خودرومقایسه خودرو

مقایسه دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک

دنا یکی از خودروهای پر طرفدار در بازار ایران است که در سال ۱۳۹۵ نسخه پلاس آن با کمی فیس لیفت وارد بازار شد. چیزی نگذشت که ایرانخودرو تصمیم گرفت تا مدل توربوشارژ آن را هم به بازار عرضه کند.

با بالا رفتن امکانات رفاهی و پر قدرت شدن موتور این خودرو نیاز بود تا در گیربکس آن هم تغییری ایجاد شود. در نهایت ایرانخودرو نسخه دنا پلاس توربو اتوماتیک که کامل‌ترین مدل از این خودرو بود را در سال ۱۳۹۹ روانه بازار کرد تا نظرات و اخبار به سمت این محصول جدید و متفاوت جلب شود.

ایرانخودرو قرار بود که دیگر از محصولات پژو به نام ۳۰۱ را چند سال پیش به بازار ایران بیاورد. هرچند که مراحل اولیه تولید این خودرو هم انجام شده بود اما خروج پژو از ایران مانع از رخ دادن این اتفاق شد. با این وجود ایرانخودرو توانست پلتفرم پژو ۳۰۱ یعنی PF1 را به تولید برساند و محصول تولیدی خودی یعنی تارا را بر روی آن به تولید برساند. موتور تارا هم ساخت شرکت پژو است که همین موضوع باعث می‌شود بخش مهمی از این خودرو مربوط به پژو باشد و بتوان آن را محصول مشترک بین پژو و ایرانخودرو دانست.

مقایسه ظاهری دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک

طراحی هر دو خودرو بین محصولات ایرانخودرو و حتی سایر شرکت‌ها قابل قبول است. دنا پلاس با این طراحی توانست طرفداران بسیاری را به طرف خود بکشاند. در نمای جلویی دنا پلاس می‌توانید چراغ‌های بزرگ و جلو پنجره مشبک و بزرگ که نمایی خشن به این خودرو داده است را ببینید.

همچنین در نمای جلویی تارا می‌توانید چراغ‌های کشیده با زاویه‌های شکسته را مشاهده کنید که با جلو پنجره آن در یک راستا قرار گرفته است. جلو پنجره تارا فرمی ذوزنقه‌ای دارد و به شکل خطوط افقی طراحی شده است. زیر سپر در دو طرف نمای جلویی می‌توانید چراغ‌های مه‌شکن هر دو خودرو را ببینید.

در نمای بغل دنا می‌توانید فرم یک سدان کلاسیک را ببینید که خطوط طراحی آن نرم در نظر گرفته شده است. این در حالی است که فرم تارا در نمای بغل مانند خودروهای اسپرت خشن و رو به جلو در طراحی شده است. خطوط طراحی در نمای بغل تارا کمی تند و تیز تر از دنا پلاس است. با همه این‌ها تارا یک سدان داخلی است که نتوانسته فروشی مانند رقیب خود یعنی دنا پلاس را تجربه کند. در نمای بغل هر دو خودرو می‌توانید رینگ‌های آلومینومی را ببینید. موضوعی که در خودروهای داخلی کمتر دیده می‌شود.

نمای عقب دنا پلاس مانند محصولات بنز و به خصوص مدل C200 آن در نظر گرفته شده است. این دنباله روی از بنز در چراغ‌های عقب به خوبی دیده می‌شود.

پلاک اتومبیل بر روی درب صندوق عقب قرار می‌گیرد. در پایین سپر دنا پلاس دیفیوزر قرار گرفته است که بر روی آن می‌توانید نمای دو اگزور فیک را در طرفین ببینید. در نمای عقب تارا می‌توانید چراغ‌های باریک و کشیده را ببیند که به وسیله یک نوار باریک که از روی درب صندوق عقب می‌گذرد به یکدیگر متصل شده‌اند. طراحی چراغ‌های عقب تارا در بین خودروهای داخلی کمی ساختار شکنانه است. پلاک در این اتومبیل بر روی سپر و بخش پایینی قرار می‌گیرد. تارا هم مانند دنا پلاس دارای یک دیفیوزر از که در زیباتر شدن نمای عقبی نقش دارد. اما نکته جالب آن داشتن فضا برای قرار گیری اگزوز در پایین سمت راست اتومبیل است.

نمای داخلی هر دو خودرو به روزتر از سایر محصولات داخلی طراحی شده است. داخل کابین دنا پلاس طراحی دو رنگ طرح چوب و مشکلی صورت گرفته که متفاوت بودن آن کمک کرده است. در میانه داشبورد هر دو خودرو نمایشگری قرار گرفته است که به وسیله آن می‌توان سیستم مالتی مدیا را مدیریت کرد. در دنا کانال‌های کولر کنار نمایشگر و در تارا کانال‌های کولر بالای نمایشگر قرار گرفته‌اند. در زیر نمایشگر هر دو خودرو می‌توانید یک پنل از دکمه‌ها برای مدیریت بخش‌های مختلف و سیستم تهویه را ببینید. فرمان هر دو خودرو دور چرم بوده و دارای دکمه‌های کنترلی است.

مقایسه ابعاد و اندازه دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک

این دو خودرو تقریبا در یک کلاس هستند و ابعاد و اندازه آن نزدیک به یکدیگر است. طول دنا پلاس ۴۵۵۹ میلی‌متر و عرض آن هم ۱۷۲۰ میلی‌متر است. ارتفاع این خودرو ۱۴۶۰ میلی‌متر و فاصله دو محور آن از یکدیگر هم ۲۶۷۱ میلی‌متر است. طول تارا چیزی معادل ۴۵۰۵ میلی‌متر و عرض آن هم ۱۷۴۸ میلی‌متر است. ارتفاع این خودرو ۱۴۶۶ میلی‌متر و فاصله دو محور از یکدیگر هم ۲۶۵۲ میلی‌متر است. هر دو خودرو با ابعاد فضا برای ۵ سرنشین دارند. دنا پلاس توربو اتوماتیک فضایی به اندازه ۵۰۰ لیتر را برای قرار دادن بار در صندوق عقب خود دارد. این میزان برای تارا اتوماتیک چیزی معادل ۶۴۰ لیتر است.

تارا با اینکه طول کمتری دارد فضای بیشتری را برای قرار دادن بار در صندوق عقب به سرنشینان می‌دهد و این یک ویژگی مثبت است. وزن دنا پلاس اتوماتیک ۱۲۶۲ کیلوگرم و وزن تارا اتوماتیک هم ۱۱۹۰ کیلوگرم است. باک بنزین دنا پلاس ۶۰ لیتر و باک بنزین تارا اتوماتیک هم ۵۰ لیتر است. هر دو خودرو از رینگ‌های ۱۶ اینچی بهره می‌بردند اما عرض تایرهای دنا ۲۰۵ میلی‌متر و عرض تایرهای تارا ۱۹۵ میلی‌متر است.

مقایسه فنی دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک

هر دو خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی با ۱۶ سوپاپ استفاده می‌کنند. موتور دنا پلاس توربو اتوماتیک همان پیشرانه معروف EF7 است که دارای ۱۶۴۰ سی‌سی حجم و قدرتی معادل ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه است. گشتاور این موتور ۲۱۵ نیوتن‌متر در ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰ دور در دقیقه است. تنفس موتور دنا پلاس توربوشارژ است. موتور تارا اتوماتیک هم EC5 است، این موتور همان پیشرانه معرف TU5 است که بهینه سازی شده است. حجم این موتور تنفس طبیعی ۱۵۸۷ سی‌سی است که می‌تواند قدرتی معادل ۱۱۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. همچنین این موتور گشتاوری معادل ۱۵۰ نیوتن‌متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه است.

زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در دنا پلاس توربو اتوماتیک چیزی معادل ۱۱ ثانیه است. همچنین شتاب تارا اتوماتیک هم ۱۱.۵ ثانیه است. حداکثر سرعت دنا پلاس توربو اتوماتیک ۲۰۵ کیلومتر در ساعت است. این میزان برای تارا اتوماتیک ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است.

. میزان مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس توربو اتوماتیک ۷.۹۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و تارا اتوماتیک هم ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. جعبه دنده هر دو اتومبیل خودکار ۶ سرعته است. قدرت از موتورها به وسیله محور جلو به چرخ‌ها منتقل می‌شود. فرمان جلوی دنا پلاس توربو اتوماتیک هیدرولیک و فرمان تارا اتوماتیک هم برقی است. ترمزهای جلو و عقب هر دو خودرو دیسکی هستند.

 

 
کد کلاس(های) خودرو ۷۰۷۰۲-۷۰۷۰۹ ۷۰۴۰۱-۷۰۴۰۲-۷۰۴۰۴-۷۰۴۰۶-۷۰۴۰۸-۷۰۴۰۹-۷۰۴۱۰
نوع موتور EF7 TC EF7 TC
حجم موتور (cc) 1645 1645
حداکثر توان موتور (hp) 150 اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) 215نیوتن متر در ۴۸۰۰-۲۲۰۰ دور در دقیقه ۲۱۵ نیوتن متر در ۴۸۰۰ – ۲۲۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۱۱ ۱۱
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵ بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای پاشش چند نقطه ای
حداکثر سرعت (km/h) 205 205
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۰.۵ ۱۰
سیستم انتقال قدرت ۶دنده اتوماتیک ۵ دنده دستی ، کد کلاس ۷۰۴۰۶ و ۷۰۴۰۹ و۷۰۴۱۰: ۶ دنده دستی
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km) 6.39 6.1
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) 8.12 7.82
طول خودرو (mm) 4559 4559
عرض خودرو(mm) 1933 1933
ارتفاع خودرو (mm) 1460 1460
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) 2671 2671
  وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1400 1334
گنجایش مخزن سوخت (Lit) 60 60
حجم فضای صندوق عقب (Lit) 500 500
گارانتی ۳ سال یا ۵۰/۰۰۰ کیلومتر، برای خودروهای با مدل ۱۴۰۱ : ۳سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر(هر کدام زودتر فرا برسد) ۳ سال یا ۵۰/۰۰۰ کیلومتر، برای خودروهای با مدل ۱۴۰۱ : ۳سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر(هر کدام زودتر فرا برسد)

 
کد کلاس(های) خودرو ۳۲۲۰۱-۳۲۲۰۷ ۳۲۳۰۱-۳۲۳۰۷
نوع موتور TU5P TU5P
حجم موتور (cc) 1587 1587
حداکثر توان موتور (hp) 113 اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۱۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) 144نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۴۴نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۱۱ ۱۱
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب بااکتان ۹۵ بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای پاشش چند نقطه ای
حداکثر سرعت (km/h) 190 190
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۲.۵ ۱۳
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی ۶ دنده اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) 7.06 7.29
طول خودرو (mm) 4519 4519
عرض خودرو(mm) 1953 1953
ارتفاع خودرو (mm) 1466 1466
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) 2652 2652
  وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1170 1268
گنجایش مخزن سوخت (Lit) 50 50
حجم فضای صندوق عقب (Lit) 640 640
گارانتی ۳سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر(هر کدام زودتر فرا برسد) ۳سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر(هر کدام زودتر فرا برسد)

مقایسه امکانات و آپشن های دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک

هر دو خودرو از سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم تقسیم نیروی ترمز EBD بهره می‌برند. سیستم کنترل پایداری خودروی ESP فقط در تارا اتوماتیک موجود است. کروز کنترل و ایموبلایزر از دیگر امکانات مشترک بین هر دو خودرو است. ورود و خروج بدون کلید به همراه استارت بدون کلید از جمله امکاناتی است که فقط در تارا اتوماتیک می‌توانید داشته باشید.

هر دو خودرو برای ایمنی بیشتر سرنشینان از کیسه‌های هوا استفاده می‌کنند. چراغ روشنایی در روز را هر دو خودرو دارند اما فعال شدن خودکار چراغ‌ها فقط در تارا اتوماتیک دیده می‌شود. سنسور پارک عقب و دوربین عقب هم در هر دو خودرو وجود دارد.

 
کد کلاس(های) خودرو ۳۲۲۰۱-۳۲۲۰۷ ۳۲۳۰۱-۳۲۳۰۷
ترمز سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی ، سیستم کمکی ترمز (HBA)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS) سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو وعقب دیسکی ، سیستم کمکی ترمز (HBA)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)
کیسه هوای ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین جلو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی (۴ عدد)
فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC) برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)
سیستم تهویه برقی، نشان دهنده دمای محیط برقی ، نشان دهنده دمای محیط
سیستم صوتی مالتی مدیا، میرورلینک مالتی مدیا ، میرورلینک
چراغها مه شکن های جلو وعقب، قابلیت تنظیم ارتفاع برقی نورچراغ جلو از داخل خودرو، مجهز به چراغ روز، سیستم روشنائی ترک خودرو(Follow Me Home) مه شکن های جلو وعقب، قابلیت تنظیم ارتفاع برقی نورچراغ جلو از داخل خودرو، مجهز به چراغ روز، سیستم روشنائی ترک خودرو(Follow Me Home) ، کد کلاس ۳۲۳۰۷ : مجموعه چراغ عقب جدید
آینه‌ها آینه های جانبی برقی راهنمادار هم رنگ بدنه آینه ‏های جانبی برقی تاشونده راهنمادارهم رنگ بدنه ، کد کلاس ۳۲۳۰۷ : آینه داخل فتو کرومیک
شیشه ها شیشه بالابر درهای جلو و عقب برقی ، شیشه راننده مجهزبه آنتی ترپ شیشه بالابر درهای جلو و عقب برقی ، شیشه راننده مجهزبه آنتی ترپ
تزئینات تریم مشکی ، روکش پارچه ای صندلی تریم مشکی ، دسته دنده و فرمان چرم، روکش چرم و پارچه ای صندلی
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، ستون فرمان تلسکوپی، ایزوفیکس، سنسور دنده عقب ، سیستم قطع خودکار سوخت ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، ستون فرمان تلسکوپی ، ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب ، سیستم قطع خودکار سوخت ، اخطار کاهش باد لاستیک ها(TPMS) ، کد کلاس ۳۲۳۰۷ : دوربین دید عقب داینامیک
رینگ و لاستیک ۱۵ اینچ فولادی ۱۶ اینچ آلومینیومی
صندلی صندلی‏ راننده ۶ حرکته دستی و صندلی سرنشین جلو ۴ حرکته دستی ، پشت سری صندلی های جلو و عقب قابل تنظیم ، صندلی های عقب تاشو صندلی‏ راننده ۶ حرکته (۴ حرکت برقی ۲ حرکت دستی) و صندلی سرنشین جلو ۴ حرکته (۲ حرکت برقی و۲ حرکت دستی) ، پشت سری صندلی های جلو و عقب قابل تنظیم ، صندلی های عقب تاشو، کد کلاس ۳۲۳۰۷ : صندلی‏ راننده ۶ حرکته برقی و گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو
سایر تجهیزات اخطار کاهش باد لاستیک ها (TPMS)،کروز کنترل، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل ، کاور موتور، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) ، بازکننده درب صندوق عقب از راه دور، کد کلاس ۳۲۲۰۷ : سنسور نور و باران دارد کروز کنترل، سنسور نور و باران ، ورود بدون کلید (دستگیره کرومی لمسی)و دکمه خاموش /روشن ، سانروف ، بازکن قفل درب صندوق از داخل خودرو و از راه دور با ریموت ، کاور موتور، ، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI)، کدکلاس ۳۲۳۰۱ : زیر آرنجی (Front Armrest) صندلی جلو ، کد کلاس ۳۲۳۰۷ : باز شدن صندوق با پا ، زیر آرنجی صندلی عقب ، رودری های جلو و عقب جدید (تغییر کلید شیشه بالابراز کنسول به رودری
 
کد کلاس(های) خودرو ۷۰۳۰۱-۷۰۳۰۴-۷۰۳۰۶-۷۰۳۰۷-۷۰۳۰۹-۷۰۳۱۰-۷۰۳۱۴-۷۰۳۱۶-۷۰۳۱۷-۷۰۳۲۲-۷۰۳۲۳ ۷۰۷۰۲-۷۰۷۰۹
ترمز سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی ، کد کلاس ۷۰۳۲۲و۷۰۳۲۳ : ترمز عقب کاسه ای سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی
کیسه هوای ایمنی کد کلاس ۷۰۳۰۱و۷۰۳۰۴: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی (۴ عدد)، کد کلاس ۷۰۳۰۶و۷۰۳۰۷ و۷۰۳۰۹و۷۰۳۱۰و ۷۰۳۱۴و۷۰۳۱۶و۷۰۳۱۷ و ۷۰۳۲۲ و۷۰۳۲۳: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو(۲ عدد) کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی (۴ عدد)
فرمان هیدرولیکی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC) برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)، روکش چرمی با دوخت قرمز
سیستم تهویه اتوماتیک ، کانال تهویه برای سرنشینان عقب اتوماتیک ، کانال تهویه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی سیستم مالتی مدیا سیستم مالتی مدیا
چراغها چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جلو و عقب جدید(چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون، مجهز به چراغ‌ روز)، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن، چراغ نقشه خوان، سیستم روشنایی ترک خودرو( Follow Me Home)، کد کلاس ۷۰۳۲۳: روشن شدن چراغ های عقب همزمان با چراغ روز Position Lamp چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جلو و عقب جدید(چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون، مجهز به چراغ‌ روز)، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن، چراغ نقشه خوان، سیستم روشنایی ترک خودرو( Follow Me Home)
آینه‌ها آینه ‏های جانبی برقی تاشونده راهنمادارهم رنگ بدنه، طرح جدید آینه ‏های جانبی برقی تاشونده راهنمادارهم رنگ بدنه، طرح جدید
شیشه ها شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب
تزئینات قطعات دکوراتیو طرح چوب، دستگیره های در ها به رنگ کروم، نوار کرومی دور شیشه در ها، تودوزی مخمل، کف پوش موکتی روکش پارچه ای صندلی ، کدکلاس ۷۰۳۰۱ و ۷۰۳۰۶و۷۰۳۰۹و۷۰۳۱۶و۷۰۳۱۷ و ۷۰۳۲۲و۷۰۳۲۳: تریم مشکی ،کدکلاس ۷۰۳۰۴ و۷۰۳۰۷و۷۰۳۱۰و۷۰۳۱۴ : تریم دو رنگ تریم مشکی، قطعات دکوراتیو طرح چوب، دستگیره های درها به رنگ کروم، نوار کرومی دور شیشه درها، تودوزی مخمل، کف پوش موکتی با نوار قرمز رنگ وآرم توربو، دسته دنده طرح جدید با گردگیر و دوخت قرمز، روکش پارچه ای صندلی
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی ، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب ، دوربین دید عقب ، سیستم قطع سوخت خودکار ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب ، دوربین دید عقب ، سیستم قطع سوخت خودکار
رینگ و لاستیک ۱۵ اینچ آلومینیومی ، کد کلاس ۷۰۳۲۲ و۷۰۳۲۳: ۱۵ اینچ فولادی ۱۶ اینچ آلومینیومی
صندلی صندلی‏ راننده و سرنشین جلو ۸ حرکته برقی، پشت سری صندلی های جلوقابل تنظیم صندلی‏ راننده و سرنشین جلو ۸ حرکته برقی، پشت سری صندلی های جلوقابل تنظیم
سایر تجهیزات کد کلاس۷۰۳۰۱ و ۷۰۳۰۴ و ۷۰۳۰۶ و ۷۰۳۰۷: سان روف،جا عینکی دارد، کروز کنترل،نمایشگر دمای محیط، تغییر استایل جانبی خودرو(در‌ها به همراه شیشه لچکی عقب، دستگیره‌ها، گلگیرها)، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، دسترسی به صندوق عقب از داخل سان روف ، کروز کنترل، ، نمایشگر دمای محیط، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل ، کد کلاس ۷۰۷۰۹ : سنسور نور و باران دارد
 
نویسنده: نادر شاه‌نشین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا