اخبارتاپصنعت و تجارت

روش ثبت نام متقاضیان دریافت گاز مایع در سامانه «سدف»

متقاضیانی که نیازمند دریافت گاز مایع برای مصارف خانگی یا مشاغل خرد هستند، باید در سامانه دریافت فرآورده‌های نفتی (سدف) ثبت‌نام کنند.

به گزارش عصر خدمات، اکنون یک‌هزار و ۲۵۳ شهر و بیش از ۳۹ هزار و ۷۰۰ روستا (نزدیک به ۳۰ میلیون واحد مسکونی) در کشور از نعمت گاز برخوردارند؛ در این میان، چهار تا پنج درصد مردم از گاز خانگی برخوردار نیستند که دولت، برای پخت‌وپز به صورت یارانه‌ای گاز مایع و برای گرمایش نفت سفید در اختیار آنان قرار می‌دهد. برای تحویل سهمیه سوخت، ثبت‌نام در سامانه سدف ضروری است.

روز گذشته «جعفر سالاری‌نسب» مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر این موضوع که کمبودی در زمینه تأمین گاز مایع وجود ندارد، اظهار داشت: دولت تلاش می‌کند فرآورده یارانه‌ای را به دست مردم به‌عنوان مصرف‌کننده اصلی برساند و از شبکه خارج نشود، بنابراین تلاش شده است تا انواع فرآورده با قیمت یارانه‌ای به‌منظور شفافیت بیشتر از طریق بسترهای اینترنتی توزیع شود.

وی افزود: گاز مایع (ال‌پی‌جی) به قیمت یارانه‌ای در حال توزیع است، اما همه متقاضیانی که نیازمند دریافت گاز مایع برای مصارف خانگی یا مشاغل خُرد هستند، باید در سامانه دریافت فرآورده‌های نفتی (سدف)، ثبت‌نام و از طریق این بستر الکترونیکی، سوخت موردنیاز خود را دریافت کنند.

راهنمای ثبت‌نام خانوارهای متقاضی دریافت یارانه‌ای گاز مایع در بستر سامانه سدف به شرح اینفوگرافی زیر ارائه شده است.

متقاضیان دریافت گاز مایع چگونه در سامانه «سدف» ثبت‌نام کنند؟

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا