد

شاخص کل بورس در آخرین هفته کاری فروردین ماه  ۳.۰۶ درصد رشد  کرد و از ارتفاع یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحد به یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات، شاخص کل هم وزن با رشد ۳.۵ درصدی از ارتفاع ۳۸۷ هزار و ۶۳۹ واحد به ۴۰۱ هزار و ۴۳۶ واحدی رسید. شاخص کل فرابورس نیز روند مثبتی داشت و از پله ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد به پله ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد افزایش یافت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد برخلاف روند خروج پول حقیقی از کلیت بازار صنایع، صنایع محصولات شیمیایی، سرمایه گذاری‌ها، چند رشته‌ای صنعتی، محصولات غذایی و تامین سرمایه در  پنج روز اخیر شاهد ورود پول بوده‌اند.

از لحاظ بازدهی نیز گروه محصولات کامپیوتری، سایر معادن، صنایع چرم، چند رشته‌ای صنعتی و هتل رستوران در رتبه‌های نخست بازار در هفته کاری که به اتمام رسید بوده‌اند.

ارزش معاملات وضعیت مناسبی در بازار حاکم بود. شنبه ۷ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان، یکشنبه ۷ هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان، دوشنبه ۸ هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان، سه شنبه ۷ هزار و ۸۲ میلیارد تومان و امروز ۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان ارزش معاملات بوده است.

در هفته‌ای که گذشت عملکرد بازار قابل پیش بینی بود خریداران جسورانه در قیمت‌های فعلی اقدام به خرید کردند و هدف بالاتر از محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد بود.

گفتنی است، مصوبه وزارت صمت در مورد دریافت عوارض از صادرات محصولات فولادی و فلزی‌ها در هفته قبل همچنان بازار را تحت تاثیر قرار داده بود که این موضوع نیز سبب پویا‌تر شدن بازار  می‌شود و  بر روند بازار اثری مثبت داشت، نکته مهم دیگر درخواست هندوستان برای خرید نفت  ایران بود که بر روی صنایع نفتی  اثر داشت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا