اخبارخودرو

تحویل خودروهای وارداتی سایپا از هفته آینده/ اجرای استانداردهای ۸۵ گانه بر روی محصولات جدید سایپا 

مدیر عامل سایپا گفت: بر روی خودروهای شاهین اتومات، شاهین پلاس، شاهین دنده ای، از تاریخ یکم تیر ماه سیستم ترمز ESC تعبیه شده است. بر روی خودروی سهند اطلس که در جریان تولید قرار دارد و بزودی قیمت‌گذاری آن نهایی می شود نیز استانداردهای ۸۵ گانه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات ، محمد علی تیموری مدیر عامل سایپا مطرح کرد: طی ۱۹ ماه فعالیت تیم مدیریتی جدید سایپا دو رویکرد داشتیم، اولین رویکرد درباره بالاترین سطح کیفیت محصولات تولیدی بوده تا اشکالات قطعات برطرف و مراجعه مشتریان به نمایندگی ها به حداقل برسد، این هدف اصلی بود که محصولات جاری را به سطح کیفیت حداقلی برسانیم.

وی در ادامه افزود: در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰، عدد هزینه ما به ازای هر خودرو ۳ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این رقم را به ۲ میلیون تومان رسانده ایم و این عدد در سال جاری به یک میلیون تومان رسیده است. این آمار حاکی از آن است که یک سوم مراجعات به نمایندگی ها کمتر شده، اما در واقعیت این عدد بیشتری است چرا که نرخ قطعات و دستمزد نسبت به سال ۱۴۰۰ ، حدود ۵۷ درصد رشد داشته و سال جاری این رقم به ۲۱ درصد رسیده است.

مدیرعامل سایپا در خصوص عایق اگزوز خودروی ساینا CNG سایپا، تصریح کرد: طی چند سال گذشته سایپا در زمینه تولید خودروهای CNGحذف شده بود، اعتقاد شخص من و هئیت مدیره این است که باید به سمت خودروهای عمومی و کار برویم، خودروی CNG، خودروی تاکسی شهری کار به حساب می آید، چون قیمت سوخت بسیار پایین تر است و در نتیجه کسی که ساینا CNG را می خرد به راحتی می تواند درآمد بیشتری کسب کند.

وی در ادامه افزود : یک عایق حرارتی روی مخزن اگزوز است که موضوع درباره بی کیفیتی و ایمنی بودن این خودرو مطرح نبوده است، در محدوده این مخزن دمای حرارت بین ۸۵ تا ۹۰ داریم که قطعات پلیمری، پلاستیکی و فلزی نیز در این محدوده وجود دارد. این عایق یک موضوع فنی دارد که بیشتر در مناطق سردسیر استفاده می شود تا دمای خودرو سریعتر به دمای واقعی برای سوخت و ساز برسد. این عامل باعث شد تا اعلام شود این عایق مسئله ایمنی و کیفیتی داشته، بنده از همه مشتریان ساینا CNG عذرخواهی میکنم که تشویش اذهان عمومی ایجاد شد.

تیموری در این باره ادامه داد: برای تغییر رنگ ورق کف صندوق خودروی ساینا CNG در برخی مناطق، سریعا فراخوان زدیم تا خودرو را با عایق ارائه کنیم، این موضوع در گذشته و حال نیز بوده و ما سعی میکنم برای کسب رضایت مشتریان فراخوان زدیم تا این عایق را ارائه دهیم؛فراخوان در کل دنیا یک امر عادی است و این موضوع که نه کیفی است و نه ایمنی موجب بی کیفیتی شده برطرف خواهد شد.

مدیر عامل سایپا در خصوص اعمال استاندارهای تعلیق شده در سایپا گفت: ۹ استاندارد در دولت قبلی به دلیل تحریم های ظالمانه از سوی شورای عالی استاندارد لغو شد، در این دولت سازمان ملی استاندارد به کمک وزارت صمت تصمیم گرفتند این استاندارد های ۹ گانه بر روی خودروها جاری شود. ما دوگونه خودرو تولید می‌کنیم خودروهای سواری، خودروهای تجاری و کار که بر روی خودروهای کار جدید که در حال ورود با بازار هستند تمام استانداردهای ۸۵ گانه اجرا شده است.

وی در این باره اظهار کرد: درباره خودروهای قدیمی تغییرات زیادی مانند ترمز ESCداریم،که قطعه ای است که به سیستم تعلیق و فرمان ارتباط پیدا می کند، که این سیستم در شرایط لغزندگی و‌سر پیچ ها تعادل را برقرار می کند.امروز ۳۰ درصد خودروهایی که در دنیا تولید می شود‌از این سیستم برخوردار است حتی هلدینگ شانگهای، اروپایی ها، ژاپنی ها، اروپایی ها در آن نقش دارند در بین خودروهایی که تولید می کنند، قسمت های اعظمی از این خودروها این ترمز را ندارند. در بسیاری از کشورها هم این مورد اجبار نیست.

تیموری با اشاره به اینکه بر روی خودروهای جدید سایپا ترمز ESC وجود دارد ،گفت: بر روی خودروهای شاهین اتومات، شاهین پلاس، شاهین دنده ای، از تاریخ یکم تیر ماه سیستم ترمز ESC تعبیه شده است. بر روی خودروی سهند اطلس که در جریان تولید قرار دارد و بزودی قیمت‌گذاری آن نهایی می شود نیز استانداردهای ۸۵ گانه وجود دارد.

وی در خصوص استانداردهای وانت نیسان سایپا تصریح کرد: براساس توافقی که وزیر صمت با سازمان ملی استاندارد انجام داده یک برنامه زمان بندی برای خودروی نیسان اکستند در نظر گرفته شده تا مرور زمان جایگزین نیسان آبی سود، تا بتوانیم شرایط تولید نیسان با ترمز ESC فراهم کنیم.

تیموری درباره پیامک سایپا برای متقاضیان مرحله دوم یکپارچه موعد زمستان زودتر از موعد تابستان، مطرح کرد: در این باره به مشکلی بر نخوردیم ولی باز هم این موضوع را پیگیری می کنیم.

وی در خصوص خودروهای وارداتی گفت: واردات خودروهای وارداتی انجام شد و در پارکینگ شرکت سایپا قرار دارد، دو برند و سه مدل خودرو، چانگان با دو مدل CS55 و CS35 پلاس، DF5 برند زوتی، که این‌ خودروها با توجه به قیمت آنها تقریبا برای قشر متوسط به پایین مناسب است، و از هفته آینده شماره گذاری آن شروع می شود و انیداورزم بعد از این مرحله به مردم تحویل داده شود. بعلاوه با قیمت مناسب تری از رقیبان این خودروها خریداری شده و به دست مصرف کننده می رسد.

وی خاطر نشان کرد: پلاک گذاری اولین سری خودروی چانگان انجام شده و سری های بعدی هم به مرور زمان انجام می شود.

در آخر تیموری در خصوص برنامه تولید افزود: اولین پک SKD محصول زوتی Dl5 حمل شده و همچنین پک های چانگان CS35 پلاس و CS55 هم حمل شده و خطوط تولید آماده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا