اخبارتاپخودروویژه ها

هدف گذاری ایساکو برای کسب امتیاز ٨٠٠ در شاخص خدمات پس از فروش/خودروهای ۵ ستاره خدمات ویژه دریافت می کنند

به گزارش خبرنگار عصر خدمات، ماشالله وردینی معاون خدمات پس از فروش ایساکو در نشست خبری خود بیان کرد: ایساکو با اصلاح فرایندها و انجام طرحهای جدید در راستای رضایت مشتریان عملکرد خود را بهبود داده به همین دلیل به مقام اول رضایت مشتریان در نظرسنجی شرکت بازرسی و کنترل کیفیت استاندارد های ایران دست پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: ایساکو سیستم فالوآپ را اجرا کرده و این اقدام در دفاتر منطقه‌ای صورت گرفته و این بدان معناست که اجرای فالوآپ باید از طریق دفاتر منطقه‌ای مورد رصد قرار گیرد مشکلات مربوط به خدمات پس از فروش از این طریق حل و فصل خواهد شد و گردش کار مشتری توسط خود فرد قابل رصد است.

وردینی یادآور شد: دفاتر خدمات پس از فروش ایساکو تک تک مراحل رسیدگی به مشکلات خودرو را به صاحب خودرو گزارش داده می‌شود و اگر قطعه ای چندین بار در دوره های قبل تعمیر و یا تعویض شده باشد، نیز در جهت رفع مشکل به طور اساسی مورد بررسی قرار می گیرد تا مشکل خودرو به صورت کامل رفع شود.

معاون خدمات پس از فروش ایساکو اظهار کرد:درصد تحقق قطعات نمایندگی ها که به شرکت ایساکو سفارش گذاری می‌کردند در گذشته ۵۶ درصد بوده در حال حاضر به ۸۵ درصد رسیده و سرعت رساندن قطعات به نمایندگی ها برای رفع مشکل خودرو مشتریان افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه توضیح داد: در نمایندگی ها سیستمی بر اساس نرخ مراجعه ماه های قبل راه اندازی شده از این طریق سفارش گذاری قطعات سریعتر صورت گیرد و به دست نمایندگی ها برسد و از این طریق خودرو مشتریان کمتر در نمایندگی ها معطل شود در این راستا تلاش شده تا زمانی که خودرو را در نمایندگی برای تعمیر قرار دارد به حداقل ممکن برسد.

معاون خدمات پس از فروش ایران خودرو اظهار کرد:در بحث آموزش نیروهای متخصص و تکنسین های نمایندگی ها سختگیرانه عمل میشود به همین دلیل خدمات پس از فروش درب های ایران خودرو افزایش پیدا کرده چرا که در این راستا مشکلات مربوط به خودروها به صورت اصولی برطرف میشود برای جذب تکنسین در نمایندگی های ایران خودرو باید ۴۰ نوع آموزش را پشت سر بگذارد در این راستا سعی شده تا فرایندهای اداری مراجعه خودرو ها به حداقل رسیده و این فرآیند تا از طریق تبلت انجام می شود.

وردینی با بیان اینکه در گذشته صاحبان خودروهای مربوط به شرکت ایران خودرو خدمات پس از فروش و نمایندگی های غیرمجاز دریافت می‌کردند بیان کرد: در حال حاضر درصد مراجعه مشتریان به نمایندگی بیشتر شده و دلیل آن هم افزایش کیفیت قطعات و خدمات پس از فروش در ایساکو است مشتریانی که در نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش خدمات دریافت می کنند تا ۳ هزار کیلومتر قطعه که دریافت کردند گارانتی می شود و سیستم فالو آپ نیز برای رصد چگونگی دریافت خدمات پس از فروش در نمایندگی ایساکو با مشتری تماس خواهد گرفت.

وی ادامه داد :یکی از دلایلی که باعث می شود مشتریان در دفاتر غیرمجاز نمایندگی اقدام به تعمیر خودروی خود کنند این است که در دفاتر مجاز ایساکو باید از مشتری ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت شود ولی در تعمیرگاه های غیرمجاز این مبلغ از مشتریان دریافت نمی شود ولی درعوض ممکن است از قطعات غیر استاندارد بر روی خودروها استفاده شود که می تواند ضررهای جبران ناپذیری به خودرو وارد کند.

معاون خدمات پس از فروش ایران خودرو تصریح کرد: جهت ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان خودرو تارا تمام آموزش ها به نیروهای متخصص و تکنسین های دفاتر خدمات پس از فروش داده شده ۸۵ نمایندگی منتخب در سراسر کشور به خودروی تارا سرویس می‌دهند که تا پایان سال این رقم به ۱۲۰۰ نمایندگی خواهد رسید.

وردینی تاکید کرد:خودروهایی که ۵ستاره کیفی دارند از جمله خودروی تارا، پژو ۲۰۰۸، دنا پلاس توربو اتوماتیک، خودروهایی هستند که خدمات ویژه در دفاتر خدمات پس از فروش ایران خودرو به آنها ارائه می شود و خدمات فالوآپ نیز برای این خودروها ارائه شده به علاوه رسیدگی به این خودروها در نمایندگی‌های مجاز بدون نوبت بوده و هر کدام از این خودروها کارشناس اختصاصی دارند.

وردینی در توضیح هدف گذاری شرکت ایساکو در سال جاری بیان کرد: هدف گذاری شده تا ایساکو در سال جاری به ۸۰۰ امتیاز مثبت در شاخص رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش در ارزیابی شرکت بازرسی و کنترل کیفیت استاندارد های ایران برسند.

وی یادآور شد :وردینی اشاره کرد: با مجموع زحمات کارکنان در ایران خودرو توانستیم به کسب ۷۸۵ امتیاز در ارزیابی ISQI در ۳ ماهه اول سال جاری دست پیدا کنیم که نسبت به سه ماهه زمستان سال قبل ١ امتیاز بیشتر است. ایساکو برای دوازدهمین سال در رده اول رضایت مندی مشتریان از خدمات پس از فروش در ارزیابی کلی سال ٩٩ قرار گرفته است و برنامه این است که تا پایان سال جاری به امتیاز ٨٠٠ برسیم.

وردینی گفت: تلاش های همکاران ما در ایساکو باعث شده امتیاز ما در شاخص رضایتمندی مشتریان که در سال ٩۴ عدد ٧٠/٧ بوده در سال ٩٩ به ٧٧/٣ برسد و حتی در ارزیابی سال هم به ٨۵.۵ رسیدیم. از این رو طی ١١ سال گذشته همواره رتبه برار را داشتیم و اکنون نیز برای دوازدهمین سال این رتبه را حفظ کردیم.

وی تصریح کرد: به طور مثال در شاخص رضایتمندی مشتریان ایساکو توانسته از ٧٣.٩ درصد امتیاز این شاخص به ٧۵.٢ درصد از امتیاز دست پیدا کند و این در حالی است که این شاخص مهم در نتیجه کلی گزارش ISQI نقشی ٣٠ درصدی دارد. به هر حال ما عقیده داریم کسب یک رتبه برار در یک شاخص نمی تواند منطقی برای برتری یک برند در کل ارزیابی باشد. زیرا ارزیابی ها یک معدل کلی از شاخص های مختلف دارند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا