اخبارخودرو

فونیکس و فونیکس NEV در زادگاه خود درخشیدند

در فاصله کوتاهی بعد از نمایشگاه تهران، برند فونیکس و فونیکس NEV بلافاصله در نمایشگاه کرمان حضور یافتند و مجموعه کاملی از خودروهای بنزینی و پلاگین هیبرید را در زادگاه این دو برند لوکس صنعت خودرو به نمایش گذاشتند و از شلوغ‌ترین غرفه‌های دایر در این نمایشگاه بود.

به گزارش عصر خدمات، هنوز تب و تاب نمایشگاه تهران نخوابیده که شرکت‌ها و برندهای خودروساز، کارشناسان، رسانه‌ها و متولیان صنعت خودرو به سرعت در کرمان گرد هم آمدند و دستاوردهای صنعت خودرو کشور را در بخش تولید و واردات به نمایش گذاشتند تا اهداف خود را در شلوغ‌ترین برهه بازار در آستانه عید نوروز دنبال کنند.

برند فونیکس و فونیکس NEV که در ماه‌های گذشته از فعال‌ترین مجموعه‌های بزرگ خودرو در حضور و نمایش سدان و کراس‌اوورهای کشور به شمار می‌روند و ظرف حدود از دو ماه در اصفهان، تبریز، اهواز، تهران و کرمان میزبان علاقه‌مندان بوده‌اند، در زادگاه خود متفاوت از تمام رویدادهای گذشته ظاهر شدند.

خودروهای موتور بنزینی و همچنین پلاگین هیبرید این دو برند ۴۸ ساعت بعد از حضور در نمایشگاه تهران، به سرعت در غرفه فونیکس و فونیکس NEV حضور داشتند و یکی از پربازدیدترین بخش‌های این رویداد بود.

سدان محبوب فونیکس در محاصره بازدیدکننده‌ها

در بخش خودروهای بنزینی یا احتراق داخلی، شاهد گردهمایی خودروهای مجلل و بهترین‌های سدان و کراس‌اوور در غرفه فونیکس بودیم اما در بین خودروهای چشم نواز این برند، آریزو ۶ جی‌تی به عنوان سدان لوکس و محبوب‌ فونیکس، در کرمان هم مانند تهران می‌درخشید. این سدان اسپرت با موتور ۱.۶ لیتر توربو شارژ، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند که از سریع‌ترین‌های بازار خواهد بود و مشتریان چشم انتظار عرضه این سدان لوکس به بازار هستند.

با کمی فاصله، سریع‌ترین کراس اوور بازار یعنی اف ایکس (FX) که از زمان عرضه جوانان زیادی را به علت طراحی نوآورانه خود مجذوب خود کرده، قرار داشت و اتفاق همیشگی یعنی صف کشیدن برای تماشای طراحی داخلی و خارجی آینده‌نگرایانه و لمس تکنولوژی به کار رفته در اف ایکس به چشم آمد و بازدیدکننده‌ها از فرصت موجود استفاده کردند.

دو دیفرانسیل سواری در غرفه فونیکس

برترین دو دیفرانسیل مونتاژی در ایران یعنی تیگو ۸ پرو مکس IE که تاکنون قابلیت‌های ویژه خود را در تست‌های رانندگی زیر دست مشتریان و کارشناسان نشان داده، برای دوست داران خودروهای دو دیفرانسیل‌ جذاب ترین خودرو غرفه فونیکس بود که با پیشرانه ۲ لیتری TGDI و امکانات ایمنی مانند سیستم هوشمند پیشگیری از تصادف و دوربین ثبت وقایع، عایق صوتی شیشه‌ها و سانروف، گرمکن فرمان و گرمکن صندلی‌های عقب خودرو ایده‌آلی برای هر فرد یا خانواده‌ای است.

تیگو ۷ پرو مکس مانند نسخه‌های اولیه همچنان از محبوب‌ترین خودروهای خانوادگی بود اما نسبت به گذشته شاهد بلوغ و شکوفایی این خودرو با استفاده از موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژ و گیربکس ۷ سرعته WDCT در دل خودرو و تعبیه ۱۲ دستیار رانندگی (ADAS)، دوربین ثبت وقایع و مانیتور ۲۴.۶ اینچی دو تکه بودیم.

فونیکس NEV با تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید

برای ورود به دنیای خودروهای انرژی نو، فونیکس NEV با نمایش تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید در غرفه خود، اولین گام‌ها را برای جهش به دنیای پاک برداشته است و پیشگام تولید خودروهای پلاگین هیبرید در ایران است.

این خودرو با استفاده از پیشرانه بنزینی – برقی، مصرف سوخت را در حالت ترکیبی به حد بسیار ایده آلی در حدود ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌دهد و در نتیجه ادغام این دو پیشرانه

بهره‌وری سوخت بسیار بالا، قدرت بیشتر، هزینه‌های نگهداری کمتر و استهلاک کمتر را هم ارائه می‌کند.

تمام این ویژگی‌ها که در بازار خودرو کشورمان کمتر دیده می‌شود، بازدیدکننده‌ها با تعجب و اشتیاق زیادی این خودرو را بررسی می‌کردند.

فونیکس در استانی که تولیدات خود را به بازار عرضه می‌کند، دست پر به اتو اکسپو کرمان آمده بود و به شعار و تعهد خود برای ارائه خودروهای لوکس و هم راستا با محصولات جهانی عمل کرد.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا