اخباراقتصاد کلانتاپ

در فصل بهار؛ مالیات بر ثروت چقدر بود؟

یکی از ردیف‌های درآمدهای مالیاتی دولت به مالیات بر ثروت اختصاص دارد که طبق آخرین آمار میزان درآمد دولت از این محل از ابتدای سال جاری تا انتهای خرداداماه ۷۷۹۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش عصر خدمات، مالیات بر ارث، مالیات‌های اتفاقی، مالیات نقل‌وانتقال سرقفلی، مالیات نقل‌وانتقال سهام، مالیات نقل‌و انتقالات املاک، مالیات تمبر و اوراق بهادار، مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت(با احتساب عرصه و عیان)، مالیات بر انواع خودرو های سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت و درآمد حاصل از مالیات بر واحد های مسکونی خالی از سکنه از مواردی هستند که زیرمجموعه مالیات بر ثروت قرار دارند.

بر این اساس، میزان مالیات دریافتی از محل مالیات بر ارث ۵۰۷ میلیارد تومان، از محل مالیات‌های اتفاقی هفت میلیارد تومان و از محل حق تمبر و اوراق بهادار ۵۷۹ میلیارد تومان بوده است.

از محل نقل‌وانتقال سرقفلی، مالیات نقل‌وانتقال سهام و مالیات نقل‌وانتقالات املاک به ترتیب ۷۸۶ میلیارد تومان، ۳۸۵۷ میلیارد تومان و ۱۵۵۱ میلیارد تومان مالیات اخذ شده است.

درآمد دولت از محل مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت(با احتساب عرصه و عیان) پنج میلیارد تومان و از محل درآمد حاصل از مالیات بر واحد های مسکونی خالی از سکنه یک میلیارد و چهار میلیون تومان بوده است.

بر این اساس، صاحبان مالیات بر انواع خودرو های سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت طی سه ماه نخست سال ۴۹۳ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند.

برای خواندن اخبار بازار سرمایه و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا