اخبارخودرو

برنامه های ایران خودرو برای عرضه و تولید خودروهای برقی و هیبریدی

مدیرعامل ایران خودرو ضمن اشاره به برنامه این شرکت درخصوص توسعه خودروهای برقی و هیبریدی، خاطرنشان کرد: هم راستا با سیاست های کلان اقتصاد کشور و وزارت صمت و در راستای کاهش مصرف سوخت که در حال حاضر نیاز روزانه مازاد بر ظرفیت تولید آن است، توسعه خودروهای برقی و هیبریدی را دنبال می کنیم و نمونه خودرو برقی تولید شده ایران خودرو به تایید وزیر محترم صمت نیز رسیده است.

به گزارش عصر خدمات،   علیمردان عظیمی در نشست با رییس، نایب رییس، سخن گو و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، توسعه خودروی برقی را الزامی برای ایران خودرو عنوان کرد و لازمه دستیابی به اهداف این حوزه را ایجاد زیرساخت های لازم و مقدمات استفاده از خودرو برقی در کشور دانست و افزود: پیش بینی می کنیم در صورت ایجاد الزامات، در کم تر از دو سال آینده بتوانیم نخستین خودروی برقی ایران خودرو را وارد بازار کنیم.
وی از رونمایی از نسخه برقی محصول «ری را» در مهرماه امسال خبر داد و گفت: از پاییز امسال برنامه ریزی برای تامین قطعات این خودرو را آغاز خواهیم کرد و طبق برنامه طی ۱۸ ماه تا دو سال این خودرو را به تولید انبوه خواهیم رساند.
عظیمی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید خودرو برقی اظهار کرد: با اختصاص صرفه جویی حاصل از کاهش مصرف سوخت به تولید خودروی برقی، به ویژه در شبکه تاکسی رانی که ظرفیت تولید ۱۰ هزار دستگاه در سال وجود خواهد داشت، می توان زمینه تسریع در اجرای این پروژه را ایجاد کرد.
مدیرعامل ایران خودرو تولید خودرو هیبریدی را نیز از دیگر پروژه های توسعه ای ایران خودرو برشمرد و با بیان این که استفاده از این خودروها سبب کاهش قابل توجه و بهینه سازی مصرف بنزین خواهد شد، افزود: نمونه اولیه تارای هیبریدی ایران خودرو ظرف ۱۶ ماه آینده به تولید خواهد رسید و شرایط تولید بهتری را نیز خواهد داشت.
وی طراحی موتور سه سیلندر را دیگر پروژه توسعه ای ایران خودرو دانست و گفت: نخستین موتور از این خانواده در بهار سال آینده به تولید خواهد رسید و به این ترتیب گام بلندی در مسیر کاهش مصرف سوخت برداشته خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین از افزایش کیفیت محصولات این گروه صنعتی با رفع ایراد ۳۴ قطعه شناسایی شده در شبکه تامین که علت ۶۵ درصد از مراجعات به شبکه خدمات پس از فروش است تا پایان پاییز خبر داد.
وی با بیان این که آماری که از وضعیت تولید روی کاغذ ثبت می شود را قابل قبول نمی دانیم، تصریح کرد: باید افزایش کیفیت برای مشتریان قابل لمس باشد و بر همین اساس ایرادات مربوط به ۳۴ قطعات را شناسایی کرده ایم که علت بخش اصلی مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش بوده است و با برنامه هایی که برای رفع ریشه ای این ایرادات تعریف کرده ایم، در ماه دوم پاییز امسال شاهد جهش قابل ملاحظه ای در کیفیت محصولات و کاهش میزان مراجعات به شبکه خدمات پس از فروش خواهیم بود.
وی با تاکید بر این که در حال اجرای کیفیت و استاندارد در سطح قطعه سازان هستیم، ادامه داد: انتظار داریم با این رویکرد بتوانیم تحول مهمی را در کیفیت محصولات رقم بزنیم.
عظیمی در تشریح مشکلاتی که گریبان گیر صنعت خودرو است، اظهار کرد: صنعت خودرو مشکلاتی دارد که برخی سیاست های نادرست به این مشکلات دامن زده است، اگر مشکل قیمت گذاری دستوری حل نشود، امکان اجرای دقیق و به موقع پروژه ها وجود نخواهد داشت.
وی افزود: باید خودروسازان و نهادهای مرتبط با قیمت گذاری با تشریح شاخص های تاثیرگذار در بهای تمام شده تولید به ادبیات مشترکی برسند تا به دور از نظرات غیرکارشناسی سبب توزیع یارانه از جیب سهام داران به برخی افراد که مشتریان واقعی و نهایی نیستند، نشوند و از زیان بیش تر صنعت خودرو نیز جلوگیری کنند.
مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: در شرایطی که نهاده های تولید با قیمت های بورس خریداری می شود نمی توان محصول را با قیمت دستوری و بسیار پایین تر از بهای تمام شده تولید به فروش رساند و این بر خلاف اصول اقتصاد است.
وی گفت: از ابتدای سال تاکنون با وجود مشکلات متعدد و شرایط تحریم موفق به افزایش حدود ۲۰ درصدی تولید شده ایم و این میزان در نیمه دوم سال به ۳۰ درصد خواهد رسید.
عظیمی تصریح کرد: با آزادسازی قیمت ها نیاز به هیچ حمایتی نداریم و می توانیم با برنامه ریزی براساس ظرفیت های تولیدی، محصولات با کیفیت‌تری را تولید کرده و تحویل مشتریان دهیم.

منبع: ایکوپرس

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا