اخباربازار سرمایهتاپ

تخصیص ۱۴.۵ میلیون دلار ارز خدماتی/ هیچ فردی دغدغه ارز ندارد

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ضمن اشاره به تامین همه نیازهای ارزی در این مرکز، از تخصیص ۱۴.۵ میلیون دلار ارز خدماتی طی روز جاری خبر داد.

به گزارش عصر خدمات،  توکلی اظهار کرد: هرچه به روزهای بعد از افتتاح مرکز نزدیک شدیم میزان تراکنش‌ها در مجموع تالار حواله و ارز خدماتی انجام شد، رو به رشد بود.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا افزود: امروز رکورد یک هفته را در تالار ارز خدماتی زدیم و ۱۴.۵ میلیون دلار تخصیص ارز برای شرکت‌های هوانوردی، دریانوردی، فدراسیون‌های ورزشی، دانشجویی و … داشتیم.

وی ادامه داد: حجم معاملات در تالار حواله نیز از روز افتتاح تا به امروز نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

توکلی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این معاملات و تخصیص ارزها در جهت وظیفه ذاتی بانک مرکزی است، گفت: دو طیف مخاطب ارز داریم، یکی بازرگانان هستند که نیاز ارزی حوزه بازرگانی دارند و دیگری کسانی هستند که نیاز ارز خدماتی مثل بیماری و دانشجویی دارند.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا افزود: تراکنش‌ها نشان می‌دهد هیچ کس دغدغه ارز نداشته و هر کس مراجعه کرده از مورد نیاز را دریافت کرده است.

توکلی در مورد تلاطمات بازار غیررسمی ارز، گفت: واقعیت این است که تأمین ارزِ نیازمند واقعی ارز مانند بازرگانان و افرادی که ارتباطات بین‌المللی دارند در حال انجام است.

وی افزود: بخش سوداگری بازار فقط باقی می‌ماند و کسانی که دغدغه سرمایه گذاری دارند که همین افراد با التهابات بازار مورد سواستفاده دلالان قرار می‌گیرند.

توکلی گفت: توصیه اکید داریم که مردم از سرمایه گذاری در حوزه ارز که نوسانات شدیدی را در این فضاهای پرالتهاب ایجاد می‌کند دوری کنند و در فضاهای امن مثل بازار سرمایه، صندوق‌های درآمد ثابت و … سرمایه گذاری کنند.

برای خواندن اخبار بازار سرمایه و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا