اخبارخودرو

با حضور وزیر صمت؛ رونمایی از تاکسی های برقی شرکت کرمان موتور

با حضور وزیر صمت، شهردار تهران و مدیران شرکت کرمان موتور آیین رونمایی از تاکسی های برقی این شرکت برگزار شد.

به گزارش عصر خدمات، در این مراسم عباس علی آبادی وزیر صمت با بیان اینکه خوشحالیم که دومین رونمایی از خودروهای برقی را امروز میبینیم، گفت: تولید خودروهای برقی حدود ٣٠ سال در کشور سابقه دارد و دانش این خودروها در ایران نهادینه شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال آینده از ٨ خودروی برقی جدید رونماییی خواهیم کرد، اظهار کرد: این آغاز تحولی است که خیلی از کشورهای جهان حتی آن را در هندسه ذهنی خود ندارند. امروز ما صاحب فناوری خودروهای برقی هستیم و خودروی بنده مجهز به آخرین تکنولوژی است که حتی در جهان هنوز عمومی نشده است.
وزیر صمت ادامه داد: محیط زیست ما اهمیت بسیار بیشتر از آن دارد که وزیر صمت در مورد آن دقایقی سخن بگوید، باید همه به آن اهتمام داشته باشند و باید جلوی خراب کاری هایی که در حوزه محیط زیست می شود را گرفت. ما تصمیم داریم با خودروهای برقی جلوی این خرابکاری ها را در کلان شهرها بگیریم.
علی آبادی با توضیح اینکه خودروهای برقی دو نسل امروزی و آینده هستند،تصریح کرد: خودروهای امروزی از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند. اما خودروهای آینده انرژی را از باتری های هیدروژنی می‌گیرند و بسیار سریع تر شارژ می شوند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: من از شرکت کرمان موتور که تاکسی های خوب برقی را امروز رونمایی می کند تشکر می کنم و به ویژه باید بگویم کرمان موتور بسیار در این مسیر تلاش کرده است.

گفتنی است، سدان E50A می تواند با شارژ کامل تا ۴۰۲ کیلومتر پیمایش داشته باشد.قیمت این خودرو یک میلیارد و ٣٢٠ میلیون تومان است و برای شارژ سریع به ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد. همچنین شارژ کامل آن نیاز به ۱۰ ساعت دارد.
این خودرو می تواند صفر تا ۱۰۰ را در ۷.۶ ثانیه طی کند.
این خودرو ها توسط شرکت خدمات بین الملل کرمان خودرو k. vis با همکاری شاتل، توسط اپلیکشن شهرزاد سازمان تاکسیرانی ارائه خدمات خواهد کرد. ضمنا پلاک ملی این خودروها صادره شده این. این پلاک ها با حرف “ت” مشخص می شوند. همچنین خودروهای برقی حرمان موتور توسط شورای عالی ترافیک تست شده است و در
فاز اول ۴۰۰ دستگاه از این خودروها به کاربران تحویل داده می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا