اخبارتاپخدمات نهاد های اجتماعی

تعیین قیمت بلیت اتوبوس و هواپیما ویژه اربعین

نماینده ملایر در مجلس از توسعه خدمات زیرساختی دولت سیزدهم در راستای خدمات دهی بیشتر به زائران اربعین تقدیر کرد و گفت: بهبود وضعیت جاده های منتهی به مرزها و ساخت تونل و تعریض بزرگراه ها و اقدامات نظارتی ویژه بر قیمت بلیت هواپیما و اتوبوس های اربعینی نشان داد این دولت توجه ویژه ای به اربعین نسبت به دولت سابق دارد.

به گزارش عصر خدمات،هر ساله در آستانه اربیعن شاهد عزیمت خیل زائران به سمت مرزهای غربی کشورمان هستیم که تامین نیازمندی ها و زیر ساخت ها یکی از دغدغه های مسئولین به شمار می رود.

هر ساله تلاش شده که خدمات دهی به زائران اربعین توسعه چشمگیری پیدا کند اما در دولت سیزدهم توسعه این خدمات چشمگیرتر و محسوس تر از دولت سابق بوده است؛ در این مسیر نقش وزارت راه و شهرسازی دولت ایت الله رئیسی پررنگ است.

تامین به هنگام و مناسب بودجه لازم جهت آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز سفر اربعین یکی از مشکلات پیش روی دولت ها بوده که دولت سیزدهم برای این مهم، اقدام به تخصیص بودجه از طریق دستگاه های مختلف دولتی و تحقق آن نموده است.

همچنین، نرخ مصوب بلیت اتوبوس ۳۲ صندلی از مشهد به مهران ۱۲ میلیون و ۳۴۰ هزار ریال و این نرخ برای اتوبوس عادی (۴۴ صندلی) نیز هشت میلیون و ۸۱۰ هزار ریال تعیین شده است.

قیمت بلیت اتوبوس وی آی پی مشهد به مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، قیمت بلیت اتوبوس ۳۲ صندلی ۱۱ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال و قیمت بلیت اتوبوس عادی ۴۴ نفره در این مسیر نیز هشت میلیون و ۴۶۰ هزار ریال اعلام شد.

حجت الاسلام احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات وزارت راه و شهرسازی در اربعین به خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در سال جاری از اعضای فعال ستاد اربعین بوده که طی این دوره کارهایی انجام شده و قرار است در روزهای نزدیک به اربعین کارهایی انجام شود.

وی گفت: اخیرا وزارت راه و شهرسازی ۳ هزار میلیارد تومان پروژه راه و تونل و توسعه جاده در استان ایلام به بهره برداری رساند که کار زیرساختی و مهمی محسوب می شود.

نماینده ملایر در مجلس ادامه داد: از اقدامات وزارت راه و شهرسازی می‌توان به حذف بلیط چارتر در راستای عدالت اجتماعی، تنظیم گری و اجاره متعدد اتوبوس ها از ترکیه، روکش آسفالت و آماده سازی مسیر نام برد.

احدی خواه توضیح داد: در خصوص مسیر کرمانشاه تا مرز خسروی اقدامات فاخری انجام شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم در پایان گفت: تفاوت بسیار زیادی در اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم و سیزدهم وجود دارد؛ توجه دولت سیزدهم به سفرهای زیارتی بویژه در ایام اربعین نسبت به دولت سابق بسیار چشمگیرتر بوده و از متولیان و دولتمردان باید تشکر ویژه کرد.

برای خواندن اخبار بازار سرمایه و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا