اخباربانک و بیمهتاپ

ارائه وام بدون ضامن از سوی بانک های دولتی آغاز شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات،همواره سختگیری برای دریافت وامهای خرد و درخواست چندین ضامن برای این وام ها موجب شده بود تا افراد نتوانند برای رفع نیاز های خود اقدام به دریافت وام نمایند از این رو دولت برای کاهش دغدغه افراد متقاضیان وام های خود طرحی ارائه کرد تا وامهای خرد زیر ۱۰۰ میلیون تومان بتوانند بدون ضامن و کاهش سختگیری ارائه شوند.

در این روزها موضوع اعطای وام بدون ضامن و جایگزین شدن اعتبار سنجی به جای اخذ وثیقه از سوی بانک ها نقل محافل شده و متقاضیان وام های خود در انتظار تصمیمات جدید دولت برای تسهیل دریافت تسهیلات هستند.

در این رابطه علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفته بود،در پی تغییر نوع وثیقه برای وامهای زیر صد میلیون تومان کسی که کارمند یا حقوق بگیر ثابت دولت است می تواند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وام قرار دهد.

بعد از گذشت چند روز از ابلاغیه اعطای وام خورده بدون ضامن برای حقوق بگیران و مستمری بگیران نهایی شد و وزیر اقتصاد طی پیامی در فضای مجازی اعلام کرد که با بخشنامه وزارت اقتصاد و پیرو جلسه هفته قبل آقای رئیس جمهور بانک های زیرمجموعه این وزارتخانه مکلف شدند تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان افراد حقوقی و مستمری بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را بدون ضامن انجام دهند.

نکته قابل توجه اینجاست که در مرحله اول شاغلان بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های اجرایی و شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیر دولتی مشمول دریافت تسهیلات بدون ضامن می شوند همچنین دریافت تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن و فقط با نامه کسر از حقوق امکان پذیر است برای تسهیلات بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز افراد می توانند مجدد بدون ضامن و تنها با نامه کسر از حقوق خود به همراه یک ضبط یا یک برگ چک به بانک مراجعه کنند.

به گفته علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی متقاضیان وام های خورد مشروط به اعتبار سنجی باید بتوانند از تسهیلات لازم برخوردار شوند که مقررات آن در حال بازنگری است و تا پایان سال به سیستم بانکی ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است، جامعه هدف پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن عبارت است از شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیر دولتی،شرکت های معتبر بخش خصوصی که حقوقشان در بانک های زیرمجموعه وزارت اقتصاد پرداخت می شود و شاغلان بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های دولتی خواهند بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا