بانک و بیمهتاپویژه ها

قیمت مسکن رشد کرد /متوسط هر متر واحد مسکونی ۳۳ میلیون تومان شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات،گزارش دی ماه بانک مرکزی از معاملات مسکن حاکی از رشد معاملات همزمان با افزایش قیمت مسکن در دی ماه سال جاری بوده که این اعداد و ارقام نسبت به سال گذشته و آذرماه سال جاری نیز رشد اندکی داشته است.

بر اساس گزارش دی ماه بانک مرکزی از بازار مسکن در ماه فوق ۹ هزار و ۸۱۶  فقره معامله به ثبت رسیده که این رقم نسبت به آذرماه سال جاری رشد نیم درصدی داشته و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۳  هرار و ۵۱۵ مورد بوده که حاکی از رشد ۱۷۳ درصدی معاملات داشته است.

بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی را در دی ماه سال جاری ۳۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان برآورد کرد که این رقم نسبت به آذر ماه امسال با متوسط قیمت هر متر مربع ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یک درصدی داشته و این در حالی است که در دی ماه سال ۹۹ متوسط قیمت هر متر مربع مسکن ۲۷ میلیون و ۳۸۶ هزار تومان بوده است و این اعداد و ارقام حاکی از افزایش ۲۰.۳ درصدی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ دارد.

*نرخ اجاره بها
بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی شاخص اجاره بهای مسکن در ماه فوق حاکی از رشد ۵۰.۷ درصد اجاره بها در شهر تهران نسبت به دی ماه سال گذشته و افزایش ۵۴ درصدی نسبت به کل مناطق شهری در ماه مشابه سال گذشته دارد.

*گران‌ترین و ارزان‌ترین مسکن در کدام مناطق هستند
بانک مرکزی اعلام کرده منطقه یک تهران با متوسط قیمت هر متر مربع ۷۰ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان گران ترین منطقه تهران بوده و منطقه ۱۸ با متوسط قیمت هر متر ۱۵ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان جز ارزانترین مناطق پایتخت برآورد شده است.

گفتنی است بیشترین تعداد معامله در منطقه ۵ با هزار و ۴۵۴ فقره معامله و کمترین معامله در منطقه ۱۹ با ۹۳ فقره معامله مسکن ثبت شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا