اخبارتاپصنعت و تجارت

وزارت نیرو: در نیمه دوم شهریور مصرف برق افزایش یافته است

​میزان مصرف برق در چهاردهمین روز شهریور نصاب ۶۹ هزار و ۱۹۳ مگاوات را ثبت کرده که در مقایسه با مدت مشابه افزایش ۸ هزار مگاواتی مصرف برق و رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد که بی‌سابقه بود.

به گزارش عصر خدمات، آمارها همچنین حاکی است که میزان تقاضای مصرف برق در روز گذشته (روز چهارشنبه پانزدهم شهریور) به ۶۱ هزار مگاوات رسیده که برای نیمه دوم آخرین ماه تابستان و روز تعطیل (اربعین حسینی) عدد بزرگی محسوب می‌شود.

این گزارش حاکی است دمای هوا در هفته جاری و در بیشتر نقاط ایران کماکان افزایشی بوده و میزان مصرف برق به رغم نزدیک شدن به پایان تابستان و تعطیلات آخر هفته کماکان با افزایش غیرقابل تصوری روبرو است.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش چشمگیر مصرف برق در بیشتر نقاط کشور از تمامی هموطنان درخواست کرد جهت تأمین برق مطمئن و پایدار برای تمامی مشترکان در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است از استفاده وسایل برقی پرمصرف اجتناب کنند.

همچنین برای سپری شدن باقی‌مانده روزهای پایانی گرم تابستان دمای کولرهای گازی خود را روی عدد ۲۵ تنظیم و یا از دور کند کولرهای آبی استفاده کرده و از روشنایی طبیعی در ساعات اوج مصرف روز بهره ببرند.

وی از همه مشترکان به خصوص پرمصرف‌ها درخواست کرد از دو هفته باقیمانده اجرای طرح پرداخت پاداش مدیریت مصرف استفاده و با شرکت در این طرح ضمن دریافت پاداش از دریافت قبوض سنگین جلوگیری کنند.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا