اخبارخودرو

احتمال مستثنی شدن عرضه خودرو در بورس از تصمیمات شورای رقابت

عضو شورای عالی بورس با تاکید بر لزوم عرضه خودروی سواری در بورس کالا گفت: اگر شورای رقابت بر عرضه نکردن خودرو در بورس کالا مصر باشد، احتمال طرح این موضوع در مجلس و مستثنی کردن خودرو از تصمیمات شورای رقابت وجود دارد.

به گزارش عصر خدمات،محسن علیزاده با تاکید بر اینکه شورای عالی بورس پیشنهاد دهنده عرضه خودرو در بورس کالا بوده است، اظهار کرد: شورای عالی بورس به صورت جدی عرضه خودرو در بورس کالا را دنبال می‌کند. تصمیم قاطع همه اعضای شورا این است که نه تنها ۵۰ درصد خودروهای تولیدی که پیش از این از سوی وزارت صمت اعلام شده بود در بورس کالا عرضه شوند، بلکه همه خودروهای تولیدی در کشور به غیر از بخشی که تکلیف قانونی ( عرضه در سامانه یکپارچه) است، از طریق بورس کالا عرضه آنها صورت گیرد.

وی ادامه داد: اما شورای رقابت از زاویه دیگری مخالف این موضوع است که لازم است بررسی جدی‌تری داشته باشیم، حتی اگر لازم شد عرضه خودرو در بورس را از قوانین شورای رقابت در مجلس شورای اسلامی مستثنی خواهیم کرد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در پاسخ به این سوال که طرح موضوع مذکور در مجلس چقدر جدی است؟ پاسخ داد: شورای عالی بورس با توجه به تفسیری که از قانون ابزارهای مالی دارد سعی می‌کند شورای رقابت را متقاعد کند تا خودرو در بورس عرضه شود، اما اگر شورای رقابت روی تصمیم قبلی خود اصرار کرد موضوع در مجلس دنبال خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پس از آن که اطلاعیه عرضه دیگنیتی پرستیژ در خردادماه سال جاری منتشر شد، شورای رقابت عرضه خودرو در بورس را تخلف دانست و اعلام کرد که باید متوقف شود. همچنین معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل گروه صنعتی بهمن‌موتور ضمن تاکید بر اینکه عرضه‌ خودرو تنها بایستی از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروها باشد، اعلام کرد که بایستی عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا لغو شود. پس از آن بورس کالا آگهی عرضه را حذف و اعلام کرد که عرضه مذکور به تعویق افتاده است.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا