اخباراقتصاد کلانتاپ

ساخت ۵۱۰ هزار مسکن در شهرهای کوچک و روستاها

آن‌طور که معاون بنیاد مسکن خبر داده تا کنون ۵۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن شهری و روستایی به مرحله ساخت رسیده است.

به گزارش عصر خدمات،، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت ۱.۶ میلیون واحد نهضت ملی مسکن در روستاها، شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و تعدادی از شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر را بر عهده گرفته است. بنیاد علاوه بر پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۵ درصد، به هر واحد شهری ۳۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌کند که تسهیلات در این بخش به ۵۵۰ میلیون تومان یافته و قرار است متناسب با پیشرفت پروژه‌ها تزریق شود.

چند روز قبل مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که افزایش تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در دستور کار شورای عالی مسکن قرار دارد.

درخصوص آخرین آمار اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز حمیدرضا سهرابی ـ معاون بنیاد گفته است: در مجموع ۵۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی شهری، روستایی و مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن در سراسر کشور در حال اجراست که از این تعداد واحدهای شروع شده، ۳۱۸ هزار واحد آن روستایی و ۱۶۴ هزار واحد آن شهری است و مابقی مربوط به مسکن محرومان می‌شود که به مرحله اجرایی رسیده است.

وی در بیان جزئیات واحدهای آغاز شده نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد اظهار کرد: در مجموع در شهرها ۲۹۶ هزار واحد زمین در شهرها تامین شده است که زمین موثر برای ساخت مسکن ۲۲۳ هزار واحد است. تاکنون ۲۰۹ هزار واحد مسکونی پروژه تعریف شده است و ۱۶۴ هزار واحد شهری تخصیص زمین شده و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا