اخبارخودرو

انتقاد رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از قیمت گذاری دستوری خودروهای داخلی

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است، در حالی که برخی محصولات خودروسازان داخلی هم تراز محصولات مونتاژی است، اما این خودروها با قیمت گذاری دستوری عرضه می شود.

به گزارش عصر خدمات، عزت اله اکبری تالارپشتی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو در مشهد و نشست با نمایندگی های ایران خودرو در این شهر، با تاکید بر این که به صورت جدی پی گیر وضعیت صنعت خودرو هستیم، اظهار کرد: باید فرمول ثابتی برای نحوه محاسبه قیمت تمام شده محصولات خودروسازان در نظر گرفته شود، دولت باید تنها نقش سیاست گذاری در صنعت خودرو را ایفا کند.
وی با بیان این که در زمینه ساختار در حوزه خودرو، تلاش بسیار زیادی در مجلس شورای اسلامی می شود، عنوان کرد: شرایط نامناسبی در حوزه خودرو به وجود آمده که ریشه آن، دخالت غیرکارشناسی دولت در شرکت های خودروساز است.
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر است دولت به این مجموعه خودروساز، مدیرعامل و نمایندگی های فروش آن اعتماد کند. ایران خودرو بنگاهی اقتصادی است؛ وقتی سرچشمه یک بنگاه اقتصادی دچار خللی می شود، در نهایت تبعات آن گریبان گیر مردم خواهد شد.
وی با بیان این که یک بنگاه اقتصادی دارای قواعدی بوده و از واحدهای تولیدی و خدماتی گرفته تا نمایندگی ها، یک مجموعه به هم پیوسته است، تصریح کرد: اگر هر نمایندگی اخلاق را رعایت کند به افزایش سود خود کمک کرده است، بنگاه اقتصادی باید توجیه داشته و درآمد آن پاسخ گوی هزینه ها باشد، اگر ایرادی است باید برطرف شود و در زمینه ایراداتی که حل آن از توان خودروساز خارج بوده یا برعهده آن نیست، مجلس شورای اسلامی باید ورود کند که تاکنون نیز همین بوده است.
اکبری تالارپشتی با بیان این که خودروسازان رزمندگان جبهه اقتصاد و خدمت به مردم هستند، گفت: جنگ اقتصادی عجیبی بر ایران تحمیل شد، اما خوش بختانه کشور به نقطه ای رسیده که در صورت سامان دهی زمینه های اقتصادی، موفق شده و به پیش خواهد رفت.

منبع: ایکوپرس

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا