اخباربازار سرمایهتاپ

تمدید و تداوم بیمه سهام می تواند اطمینان خاطر خوبی به سهامداران می‌دهد

کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورت تمدید و تداوم بیمه سهام این اقدام می‌تواند به روند بازار سرمایه و جلب اعتماد سهامداران کمک زیادی کند.

به گزارش عصر خدمات ، محمد خبری زاد گفت: پس از استقبال سهامداران از بیمه سهام حالا دولت برای تداوم این مسیر و حمایت از سهامداران خرد و بیمه سهام آن‌ها در لایحه بودجه سال آینده نیز در نظر گرفته است.

او می‌گوید: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شد ۱۵ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی برای حمایت از سهام‌داران خرد از مخاطرات بازار سرمایه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واگذار شود. بیمه سبد سهام یکی از بند‌های بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه بود.

به گفته او، بیمه سهام زمینه ساز کاهش عرضه و فروش از سوی سهامداران و جبران بخشی از ضرر و زیان سهامداران از طریق بازگشت دوباره شاخص بورس به مدار صعود شد.

او در ادامه افزود: تمدید و تداوم بیمه سهام اطمینان خاطر خوبی به سهامداران می‌دهد که کف سرمایه آن‌ها در بازار سرمایه تضمین می‌شود و این می‌تواند به روند بازار سرمایه و جلب اعتماد سهامداران کمک زیادی کند حالا باید دیدید قرار است در بودجه سال آینده جزئیات این طرح چگونه مشخص شود، اما در هر صورت اقدام موثری خواهد بود اگر دیگر پارامتر‌ها به سود بازار سرمایه باشد.

طرح بیمه سبد سهام یا همان اوراق تبعی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است، ۹۶ درصد از سهام سهامداران حقیقی را پوشش می‌دهد. سهامداران دارای پرتفوی کمتر از ١٠٠ میلیون تومان می‌توانند با خرید یک ریالی این نماد پرتفوی سهام خود را بیمه کنند و تا زمان سررسید بازدهی حداقل ٢٠ درصدی برای آن‌ها تضمین می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا