بازار سرمایه

صندوق‌های سهامی کارگزاری مفید، در میان ۱۰ صندوق برتر بازار سرمایه ایران

به گزارش عصر خدمات، بر‌اساس آمار مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران (فیپیران)، بازدهی یکساله صندوق‌های سهامی بازار‌سرمایه ایران نشان می‌دهد، تمامی ۴ صندوق سهامی کارگزاری مفید یعنی صندوق‌های پیشتاز، پیشرو، اطلس(ETF) و امید توسعه در میان ۱۰ صندوق پربازده بازار‌سرمایه ایران قرار گرفته‌اند.

مدیریت دارایی کارگزاری مفید ۱۱ صندوق سرمایه‌گذاری اعم از سهامی، مختلط و درآمد ثابت دارد که توسط شرکت سبدگردان انتخاب مفید مدیریت می‌شود و افراد با میزان دارایی مختلف و سطوح ریسک متفاوت می‌توانند در آنها سرمایه‌گذاری کنند.

صندوق پیشتاز، رتبه اول بازدهی سالانه و بیشترین حجم دارایی

صندوق سرمایه‌گذاری سهامی پیشتاز، نخستین صندوق سرمایه‌گذاری کارگزاری مفید است که از سال ۱۳۸۷ پذیره نویسی شده و تا‌کنون حدود ۳۴ هزار‌درصد بازدهی داشته است، به عبارتی اگر فردی در سال ۱۳۸۷ مبلغ ۱ میلیون تومان در این صندوق سرمایه گذاری می‌کرد امروز سرمایه‌اش به ۳۴۰ میلیون تومان می‌رسید.

صندوق پیشتاز از نظر بازدهی سالانه، رتبه اول را در میان صندوق‌های سهامی دارد. از نظر حجم دارایی نیز این صندوق بیشترین حجم دارایی تحت مدیریت را در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر صدور و ابطال دارد.

صندوق پیشرو، بازدهی بالاتر از شاخص و ۵ ستاره عملکردی

صندوق سرمایه‌‌گذاری پیشرو کارگزاری مفید، از ابتدای تاسیس در سال ۱۳۹۰ تا کنون سود حدود ۶ هزار ۸۰۰ درصدی داشته به عبارتی اگر فردی از ابتدای تاسیس صندوق پیشرو ۱ میلیون تومان در این صندوق سرمایه گذاری می کرد امروز سرمایه اش ۶۸ میلیون تومان می‌شد.

بر‌اساس آمار فیپیران، صندوق پیشرو در درجه‌بندی عملکرد سالانه ۵ ستاره دریافت کرده است که تنها ۷ صندوق سهامی در بازار‌سرمایه ایران موفق به کسب ۵ ستاره عملکردی شدند. صندوق پیشرو همچنین بیش از ۲۰ درصد بالاتر از شاخص کل بورس در یکسال اخیر بازدهی داشته و در رتبه چهارم قرار دارد.

صندوق اطلس(ETF)، رتبه اول بازدهی در صندوق‌های قابل معامله و ۵ ستاره عملکردی

صندوق توسعه اندوخته آینده با نماد اطلس از صندوق‌های سهامی قابل معامله(ETF) کارگزاری مفید است که از آغاز فعالیت در سال ۱۳۹۲ تا‌کنون ۲ هزار و ۴۰۰ درصد بازدهی داشته است. از دیگر مزایای سرمایه گذاری در این صندوق سرعت نقد شوندگی بالا بواسطه داشتن بازارگردان و معافیت مالیاتی است.

آمار فیپیران نشان می‌دهد، صندوق اطلس(ETF) ضمن دریافت ۵ ستاره عملکردی سالانه، از نظر بازدهی در میان صندوق‌های سهامی قابل معامله اول و در میان کلیه صندوق‌های سهامی بدون در نظر گرفتن شیوه سرمایه‌گذاری، در رتبه سوم قرار می‌گیرد.

صندوق امید توسعه، پربازده ترین صندوق سهامی با تقسیم سود ماهانه

صندوق سرمایه‌گذاری «امید توسعه» از صندوق‌های سهامی با تقسیم سود ماهانه کارگزاری مفید است که از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است. این صندوق از ابتدای تاسیس تا‌کنون حدود ۲۵۰۰ درصد بازدهی داشته است. تقسیم سود ماهانه، یکی از ویژگی‌های متمایز صندوق «امید توسعه» سبدگردان انتخاب مفید است که تنها ۲ صندوق سهامی در بازار سرمایه از آن برخوردارند.

صندوق امید توسعه بالاترین بازدهی در میان صندوق‌های سهامی با تقسیم سود ماهانه را دارد و در میان ۱۰ صندوق سهامی پر‌بازده بازار سرمایه نیز قرار دارد. از نظر حجم دارایی تحت مدیریت نیز پس از صندوق‌های پیشتاز و پیشرو، بیشترین حجم دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی را در اختیار دارد و از این حیث در رتبه سوم قرار می‌گیرد.

آشنایی بیشتر با صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بررسی وضعیت هر کدام نسبت به نیازهای سرمایه‌گذار از طریق مشاوره رایگان کارگزاری ، امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا