اخبارخودرو

ماموریت و راهبرد ایران خودرو خراسان تولید و توسعه پلتفرم‌های برقی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری به استان خراسان رضوی از صنایع این استان بازدید کرد و نیازها و الزامات گسترش صنایع استان به‌ویژه خودروسازی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش عصر خدمات،بابک احمدی، معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صبح امروز (پنج‌‌شنبه) به همراه مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از شرکت های اگزوز خودرو خراسان و ایران خودرو خراسان بازدید کرد.

 احمدی با اشاره به سیاست‌های دولت و وزارت صمت، هدف از این بازدید را بررسی زیرساخت‌های موجود استان در راستای تولید خودروهای برقی عنوان کرد و افزود: راهبردی که ما در صنعت خودرو دنبال می‌کنیم تولید پلتفرم‌ های برقی و تعمیق داخلی‌سازی قطعات این خودرو هاست.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ضمن اشاره به تنوع بسیار خوب محصولات ایران خودرو خراسان، زنجیره تامین صنعت خودروسازی استان را توانمند ارزیابی کرد و افزود: با توافقاتی که با قطعه‌سازان در جهت افزایش عمق داخلی‌سازی قطعات خودروهای برقی داشتیم، امیدواریم به‌زودی شاهد توسعه حمل و نقل درون شهری با استفاده از خودروهای برقی باشیم و این ماموریت جدید ایران خودرو خراسان و سایر خودروسازهاست.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز با اشاره به راهبردهای ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران خودرو نخستین خودروساز داخلی است که توانسته نمونه اولیه خودرو برقی را تولید کند و امیدواریم سال آینده خودرو برقی ایران خودرو تجاری سازی و وارد بازار شود.

وی گام بعدی ایران خودرو را تولید خودروهای هیبریدی عنوان و اظهار کرد: در این پروژه پیشرفت ۴۰ درصدی داشته‌ایم و امیدواریم هرچه زودتر با تولید انبوه این محصولات شاهد کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوای شهرها باشیم.

منبع: ایکوپرس

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا