اخباربازار سرمایهتاپ

رویکرد مثبت دولت سیزدهم برای حمایت از بازار سرمایه/ رفع نگرانی سهامداران با کمک مسوولان دولتی

به گزارش عصر خدمات،محسن علیزاده علت نوسان‌های اخیر معاملات بورس را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: در یک یا ٢ ساله گذشته شاهد ایجاد برخی از نوسان‌ها در بازار هستیم که با وجود اقدامات انجام شده، اما تغییر مشهودی در روند بازار ایجاد نشد.

وی به اقدامات دولت برای کاهش هیجان ایجاد شده در بازار اشاره کرد و اظهار داشت: از زمانی که معاملات بورس وارد دوران نوسانی شد، دولت همه تلاش خود را به‌کار گرفت تا نوسانات فعلی بازار را به حداقل برساند و هر چه زودتر روند بازار را به حالت عادی بازگرداند.

علیزاده خاطرنشان‌کرد: دولت در صدد است تا از طریق  تصمیمات مثبت اتخاذ شده و نیز برنامه‌ریزی‌های انجام شده، زمینه کاهش ضرر و زیان سهامداران در بازار سهام را فراهم کند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم تاکنون و با توجه به نوسان‌های شدید ایجاد شده در بازار از هیچ اقدامی برای کاهش نوسانات بازار کوتاهی نکرده است، اظهار داشت: این امر موجب ایجاد برخی امیدواری‌ها در بین فعالان بازار برای بهبود روند معاملات این بازار شد.

وی بیان‌داشت: در کنار تلاش دولت برای بهبود روند معاملات بورس، اما نباید از این موضوع غافل ماند که بخشی از ایجاد نوسانات اخیر معاملات بورس مربوط به برخی از سیاست‌های خارجی است که ایجاد و تاثیر آن بر روند معاملات بازار سهام خارج از حیطه اختیارات مسوولان کشور است.

علیزاده، به دیگر مشکلات حاکم و تاثیرگذار بر روند معاملات بورس اشاره کرد و افزود: از دیگر مشکلات ایجاد شده در بازار، وجود ترس و نگرانی سهامداران در بازار است که با اعلام هر خبر منفی از خود واکنش نشان می‌دهند و باعث ایجاد معاملات هیجانی در بازار می‌شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح‌کرد: روند فعلی معاملات بورس عادی است و سهامداران باید کمک کنند تا زمینه بازگشت و شکل‌گیری اعتماد لازم به بازار فراهم شود.

وی گفت: اکنون دولت و مجلس همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا هر چه زودتر شاهد بازگشت دوباره سرمایه‌گذاران به این بازار و ورود سرمایه آنان به این بازار باشیم.

علیزاده، تنها دلیل نوسانات اخیر بورس را نگرانی سهامداران از سرمایه‌گذاری در این بازار اعلام کرد و گفت: این مشکل را می‌توان به‌راحتی و با کمک دولت برطرف کرد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تاثیر آن بر معاملات بورس اشاره کرد و افزود: مجلس از مدت‌ها قبل به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه سال ١۴٠٠ بود، اما دولت باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهد که حذف ارز ۴٢٠۰ تومانی به ضرر مردم و قشر ضعیف جامعه نباشد.

وی تاکید کرد: اکنون به دنبال حذف این رانت از اقتصاد کشور هستیم، اما در این میان دولت باید جایگزینی را برای تزریق یارانه‌ها به مردم مدنظر داشته باشد که در این صورت حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی کم خطر خواهد بود و نمی تواند زمینه‌ساز ایجاد مشکل برای مردم باشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا