اخباربازار سرمایهتاپ

متعادل شدن شاخص‌ساز‌ها در معاملات بازار سرمایه/ حرکت صعودی از تقاضا‌ی گروه خودرویی

در بازار سرمایه هفته قابل قبولی را پشت‌سر گذاشتیم و امیدواریم با متعادل شدن شاخص‌ساز‌ها نگاه بازار به سهم‌های کوچیک اسفند بهتری را رقم بزند.

به گزارش عصر خدمات،  بعد از مدت‌ها هفته‌ای متفاوتی را پشت سرگذاشتیم و بالاخره در بازار سهام شاهد یک تحرک جدی و رشد خوب ارزش معاملات و ورود پول سنگین حقیقی‌ها به سهام و حق تقدم و خروج از صندوق‌های درآمد ثابت بودیم.

 بازهم شروع حرکت صعودی از تقاضا‌ی گروه خودرویی آغاز شد و با صف خرید و افزایش ارزش معاملات این گروه، بازار تغییر رنگ داد. خبر واگذاری خودروساز‌ها و به اصطلاح تودلی‌ها و افزایش سرمایه سایپا و ایران خودرو جرقه‌ این تقاضا بود.

 میانه‌ هفته با ضعف معاملات گروه خودرو، نماد‌های پتروشیمی و پالایشی به دلیل شایعاتی در مورد تغییر ابلاغیه نرخ خوراک و فرآورده‌های نفتی معاملات پرحجمی داشتند و صف خرید را تجربه کردند. ارزش معاملات خرد این هفته رشد قابل توجهی داشت و به محدوده بالای ۶ همت رسید.

 در میان اتفاق خاصی در اکثر گروه‌ها و صنایع غیرشاخصی و کوچک‌تر نیفتاد و می‌توان گفت، ماحصل چرخش پول و رشد این هفته بیشتر به نفع شاخص و صندوق‌ها بود تا سهامدار خرد! با انتشار خبر حذف دریافت علی الحساب مالیات صادرات کالا‌های خام و نیمه خام، نماد‌های صادراتی (پتروشیمی و برخی فلزات و معدنی) توجه اهالی بازار را به خود جلب کردند. بانک پارسیان سهام اپال را برای فروش آگهی کرد و در مسیر این شایعه تا خبرنماد‌های مرتبط و متاثر از این فروش خودنمایی کردند.

 این هفته شورای عالی بورس نصاب سرمایه‌گذاری در اوراق مالی اسلامی منتشره توسط دولت را از حداقل ۲۵ درصد به حداقل ۲۰ درصد تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ کاهش داد. با عبور دلار آزاد از مرز ۶۰ هزار تومان در حالی که دلار نیما کماکان کمتر از ۴۰ هزار تومان است، با اختلاف بیش از ۲۰ هزار تومان، بالاترین اختلاف بین دلار نیما و دلار آزاد در سال جاری و در کل تاریخ این دو ارز به ثبت رسید. در کل هفته‌ قابل قبولی پشت سرگذاشتیم و می‌توان امید داشت با متعادلش شدن شاخص ساز‌ها نگاه بازار به سهم‌های کوچیک و بقیه صنایع بتواند اسفند بهتری را رقم بزند.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا