تاپخودروویژه ها

برند سازی ایرانی در اولویت بهمن دیزل/ سهم 50 درصدی بهمن دیزل از بازار کامیونت ها

به گزارش خبرنگار عصر خدمات محمد محمدی مدیرعامل بهمن دیزل بیان کرد: ایسوزو همکار قدیمی گروه‌بهمن بوده و با این شرکت همکاری مالی دارد درباره همکار جدید هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم البته دو محصول جدید که با ویژگی های چینی طبق برند سازی هایی که مثل شیلر داشتیم ادامه خواهیم داد به علاوه برنامه‌ای برای همکاری با روسیه در نظر نداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه همکاری‌های جدید با شریکان خارجی در دست بررسی اظهار کرد: با توجه به تجربه تحریم که برای شرکت‌ها به وجود آمده یک برند سازی انجام داده‌ایم که ۵۰ درصد از تولید سال قبل را شامل می‌شود و سعی می‌کنیم از ویژگی‌های جدید با برند خود شرکت استفاده کنیم تا کالاها برند ایرانی داشته باشند.

مدیرعامل بهمن دیزل با بیان اینکه باید حمایت‌های لازم از بخش تولید در بحث کامیونت و مینی‌بوس انجام شود تصریح کرد: در بخش تجاری توجه خاص معطوف به خودروی سواری وجود ندارد اما بعد از تحریم‌ها برند سازی شده و در صورت حمایت از سوی دولت می توان در فرم سازی نیز در این زمینه انجام داد.

محمدی با بیان اینکه در اثر قطعات یدکی مشکلی در زمان تحریم نداشته‌ایم گفت: با تلاش هایی که از صورت گرفته در زمان تحریم مشکلی در بحث قطعات یدکی نداشتیم و توانستیم در خودرو شیلر که محور اصلی تولیدات تولیدات ما است به ۵۶ درصد داخلی سازی برسیم و برنامه ما برای امسال رسیدن به ۶۰ درصد از و در بخش مینی‌بوس نیز از ۴۱ درصد به ۵۰ درصد رشد داشته‌ایم همچنین این شرکت در سال گذشته ۲۳ دستگاه خودرو آتش‌نشانی به سازمان آتش نشانی کشور تحویل داده که  استاندارد یا گرید  A در حوزه در حوزه تولید این خودروها را داشته است.

وی در خصوص نوسانات سهام شرکت بهمن دیزل در سال گذشته عنوان کرد :نوسانات سهام شرکت بهمن دیزل در سال گذشته اندک بوده و هست که سهامداران در سال ۹۹ بیشتر از سال ۹۸ سود دریافت کردند این در حالی است که بازار سرمایه در این مدت زیان‌ده بوده است و زیان‌ده بوده است و نکته قابل توجه اینجاست که در سال جاری علاوه بر برنامه افزایش تولید در شرکت شاهد افزایش سرمایه نیز خواهیم بود همچنین در سال جدید برنامه داریم تا خودروهای بهمن دیزل ارتقا ستاره کیفی داشته و خودرو های ۴ و ۵ ستاره ستاره شوند.

مدیر عامل بهمن دیزل گفت: در سال جدید خودروی جدید عرضه خواهیم که یک کامیون که در نیمه دوم سال جاری تولید خواهد شد و در بخش کشنده نیز در ورود خواهیم کرد و تولید این خودرو نیز در ۶ ماهه دوم صورت می‌گیرد همچنین یکی از مهمترین اهداف این شرکت در بخش صادرات است تا بتواند خودروها به صورت کاربری سازی شده به بازار هدف صادر کند و امروز پیشنهادهایی از طرف به بازارهای خارجی داریم  که باید بتوانیم استانداردهای کاربری سازی بین المللی را رعایت کنیم.

محمدی یادآور شد: این موضوع یک برند جهانی است و بیش از ۸۵ هزار دستگاه در بهمن دیزل ایسوزو تولید شده لذا آزمون‌هایی که باید انجام می‌شد اتفاق افتاده و تجربه آن خودرو شیلر از آموزه‌های خوبی از همکاری با این شرکت داشته‌ایم و دپارتمانهای مختلف بهمن دیزل از این همکاری بسیار بهره مند شده و در بخش کابین، شاسی، تریم داخلی و مواردی مثل ترمز و موتور و گیربکس و… در داخل کشور تولید شده که نتایجی از آموزه‌های ایسوزو است.

در ادامه بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن توضیح داد: طرح گسترش در بهمن دیزل  همانند دیگر شرکت های گروه بهمن وجود دارد و برنامه‌های ویژه برای این برند داریم که امیدواریم در آینده پیش رو محقق شود ضمن اینکه بالای ۵۰ درصد از بازار کامیونت را در کشور در دست و این شرکت در سال جاری برنامه‌های ویژه‌ای برای بازار کامیونت دارد و با شیلر به طور جدی وارد بازار می‌شود.

وی با بیان فعالیت سه برند خود را در بخش خودروهای تجاری اظهار کرد: شرکت بهمن دیزل عمدتاً در تولید خودروهای تجاری باری کشور فعالیت دارد که روی برند خود متمرکز شده اما شرکت اسنا خودروهای تجاری و مسافری را در برنامه دارد چراکه شرکت سابقه خوبی در این زمینه داشته و در سال جاری در این حوزه به جدیت وارد می شود.

مدیرعامل گروه بهمن اظهار کرد: در سال جاری برای نوسازی ناوگان تجاری کشور باید اول اراده وجود داشته باشد ناوگان حمل و نقل رگ های اقتصادی کشور هستند و دولت باید در وهله اول اراده و سپس برنامه را در این زمینه داشته باشد در سال گذشته همیشه حرف های زیبا زده شد و گاهی کارهای کوچکی هم نیز انجام شد اما صحبت از ۸۰ هزار دستگاه در سال است

وی یادآور شد: در حال حاضر اسنپ و تاکسی های اینترنتی حمل و نقل شهری را متحول کرده و باید این بخش هم نوسازی و متحول شود چرا که بخش زیادی از این اتفاق به شرایط کشور و ارتباط بین‌المللی و تجارت و زندگی دارد و امروزه به دلیل تحریم بخش زیادی از سود حاصل از حمل و نقل در ایران به همسایگان کشور می رسد ارزش از اسقاط خودرو باید مشخص و دولت باید تسهیلات مناسبی برای نوسازی آنان پرداخت کند.

علیمرادلو با بیان اینکه در بخش صادرات مطالعاتی در بازار هدف انجام شده گفت: به خاطر محدودیت های کرونایی کمی این مسیرها کند شده اما با عراق و کشورهای حوزه مذاکراتی شده باید مسیر را برای  بازار ارائه دهیم به همین دلیل مطالعاتی باید برای بازار هدف با و دقت انجام شود مدیرعامل گروه بهمن اظهار کرد در بازارهای بین‌المللی رقیبان سرسخت وجود دارند به همین دلیل باید با دقت وارد این بازار شویم و تاکید می‌کنیم که محصولات  بدون هیچ مشکل و منطبق بر نیازهای بازار هدف با منطق صادر خواهند شد.

مدیرعامل گروه بهمن توضیح دا:  پلتفرم‌های اصلی تولید محصول در بهمن دیزل مربوط به ایسوزو بوده و نتیجه این همکاری هم رضایت مشتریان را در بر داشته که امیدواریم این همکاری بین دو شرکت ادامه داشته و این تاثیرات خود را در بخش‌های مختلف بگذارد که افزایش کیفیت تولید در محصولات بهمن دیزل حاصل همکاری خوب ما با ایسوزو است.

وی یادآور شد: مشکل فعلی در زمینه برنامه‌ریزی و وجود یا عدم وجود رونق اقتصادی است که باعث صادرات و واردات می‌شود که در بخش کامیون تا این اتفاق افتاده و شرکت‌ها شکل گرفتند و در سال و در هر سال خودروهای فرسوده اضافه می‌شوند و سوال این است که باید برویم حرکات دست دوم بیاوریم که این روش درستی نیست چرا که نوسازی ناوگان تجاری خودروهای دست دوم مشکل اساسی را حل نمی کند و فقط مسکن موقت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا