اخبارخودرو

شرکت صنایع تولیدی کروز، شرکتی با رویکرد صادرات محور

شرکت صنایع تولیدی کروز در کنار تامین نیاز داخل قطعات خودرو، به دنبال بازارهای صادراتی است.

به گزارش عصر خدمات، ۲۹ مهر ماه روز جهانی صادرات بود؛ صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی نقش مهمی را در عرصه اقتصاد جهانی ایفا می کند. در دنیای امروز، مسئله حائز اهمیت بحث شناسایی بازارهای صادراتی و صادرات کالاست، چه از نوع فیزیکی و چه از نوع دانش بنیان آن؛ به گفته کارشناسان، در موضوع صادرات، شناسایی عوامل موثر بر اشتغال در صنایع با فناوری بالا از اهمیت زیادی برخوردار است.

یکی از صنایعی که توانایی صادرات دارد، شرکت های قطعه سازی هستند؛ آن چیزی که به خوبی می توان طی سال های گذشته دید، حضور پرقدرت شرکت های قطعه سازی در کشور است، شرکت هایی که اکنون با گذر از تحریم ها، به داخلی سازی قطعات خودرو پرداخته اند و مدیران آن می گویند “در صورت حمایت های لازم، راه صادرات را نیز در پیش خواهند گرفت”.

شرکت صنایع تولیدی کروز از جمله شرکت هایی است که تاکنون توانسته با کمک ۲۵۰ نفر از نخبگان دانشگاهی بیش از ۳ هزار قطعه را داخلی سازی کند؛ این شرکت تولیدی، یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین مجموعه های قطعه سازی کشور است که طی سال های اخیر، بخش زیادی از نیاز خودروساز و بازار را در زمینه تامین قطعه برطرف کرده است و همواره این مجموعه قطعه ساز بر داخلی سازی قطعات تاکید ویژه دارد.

موضوع حائز اهمیت، توجه این شرکت قطعه سازی به صادرات است؛ این شرکت قطعه سازی، صادرات را راه عبور از جغرافیای تحریم به سوی تجارت آزاد می داند.

نادر سخا مدیر عامل این شرکت قطعه سازی با تاکید بر اینکه باید در کنار تامین نیاز داخل، راه صادرات را برای ارتقای کیفیت پیش گرفت، گفت: قطعه‌سازان از گذشته ارتباطاتی با شرکت‌های خارجی به‌ویژه در زمینه تبادل فناوری داشتند، اما در سال‌های گذشته ناشی از مسئله تحریم‌ها این ارتباط قطع شد و شدت تحریم‌ها به حدی بود که حتی به ایمیل‌های ارسالی شرکت‌ها پاسخ داده نمی‌شد.

سخا ادامه داد: موهبت تحریم‌ها برای ما این بود که روی پای خود ایستادیم و به داخلی‌سازی روی آوردیم، اما در مجموع، ارتباط با دنیا برای توسعه فعالیت‌ها و عقب نماندن از جریان تولید و فناوری لازم است.

وی در ادامه با یادآوری صادرات دسته سیم به پژوی فرانسه از سوی شرکت کروز در دوره پیش از تحریم‌های نخست صنعت خودرو در سال ۹۱ اضافه کرد:‌ مسئولان این شرکت فرانسوی در مقطعی تصمیم داشتند تا همه نیازهای خود در خطوط تولیدشان در سراسر جهان را از کروز تهیه و تامین کنند، همچنین پتانیسل بالایی در صادرات مباحث ریخته‌گری قطعات خودرو در کشور وجود داشت.

مدیر عامل شرکت کروز تاکید کرد: در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، با توجه به افزایش نرخ ارز تمایل جدی از سوی قطعه‌سازان ایرانی برای صادرات قطعات وجود دارد.

مسئولان کشوری نیز بر این ظرفیت تولیدکنندگان داخلی در صادرات تاکید دارند.

دکتر مجید ضیایی مدیرعامل سابق شرکت صنایع مس شهید باهنر از خطوط تولید، مراکز طراحی و تولید دستگاه‌های صنعتی سایت شماره ۲ شرکت صنایع تولیدی کروز ضمن ابراز خرسندی از این بازدید تصریح کرد: این مجموعه افتخار هر ایرانی است و امیدوارم به عنوان یکی از تامین کنندگان کروز بتوانیم همکاری لازم را داشته باشیم تا به سطح تولیدات بالاتر و حتی صادرات دست یابد و با افزایش میزان اشتغال در کروز، افزایش تولید ملی و غرور ملی را حتما به دنبال خواهد داشت.

ناگفته نماند، شرکت صنایع تولیدی کروز با رویکرد صادرات دانش بنیان در نمایشگاه بین المللی موتور تهران حضور یافته بود، این شرکت در نهمین نمایشگاه بین المللی موتور تهران که اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در مرکز همایش های شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو با رویکرد صادرات دانش بنیان برگزار شده بود، حضور داشت.

کارشناسان ورود به بازارهای بین‌المللی و صادرات محصولات و خدمات، به‌ویژه محصولات فناورانه و دارای ارزش افزوده بالا، را راهی برای کمک به توسعه بازار شرکت‌ها می دانند؛ علاوه بر این موجب ارتقای کیفیت و رقابت‌پذیری محصولات و خدمات نیز خواهد شد که حرکت از اقتصاد نفتی به اقتصاد مبتنی بر نوآوری را تسریع می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا