اخبارخودرو

چالش های خدمات پس از فروش در ایران

معاون شبکه خدمات پس از فروش ایساکو گفت: در شبکه خدماتی ایران خودرو درمراکز‌ در تلاشیم سرعت ارائه خدمات را بالا ببریم و زمان خواب خودرو در مراکز‌ را به حداقل برسانیم و بیش‌تر اندازه مشتریان را معطل نکنیم.

به گزارش خبرنگار‌عصرخدمات، در خلال برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو،  ماشاالله وردینی معاون شبکه خدمات پس از فروش ایساکو، عباس میرحسینی مدیر عامل امداد خودرو ایران، مهدی روزبهانی قائم مقام خدمات پس از فروش سایپا یدک و سعید تخته چیان عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیر عامل سایپا یدک به پرسش خبرنگاران درباره چالش ها و ابهامات خدمات پس‌ از فروش پاسخ دادند.

در شروع نشست ماشاالله وردینی معاون شبکه خدمات پس از‌فروش ایران خودرو با اشاره به اینکه  سهم ۵۰ درصدی بازار خدمات پس از فروش متعلق به ایران خودرو  است، اظهار کرد:  ما در خدمات پس از فروش چالش هایی نظیر سطح دسترسی مشتریان به شبکه  خدماتی، نظیر احداث محل قرار گیری مراکز‌خدماتی برای مشتریان داریم که تلاش میکنیم این موضوع را بهبود بخشیم.

وی در ادامه افزود : خدمات پس از فروش ایران خودرو در مجموع ۶۵۱ نمایندگی به وسعت یک میلیون و پانصد هزار‌متر‌مربع با ۱۲۳۰۰ نفر پرسنل متخصص و آموزش‌دیده در حال فعالیت است.کارشناسان فنی ما در خدمات پس از فروش برای فعالیت در شبکه باید ۷۰ دوره تخصصی را سپری کنند، این دوره ها همراه با استاندارد هایی نظیر نوع رفتار‌کلافی و سریع بودن، باز نگشتن خودرو به مراکز و همچنین عدم استفاده قطعات بی کیفیت در مسیر‌ ارائه خدمات است.

وردینی اظهار کرد: در شبکه خدماتی ایران خودرو درمراکز‌ در تلاشیم سرعت ارائه خدمات را بالا ببریم و زمان خواب خودرو در مراکز‌ را به حداقل برسانیم و بیش‌تر اندازه مشتریان را معطل نکنیم. امروز به دلیل بالارفتن کیفیت خدمات تعداد مراجعات وارانتی از گارانتی بالاتر رفته است و مشتریان برای خدماتی که قبلتر بیرون دریافت میکردند به مراکز خدماتی ایساکو مراجعه می کنند.

مهدی روزبهانی قائم مقام خدمات پس‌از فروش سایپا یدک در ادامه این نشست گفت: دانش خدمات پس از فروش به طراحی با کیفیت تر‌ قطعات کمک خواهد کرد، دانش فنی و ایرادات احتمالی فک قطعات در مسیر طراحی برطرف می شوند.سایپا یدک، ۳۰ خودرو از سایپا، پارس خودرو و زامیاد مجموعا تعداد یک میلیون خودرو در کل را در زیر پوشش خدماتی خود قرار داده است،در تلاش هستیم ارتباط فنی را از طریق نظر سنجی از مشتریان ارتقا بدهیم.

وی در ادامه عنوان کرد : دسترسی آسان به خدمات و قطعات با بهترین قیمت جز‌ زیر ساخت هایی است که ما ایجاد کرده ایم. قطعات یدکی را برای اصالت سنجی‌ به کد رهگیری‌و امکان پیگیری اصالت قطعه مجهز کردیم.

در آخر‌عباس  میر‌حسینی مدیر عامل امداد خودرو ایران، گفت: امداد خودرو ایران با سابقه ۲۲ سال فعالیت ماموریت اطمینان خاطر‌دادن به مشتریان در‌سفر‌ها را بر عهده دارد، خبر خوش‌ ما به مردم و مشتریان دسترسی به خدمات به صورت الکترونیکی در یک پلتفرم مشترک مجازی است که سرعت ارائه خدمات را افزایش می دهد.

وی یادآور شد: ما ۱۲۰ نوع خدمت را در محل مشتریان عرضه می کنیم تا رفاه را فراهم  و  مشکل جابجایی برای مشتریان ایجاد نشود .
اربعین حسینی ما بازدید و اطلاع رسانی های قبل سفر به زائرین داده ایم تا با کمترین آسیب به زیارت خود برسند.

سعید تخته چیان عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیر عامل سایپا یدک افزود: خدمات در‌محل سایپا همچنان ادامه دارد و در‌دوره بیماری کرونا تخفیف هایی از جمله هزینه ایاب ذهاب از مشتریان دریافت نشد و همچنان این طرح در اختیار مشتریان ما قرار دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا