اخبارخودرو

گذر از بنزینی‌ها به خودروهای انرژی نو در نشست فونیکس NEV

تکنولوژی خوردروهای انرژی نو با حضور اساتید دانشگاه، مسئولان حوزه صنعت و فعالان حوزه تکنولوژی و خودرو و همچنین گردهمایی علاقه‌مندان و مشتریان به میزبانی در نشست تکنولوژی فونیکس NEV مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفت.

به گزارش عصر خدمات، رویداد تکنولوژی فونیکس NEV روز پنج شنبه (۱۰ اسفند ۱۴۰۲) از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در هتل استقلال تهران میزبان علاقه‌مندان به خودروهای پاک یا به اصطلاح انرژی نو بود که علاقه‌مندان شاهد سخنرانی و گفت‌و‌گوی آزاد چند تن از متخصصان و اساتید حوزه خودروهای انرژی نو، متولیان برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل و همچنین فعالان حوزه تکنولوژی و خودرو بودند.

برتری‌های خودروهای پلاگین هیبرید به بنزینی
دکتر امیرحسن کاکایی، کارشناس خودرو و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان سخنران این برنامه به نقطه نظرات خود در ارتباط با خودروهای انرژی نو و چگونگی بروز و ظهور این خودروها و همچنین توجیه‌های اقتصادی، فنی و امنیتی این خودروها پرداخت.
به اعتقاد این استاد دانشگاه خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید به دلایل اقتصادی، فنی و زیرساختی گزینه مناسب‌تری برای چرخش از خودروهای بنزینی به سمت خودروهای انرژی نو هستند و علاوه بر کمک به کاهش آلودگی هوا، از حیث قدرت و سرعت بیشتر به جهت استفاده از حداقل دو موتور برقی و بنزینی، توانمندتر از سایر خودروها است و از سوی دیگر منجر به کاهش مصرف سوخت و مزایایی نظیر بهبود عملکرد خودرو می‌شود.

گفت‌و‌گوی آزاد میان فعالان حوزه تکنولوژی و خودرو
اما مهم‌ترین اتفاق این رویداد گفت‌و‌گوی آزاد میان صاحب نظران حوزه تکنولوژی و خودرو بود. امیرحسن کاکایی به همراه عادل دمشقی (معاون مدیرعامل مپنا در حوزه کسب و کارهای برقی)، محسن آل‌طاها (فعال حوزه خودرو) و مانی قاسمی (فعال حوزه تکنولوژی) به همراه مدیران ارشد برند فونیکس NEV به بحث و تبادل نظر در ارتباط با تکنولوژی پیشرفته خودروهای انرژی نو پرداختند و مزیت‌های و برتری‌های این وسایل نقلیه را در قیاس با خودروهای بنزینی برشمردند.
در این بخش از برنامه، دمشقی، معاون مدیرعامل مپنا با اشاره به رویکرد این شرکت برای توسعه ایستگاه‌های شارژ، به بحران آلودگی هوا در شهرهای بزرگ مانند تهران پرداخت. او در این برنامه گفت: استفاده از خودروهای انرژی نو به جز دستاوردهای محیط زیستی و کاهش آلایندگی هوا، به مراتب از خودروهای بنزینی مقرون به‌صرفه تر هستند و هم هزینه‌های نگهداری کمتری دارند و هم تأمین برق در برابر بنزین، به مراتب برای کشور و مردم کم هزینه‌تر خواهد بود. از سوی دیگر، عمده قیمت خودروی برقی مربوط به باطری است و قیمت باطری نسبت به ۵ سال پیش حدود یک‌چهارم شده و رفته رفته باز هم قیمت باطری خودروهای برقی کاهش خواهد یافت و در نتیجه تأمین این خودروها را مقرون به‌صرفه‌تر خواهد کرد.
محسن آل‌طاها، فعال حوزه خودرو به اطلاعات ناقص مردم در ارتباط با خودروهای انرژِی نو پرداخت و گفت: بسیاری از مردم هنوز تفاوت خودروهای بنزینی با برقی و هیبرید را نمی‌دانند و اطلاعات زیادی از چگونگی عملکرد این خودروها ندارند. به طور مثال بسیاری نمی‌دانند که خودرو پلاگین هیبریدی از بنزین هم استفاده می‌کند اما به علت وجود موتور برقی، مصرف بنزین کمتری دارد.
در بخش‌هایی از این مناظره مانی قاسمی، فعال حوزه تکنولوژی نیز با اشاره به تحول الکترونیکی در خودروها و به کار بردن آخرین فناوری‌های روز دنیا که منجر به فاصله گرفتن از دنیای مکانیکی در خودروها شده، برخی از آخرین تحولات در صنعت خودروسازی را برشمرد. او الزامات جدید خودروهای انرژی نو و تکنولوژی‌های خودران و رادارها را از جمله مواردی دانست که منجر به تحول الکترونیکی در خودروهای انرژی نو شده است.

تجزیه و تحلیل تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید
کارشناسان توسعه محصول برند فونیکس NEV به عنوان بخشی از این برنامه به بیان جزییات دقیقی از تکنولوژی خودرو تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید و فناوری‌های فنی، ایمنی و رفاهی به کار رفته پرداختند که ابعاد مختلف برتری این محصول را نسبت به یک خودرو بنزینی آشکار کرد.
پاسخگویی به سوالات علاقه‌مندان به این برنامه از دیگر بخش‌های این رویداد تکنولوژی بود که کارشناسان و فعالان حوزه خودرو به همراه متخصصان واحد توسعه محصول فونیکس در مقام پاسخگو ظاهر شدند.

احترام فونیکس NEV به علاقه‌مندان به صنعت خودرو
این نشست که هم راستا با شروع تحول در صنعت خودرو کشور و عرضه اولین خودروهای انرژی نو توسط برند فونیکس NEV برنامه ریزی و اجرا شده بود، تاثیر بسیار در افزایش آگاهی عمومی مصرف‌کنندگان و اطمینان خاطر بیشتر در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب یک خودرو مناسب با وضعیت محیط زیست و همچنین میزان سرمایه و تکنولوژی‌های موردنیاز رانندگان خودروها خواهد داشت.
فونیکس NEV به عنوان عرضه کننده اولین خودرو پلاگین هیبرید مونتاژی در بازار به نام تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید که به تازگی امکان تست درایو تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید را هم فراهم کرده، در کنار عرضه خودروهای سازگار با محیط زیست و نیاز مشتریان، نقش موثری را در زمینه فرهنگ سازی و افزایش اطلاعات مخاطبان برای چرخش از خودروهای بنزینی و آلاینده به خودروهای انرژی نو ایفا می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا